۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۳۲۵۹۰
رئیس انجمن متخصصین پوست خبر داد؛

تولید تجاری محصول جوان سازی پوست در ایران

رئیس انجمن متخصصین پوست ایران، از تولید تجاری محصول جوان سازی پوست با استفاده از سلول های بنیادی در داخل کشور خبر داد.
تولید تجاری محصول جوان سازی پوست در ایران
به گزارش جهانبین نیوز؛ دکتر محمد علی نیلفروش زاده در حاشیه برگزاری کنگره متخصصین پوست ایران، به خبرنگار مهر گفت: در زمینه سلول های بنیادی در پوست کارهای خوبی در مرکز تحقیقات پوست انجام داده ایم. بطوریکه دو مقاله در سال ۲۰۰۹ چاپ شده که در حال حاضر مرجع شرکت های دانش بنیان اروپایی قرار گرفته به این مقالات استناد می کنند.

وی افزود: در فاز نخست کار جوان سازی پوست با استفاده از سلول های بنیادی بر روی ۲۲ بیمار و سپس ۲۴ بیمار با انجام ۲ و ۳ تزریق انجام شد.

نیلفروش زاده با اشاره به نتایج قابل قبول آزمایش ها بر روی موش ها، اظهارداشت: با این کار توانستیم فاز انسانی مطالعه را از کمیته اخلاق بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه در دنیا هنوز کار جدی در زمینه جوان سازی پوست با استفاده از سلول های بنیادی انجام نشده است، ادامه داد: البته تحقیقات ما بر روی ۵ بیمار اول هنوز نتایج خوبی نداشته اما ارزش علمی بالایی داشته است.

رئیس انجمن متخصصین پوست ایران به جداسازی چربی بدن انسان برای جوان سازی پوست با استفاده از تزریق SPF اشاره کرد و گفت: این شیوه کار جدیدی است که شکل تجاری آن بزودی آغاز می شود و جزو اولین محصولات سلول های بنیادی محسوب می شود که در داخل کشور به دست آمده است.

به گفته نیلفروش زاده، تولید تجاری این محصول ظرف چند ماه آینده وارد بازار کشور می شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۰:۴۷

30 Dec 2019