۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۳۴۹۵۸
در تجمع کشاورزان سامان

دولت به فکر حل مشکل کشاورزان نيست/ جهادکشاورزي استان پاسخگوي مشکلات کشاورزان ساماني نيست

کشاورزان طرح عمان سامان پيش از ظهر امروز در مقابل جهاد کشاورزي اين شهرستان اعتراض خود را نسبت به انتقال آب بيان کردند و صحبت کشاورزان براين بود که دولت به فکر حل مشکل کشاورز نيست.
دولت به فکر حل مشکل کشاورزان نيست/ جهادکشاورزي استان پاسخگوي مشکلات کشاورزان ساماني نيست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل ازسامان ما، آب مايه حيات بشر است و زماني که آب نباشد زندگي جرياني نخواهد داشت ، اين در حالي است که مردم شهرستان سامان در اين مدت علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با کمبود آب شرب در بخش کشاورزي نيز با توجه به اطلاعات واصله دچار مشکلاتي در آينده نزديک خواهند شد و در نتيجه کشاورزان در راستاي احقاق حق خود امروز درمقابل جهاد کشاورزي شهرستان سامان تجمع داشته اند.

دليل تجمع کشاورزان طرح عمان ساماني انتقال آب اين طرح به مرغداري صنعتي است که چندين سال است فعاليت آنچناني نداشته است و الان توسط يه فرد غير بومي خريداري شده و اين در حالي است که مرغداري صنعتي خود چنديدن چاه را براي تامين آب شرب در اختيار دارد.

عمده ناراحتي کشاورزان طرح عمان ساماني از اين بود که درط ي اين مدت تجمع فرماندار شهرستان سامان به عنوان نماينده دولت در بين تجمع کنندگان حاضر نشد.

انتقال آب طرح عمان سامان مشکلات اجتماعي را به همراه دارد

يکي از کشاورزان طرح عمان ساماني در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه مسولين ديواري کوتاه تر از ديوار کشاورزان را پيدا نکرده اند و هميشه به دنبال اين هستند که حق قشر تولدي کننده جامعه را پايمال کنند، اظهار داشت: بعد از ده سال به درختان طرح عمان ساماني به بار نشسته و داري ثمره براي کشاورزان هستند مي خواهند آب مصرفي اين را را به نصف کاهش داده و به مرغداري صنعتي انتقال دهند.

اقاي صديقي با بيان اينکه کشاورزان اين طرح به دليل حمايت نکردن دولت در راستاي لوله کشي و آبياري تحت فشار خودشان دراين زمينه اقدام کردند ، بيان داشت: مردم خود با هزينه خود و با دريافت وام به صورت شخصي موجبات توسعه اين طرح و توليد را براي خود رقم زدند و اين در حالي است که دولت جمهوري اسلامي تنها شعار حمايت از قشر کشورز را مي دهد و در رساتاي رفع مشکلات اين قشر هيچ گونه قدمي بر نمي دارد.

وي با بيان اينکه با انتقال آب به مرغداري صنعتي که خود داري بيشترين چاه آب در اين شهرستان است، گفت: معضلات اجتماعي در راستاي انتقال آب در اين شهرزياد خواهد بود.

صديقي اذعان داشت: آقاي مرتضوي تنها با يک نفر درگير نيست براي انتقال آب بلکه با جمعيت شهر سامان مواجعه است.

چه کسي پاسخگو قشر کشاورز است ؟

يکي ديگر از کشاورزان که از کشاورزان استان اصفهان است که داري زمين کشاورزي در اين طرح است در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه با بيان اينکه با کم شدن آب در استان اصفهان و از بين رفتن کشاورزي استان همجوار تصميم به ادامه شغل کشاورزي در جاي ديگر شدم که اين منطقه را براي ادامه شغل انتخاب کردم، بيان داشت: در طرح عمان ساماني آبياري به صورت قطره اي و با تکنولوژي روز در حال انجام است و هيچ گونه هدر رفت آبي ندارد و مسولين به اين بهانه که هدر رفت در اين طرح وجود دارد بخواهند آب مصرفي اين طرح را به طرح و جا هاي ديگر انتقال دهند.

وي با اشاره بر اينکه من حدود ۴ هکتار زمين دارم که به صورت مستقيم سه نفر کارگر به صورت مستقيم و چندين نفر هم به صورت غير مستقيم اشتغالزايي دارند ، بيان داشت: در طرح عمان سامان محصول گران بهايي بادام توليد مي شود که ارز آوري اين محصول براي استان و کشور زياد است و جز محصولات گران بهاء است.

براتي با بيان اينکه بايد کشاورز در کجاي اين مملکت مشغول به کار توليد باشد، در استان همجوار به دليل نبود آب به اين شهرستان مهاجر کرده و مشغول شده و اينجا هم اين اتفاق اگر رخ بدهد زندگي قشر کشاورز فلج خواهد شد.

گروه ها و افرادي در جامعه هستند در مقابل توليد اين کشور ايستاده اند

يکي ديگر از کشاورزان طرح عمان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با اشاره بر اينکه کاشت درخت توسط پيامبر بر آن تاکيد شده است ، بيان داشت: اگر درختي خشک شود گناه آن بر گردن چه کسي است.

اقاي سليماني عنوان کرد: ما افراد سياسي نيستم اما افراد و گروه هاي در جامعه وجود دارند که سعي دارند که جلوي توليد را در اين مملکت بگيرند و به فکر منافع خود هستند.

وي بيان داشت: مصرف آب در اين طرح با تکنولوژي روز و با آبياري تحت فشار است و هيچ گونه هدر رفت آب در اين طرح وجود ندارد.

تمامي مشکلات طرح عمان به مسئولين استاني و شهرستاني اطلاع رساني شده اما هيچ کس جوابگو کشاورز نيست

اميري يکي ديگر از کشاورزان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه تمامي مسائل طرح عمان ساماني از جمله زمين خواري ، انتقال آب و .. به دادستان، بازرسي و استانداري استان، رئيس جهاد کشاورزي استان ، فرمانداري شهرستان سامان و ... در جريان قرار داده شده اند ، بيان داشت: نميانده دولت در اين شهرستان هيچ گونه قدمي در اين زمينه بر نداشته است و دکتر قريب رئيس جهاد کشاورزي چهار محال و بختياري هيچ گونه جوابي در اين زمينه براي کشاورزان طرح عمان سامان بر نداشته است.

با حضورکارشناس سياسي و انتظامي فرماندار شهرستان سامان به نمايندگي از فرماندار، رئيس شوراي شهرسامان و فرمانده نيوروي انتظامي شهرستان سامان مقرر شد در طي ۷ روز آينده جلسه اي با حضور يکي از معاونين استاندار، رئيس جهاد کشاورزي استان، مدير عامل شرکت آب منطقه اي ، مدير عامل طرح عمان سامان، نمايندگان مردمي طرح، فرماندار، شوراي شهر و ديگر مسولين شهرستان در فرمانداري برگزار و هرچه سريعتر مشکلات کشاورزان طرح عمان ساماني رسيدگي شود .

انتهاي پيام1022ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۳۱:۳۱

2 Jan 2020