۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۳۲۷۷۰
رئيس کميته امداد و دبير ستاد احياء زکات شهرستان کيار:

شوراي زکات در شهر ها و روستاهاي شهرستان کيار تشکيل مي شود

رئيس کميته امداد امام خميني شهرستان کيار از تشکيل شوراي زکات در شهرها و روستاهاي شهرستان کيار به منظور جمع آوري زکات واجدان شرايط پرداخت زکات و توزيع زکات جمع آوري شده بين نيازمندان خبر داد.
شوراي زکات در شهر ها و روستاهاي شهرستان کيار تشکيل مي شود
گزارش جهانبین به نقل از پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار:
زحمتکش در ديدار با مسئولان، معتمدان و کشاورزان روستاي تشنيز ضمن اعلام خبر تشکيل شوراي زکات در همه ي شهر ها وروستاهاي شهرستان کيار گفت: به منظور احياء واجبات الهي ادارات و دستگاه هاي مختلف در حال برنامه ريزي و اجراي برنامه هاي مختلف هستند که احياء زکات يکي از وظايفي است که در حطيه ي وظايف کميته ي امداد شهرستان کيار گنجانده شده است.
وي افزود: در ۲۷آيه قرآن کريم پس از تاکيد الهي بر اقامه نماز به احياء زکات اشاره شده است که لازم است همه ي مسلمانان در راستاي احياء اين سنت حسنه اهتمام ورزند و نسبت به پرداخت زکات مال خود اقدام نمايند تا مستمندان هم با برخورداري از حداقل ها از تامين معاش خود بازنمانند.
رئيس کميته امام خميني شهرستان کيار گفت: طبق آيات و روايات به غلاط ۴گانه شامل گندم، جو، کشمش و خرما، حيوانات اهلي شامل گاو و گوسفند و شتر و طلا و نقره در صورت رسيدن به نصاب شرعي زکات واجب تعلق ميگيرد که بر هر مسلماني واجب است در صورت احراز شرايط نسبت به پرداخت زکات مال خود اقدام نمايد.
دبير ستاد احياء زکات شهرستان کيار در خاتمه گفت: در هر شهر و روستاي شهرستان کيار شورايي متشکل از روحاني، شهردار يا دهيار، فرمانده پايگاه مقاومت بسيج، رئيس شوراي اسلامي، معتمدان، ريش سفيدان، کشاورزان و دامداران تشکيل مي گردد که نسبت به جمع آوري زکات واجب و مستحب و همچنين توزيع زکا جمع آوري شده بين نيازمندان و مستمندان همان شهر يا روستا اقدام مي نمايد و در خاتمه هر دوره گزارش از عملکرد به ستاد احياء زکات شهرستان ارائه مي نمايد.
انتهاي پيام/۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۲:۴۲

17 Jan 2020