۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۲۳۶۸۰
بازخوانی جنایات امریکا در جهان؛

دنیا نیازی به نگرانی آمریکا ندارد

آمریکایی که یک روز با استفاده از سلاح‌های شیمیایی باعث کشته شدن صدها هزار نفر در ناگازاکی و هیروشیما شد امروز در لباس مدافع حقوق بشر و با بازی کردن رل نگرانی برای مردم دنیا می‌خواهد چهره ایران را خراب کند.
دنیا نیازی به نگرانی آمریکا ندارد
به گزارش جهانبین نیوز بمباران شیمیایی هیروشیما و ناگازاکی دو عملیات اتمی بودند که در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن رئیس جمهور وقت آمریکا، علیه امپراطوری ژاپن صورت گرفت.

که در آن دو بمب اتم به فاصله سه روز به سمت این دو شهر پرتاب شد و طی آن بسیاری از مردم این شهر کشته و بسیاری از قسمت‌های شهر ویران گردیدند.

بیشتر کشته شدگان در این بمباران اتمی افراد غیرنظامی بودند و طبق آمارها ۲۲۰ هزار نفر در این بمباران‌ها کشته شدند که از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار نفر بلافاصله بعد از بمباران کشته شدند و بقیه آن‌ها بعد از تحمل بیماری جان باختند.

بمباران این دو شهر بصورت هم زمان صورت نگرفت و ابتدا هیروشیما هدف بمباران قرار گرفت و دو روز بعد از این بمباران ناگازاکی مورد هدف بمبران قرار گرفته و آسیب‌های وارده به هیروشیما به مراتب بیشتر از ناگازاکی بود چون هیروشیما شهری صاف بود و تشعشعات هسته‌ای تمام شهر را در نوردید ولی در ناگازاکی، شهر میان دو دره تقسیم شده بود و نصف شهر در یک دره و نصف دیگر در دره مجاور قرار داشت و با رهاسازی بمب هسته‌ای در یکی از دره‌ها بخش دیگر شهر که در دره دیگر قرار داشت به مراتب آسیب کمتری دید.

در ناگازاکی همه ساله دهم اوت مراسمی برای یادبود قربانیان این جنایت وحشیانه آمریکا برگزار می‌گردد و در آن قطعنامه‌ای با درخواست حرکت به سمت جنگ عاری از سلاح هسته‌ای توسط نخست‌وزیر ژاپن قرائت می‌شود.

در این مراسم که در پارک یادمان جنگ این شهر برگزار می‌شود مردم با درست کردن درناهای کاغذی همدردی خود را با قربانیان بمباران و انزجار خود را از کاربرد و گسترش سلاح‌های هسته‌ای اعلام می‌کنند.

این درحالی است که وزیر دفاع وقت ژاپن در ۳۰ زوئن ۲۰۰۷ با بیان اینکه برای اتمام جنگ این بمباران الزامی بوده احساسات عمومی را جریحه‌دار کرد و اعتراض شدید مردم را به دنبال داشت که به دنبال اعتراض مردم در ۳ ژوئه همان سال مجبور شد حرف خود در این زمینه را پس بگیرد و با عذرخواهی از مردم از مقام خود استعفا دهد.

و این نشان‌گر این مضوع است که مردم هرگز حتی برای پایان دادن به جنگ استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را آن هم علیه افراد غیر نظامی منطقی و درست نمی‌دانند و همواره با یادآوری این خاطره از آمریکا به عنوان چهره‌ای منفور یاد می‌کنند.

آمریکایی که یک روز با استفاده از این سلاح‌ها باعث کشته شدن صدها هزار نفر شد امروز در لباس مدافع حقوق بشر و با بازی کردن رل نگرانی برای مردم دنیا می‌خواهد چهره ایران را خراب کند.

آمریکا با راه‌اندازی ایران‌هراسی در دنیا به دنبال اهداف خود است وگرنه برای کشوری که در استفاده از این سلاح‌ها علیه مردم بی‌دفاع هیچ ابایی ندارد نگرانی بی‌معنا است و این تنها یک نقشه سیاسی است که از سوی آمریکا برعلیه ایران اجرا می‌گردد.
و از همین رو است که ایران باید از همه امکانات خود بهره بگیرد تا این نقشه شوم آمریکا برای خراب کردن ذهن مردم نسبت به کشور را بهم بزند.

ایران همواره بر حق خود در استفاده از دانش‌های روز دنیا تاکید می‌کند و همواره شفاف و با صراحت بیان می‌کند ایران به دنبال سلاح‌های هسته‌ای نیست و دلیلی ندارد مردم نگرانی‌های کشوری جنایتکار را جدی بگیرند و از اینکه ایران به این فناوری دست پیدا کرده است ترسی به خود راه دهند.


انتهای پیام/۱۰۲۶ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۱:۲۴

12 Feb 2020