۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۳۰۸۸۰
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در شهرکرد:

رکود و بيکاري، مشکل جدي درون کشور/ عملياتي کردن فرهنگ دفاع مقدس تنها راه برون رفت از مشکلات است

سردار دهقان رکود و بيکاري را از جمله مشکلات جدي درون کشور دانست و گفت: در حالي که نسل جوان ما طالب اشتغال اند متاسفانه ما در بحث توسعه زيرساختها کوتاهي کرده ايم.
رکود و بيکاري، مشکل جدي درون کشور/ عملياتي کردن فرهنگ دفاع مقدس تنها راه برون رفت از مشکلات است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در شهرکرد ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس دوران هشت سال دفاع مقدس را دوراني دانست که ملت با اتکاي به خود و پيوند قاطع با رهبري در جهت هدف مقدسي حول ولايت جمع شدند و عمل صالحي را به عنوان دفاع وظيفه خود دانسته و پيروزي را در آغوش گرفتند.

سردار سرتيپ پاسدار دکتر حسين دهقان تجليل از خادمان راهيان نور را به عنوان يک مبحث فرهنگ آفرين قابل تقدير دانست و گفت همين حضور در يادمانهاي دفاع مقدس  و حرکت به سمت مناطقي که نمادي از آرمانخواهي و استواري ملت است گره زدن شهر به جبهه و احياي فضاي شهادت و جهاد است .

سردار دهقان با بيان اينکه امروز و فرداي نظام و انقلاب به همان نيرويي که جوهره دفاع مقدس را تشکيل مي داد نيازمند است تاکيد کرد: ما کشوري هستيم که همواره مورد تهديد نظام سلطه بوده ايم و اين به دليل ماهيت تسليم ناپذيري و آزاديخواهي نظام ماست.
 
وي با اشاره به تعبير مقام معظم رهبري از جهاد کبير گفت: ما تحت هيچ شرايطي تسليم زورگويي هاي نظام سلطه نمي شويم چرا که آنها مي خواهند ما در مقابل خواسته هاي به ناحق آنها هيچ موضعي نداشسته باشيم و اجازه بدهيم در جهان و منطقه هر اقدامي که مي خواهند انجام دهند.

سردار دهقان فراموشي قضيه فلسطين و به حاشيه راندن جنايات اسرائيل و ايجاد اختلاف بين شيعه و سني و معرفي ايران و تشيع به عنوان گرفتاري جهان اسلام را از ديگر توطئه هاي خبيثانه دشمن عنوان کرد.

وي تاکيد کرد: عربستان و اسرائيل و امريکا سعي دارند ريشه دشمني و کينه عميق را در بين امتهاي اسلامي بکارند و داشته هاي اسلام را که همان جوانان اند را دچار گروههاي تکفيري  و الحادي کنند.

سردار دهقان رکود و بيکاري را از جمله مشکلات جدي درون کشور دانست و گفت: در حالي که نسل جوان ما طالب اشتغال است متاسفانه اين مشکلات در طي ساليان متمادي ريشه در کشور دوانده اند و ما در بحث توسعه زيرساختها کوتاهي کرديم.

وي تنها راه برون رفت از مشکلات کشور را عملياتي کردن فرهنگ دفاع مقدس در کشور دانست و گفت: ما در آن زمان در حالي که هيچ امکاناتي براي دفاع نداشتيم با عزم و اراده و به کارگيري داشته هاي خودمان و ابتکار و نوآوري و ساماندهي درست امکانات به پيروزي هاي بزرگي دست يافتيم.
 
سردار دهقان نسل جوان تحصيل کرده با عزم و اراده و علاقه مند به نظام و آينده انقلاب را بزرگترين سرمايه کشور دانست و گفت: اين سرمايه بزرگ قادر به انجام کارهاي بزرگ در حد اعجاز اند.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح حل محدوديت ها و کمبودها در سايه تحقق مديريت جهادي دانست و تاکيد کرد: دولتمردان بايد زمينه و بستر را براي فعال شدن و ايجاد انگيزه اين سرمايه انجام دهند.
 
وي تصريح کرد: ما در بحث منابع نفت و گاز مشترکا  مقام اول را داريم گرچه نظام سلطه تلاش کرد اين توان را خنثي کند با جنگ نفت و شکستن قيمت آن که ما قادر نباشيم به اهداف خود برسيم.

وي مديريت جهادي و اقتصاد مقاومتي  را به عنوان يک الزام در شرايط کنوني عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتي به عنوان يک فکر و ابتکار با دارا بودن ويژگي هاي مردمي بودن، عدالتخواهي، دانش بنيان بودن، درون زا و برون گرا بودن بايد محور همه برنامه ها و بودجه بندي هاي دولت قرار بگيرد.

سردار دهقان با بيان اين که دولت به تنهايي قادر به رفع مشکلات اقتصادي نيست تاييد کرد مردم بايد همپاي دولت براي تحقق چشم انداز و افق 1404 دست در دست هم دهند. 
 
وي با اشاره به فرا رسيدن ماه محرم تصريح کرد: نهضت حسيني منشا همه نهضت هاي آزادي خواه بشر بوده و انقلاب ما نيز به تاسي از آن پيروز و مسير خود را طي مي کند.

وزير دفاع با تبريک آغاز سال تحصيلي جديد گفت جوانان ما در مسير خدمت گذاري به نظام و مردم خود را مجهز به سلاح و صلاح کنند و با خوسازي باورها به سوي خدمت کردن به نظام و مسيرهاي درست گام بردارند.

وي ضمن تبريک هفته نيروي انتظامي گفت : اين روز را به همه فرزندان اين مرز و بوم که چه در شهرها و چه در مرزها نظم و امنيت را براي مردم رقم مي زنند.


انتهاي پيام1022ج /1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۴۰:۳۸

12 Jan 2020