۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۲۴۶۷۰

فاجعه نه، جنايت...!

آيا کشته شدن هزاران نفر از حجاج بيت الله الحرام در مناسک حج را بايد عدم توان مديريت و اجراي عربستان دانست يا اينکه اين مصيبت را بايد عمدي دانست و آن را جنايت دولت عربستان ناميد؟
فاجعه نه، جنايت...!
به گزارش جهانبین نیوز يادداشت روز پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار:
۲۰۰۰کشته در بزرگترين تجمع مسلمانان جهان در کشوري که خاستگاه دين مبين اسلام است. ۲۰۰۰کشته در حرم امن الهي، جايي که هيچ کس نمي تواند  و نباید به ديگري متعرض شود اينک محل وقوع جنايتي است که هزاران نفر از مسلمانان کشور هاي اقصي النقاط جهان در حال احرام و فقط به خاطر بي عرضگي متوليان برگزاري مراسم حج از بين رفته اند.

در شرايطي که تعداد کثيري از حجاج بيت الله الحرام در حال انجام مناسک حج از بين رفتند دولت عربستان با گستاخي تمام اين واقعه را قضا و قدر الهي خواند و از پذيرفتن مسئوليت اين حادثه و قبول کوتاهي اين دولت در روند برگزاري حج طفره رفت.

دولت عربستان و خاندان سعودي نه تنها پس از اين اتفاق مسئوليت نپذيرفتند و حتي به طور  ظاهري هم از مسلمانان جهان عذر خواهي نکردند که گستاخانه مقصر در گذشت حجاج را خود حاجيان معرفي کردند.

همين چند روز پيش بود که در عربستان سقوط جرثقيل باعث شهادت تعدادي از حجاج شد اما باعث نشد که مسئولان برگزاري مراسم حج در کشور عربستان خود را مسئول حفظ امنيت حجاج بدانند و کمتر از گذشت۱۴روز بارديگر مراسم حج ابراهيمي را تحت الشعاع بي عرضگي هايشان قرار دادند و متاسفانه اين بار بيش از ۲۰۰۰حاجي را از بين بردند.

حج اين سنت الهي بر کساني واجب مي شود که تمکن يابند و براي اداء تکليف راهي اين مراسم جهاني مي شوند.

حج در واقع مراسم و نمايش اتحاد مسلمين است، هر ساله خيل کثيري از مسلمين با پشت پا زدن به دنيا و بدور از تکلف و فقط براي اداء تکليف از شهر و ديار خود راهي سرزمين منا مي شوند و با برگزاري مراسم حج قدرت اسلام و مسلمين را به رخ جهانيان مي کشند اما امسال کشور عربستان نتوانست ميزبان خوبي باشد و با کارشکني هايش جنايتي بزرگ و نابخشودني مرتکب شد.

معمولا کساني که به مراسم حج مشرف مي شوند از جمله افراد مهم، ذي نفوذ و صاحب طايفه و خانواده و قبيله بزرگ هستند و کساني هستند که به اصطلاح بزرگ خاندان، بزرگ شهر يا روستا و ....هستند.

عربستان با کارشکني هايش در اجراي صحيح حج و ارتکاب به اين جنايت بزرگ در واقع چهره وقيح آمريکايي اسرائيلي اش را آشکار کرد و ثابت کرد که مسئولان اين کشور نه تنها در راستاي تحقق آرمان هاي بلند اسلام ناب محمدي گام برنمي دارد که به هر صورت ممکن سعي در خدشه دار کردن اتحاد مسلمانان دارد.

دولت عربستان قبل از اين جنايت با حمله به يمن و مداخله در بحرين و حمايت از داعش و القاعده و ....ثابت کرده بود که دولتي جنايت کار، تروريست و تروريست پرور است و وقوع جنايت منا جنايات اين دولت کودک کش را تکميل کرد.

درگذشت جمع کثيري از حجاج در واقعه منا آنقدر دردناک بود که بسياري از رسانه ها براي توصيف آن واژه اي بالاتر از فاجعه نيافتند اما اين کلمه به تنهايي نمي تواند عمق اين حادثه دردناک را بيان کند چرا که شواهد حاکي از آن است که کشته شدن حجاج ناشي از اشتباهات سهوي نبوده است بلکه عمدي در کار بوده است و شايد بهتر بود روزنامه ها تيترهايشان را از فاجعه به جنايت تغيير مي دادند.

مهدي بهزادي تشنيزي


انتهاي پيام1020ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۴۷:۵۸

28 Dec 2019