۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۲۴۱۲۰
فرمانده سپاه بروجن خبر داد/

يادواره شهيد شاخص بسيج کارمندان کشور در بروجن برگزار مي شود

فرمانده سپاه بروجن از برگزاري يادواره شهيد شاخص بسيج کارمندان کشور در اين شهرستان خبرداد.
يادواره شهيد شاخص بسيج کارمندان کشور در بروجن برگزار مي شود
به گزارش جهانبین، سرهنگ پاسدار علي کيهاني در گفتگو با خبرنگار کلار اظهار داشت: يادواره شهيد شاخص قشر بسيج کارمندان کشور شهيد مهندس غلامعلي نيکخواه، ۲۱ هزار شهيد کارمند کشور و ۴۷۱ شهيد شهرستان بروجن صبح روز چهارشنبه در سالن ورزشي شهيد تندگويان برگزار مي شود.

کيهاني با بيان اين که سرلشکر محسن رضايي در اين يادواره به ايراد سخن ميپردازد، خاطر نشان کرد: ۱۶ کميته براي برگزاي اين يادواره در حال فعاليت هستند.

وي در ادامه با اشاره به اين که در اين مراسم از کتاب و تمبر يادبود شهيد نيکخواه رونمايي مي شود، افزود: در همزمان شدن اين يادواره و ميلاد ثامن الحجج خادمان امام رضا (ع) هم در اين مراسم حضور مي يابند.

فرمانده سپاه بروجن همچنين از برپا شدن نمايشگاه فرهنگي و ادوات جنگي در محل برگزاري اين يادواره خبرداد و افزود: از مجموع شهداي استان چهارمحال و بختياري ۸۷ شهيد مربوط به جامعه کارمندي هستند.

گفته مي شود شهيد مهندس «غلامعلي نيکخواه» در سال ۱۳۲۸ در شهر «بروجن» يکي ازشهرهاي استان «چهارمحال وبختياري»ديده به جهان گشود.

دوران تحصيلات خود را در «بروجن» آغاز نمود و پس از اخذ ديپلم در سال ۱۳۴۸ وارد انستيتوي «صنايع شيميايي» در «تهران» شد. پس از گذراندن يک دوره دوساله به خدمت سربازي اعزام و پس از پايان خدمت در سازمان «آب و فاضلاب» استان «اصفهان» مشغول خدمت شد.

براي ادامه تحصيلات به «آمريکا » عزيمت نمود و پس از چندي که در خارج از کشور به تحصيل اشتغال داشت، براي تسلط به زبان انگليسي تلاش کرد و رشته خود را به راه و ساختمان تغيير داد و مشغول به تحصيل شدند.

در مدت اقامت در « آمريکا» فعاليت چشمگيري در انجمن اسلامي دانشجويان ايراني مقيم «آمريکا » و «کانادا» داشت و در برگزاري جلسات سخنراني و راه‌پيمائيهاي عليه رژيم نقش مؤثري داشتند.

در سال ۱۳۵۸ پس از اخذ دوره مهندسي راه و ساختمان به وطن اسلامي خويش بازگشت و پس از ورود به ايران با توجه به علاقه خدمت به انقلاب اسلامي در جهادسازندگي چهارمحال و بختياري مشغول به خدمت شد.

با توجه به شناختي که مسئولين امر در مدت خدمت از نامبرده بدست آورده بودند به علت نياز به افراد متعهد در منطقه کردستان؛ پيشنهاد معاونت عمراني استانداري آذربايجان غربي را پذيرفت و بنا به مسئوليت اسلامي خويش به آن منطقه مهاجرت نمود و پس از مدت نزديک به يکسال خدمت صادقانه در ۱۲ بهمن ماه در شروع دهه فجر در سال ۱۳۶۱ بدست منافقان کوردل و مزدور آمريکايي در بين راه «تکاب» به «مهاباد» در حين انجام مأموريت به درجه رفيع شهادت نائل آمد.


انتهاي پيام1020ج /۵۴۰/ک/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۴۵:۱۰

28 Dec 2019