۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۳۲۶۸۰
زنگ خطر طلاق در شهرستان بن به صدا درآمد:

افزايش مهريه ،نبود مشاوره قبل از ازدواج آمار طلاق را افزايش داده است

رئيس دفترخانه رسمي ازدواج 37 شهرستان بن گفت:متأسفانه با افزايش مهريه و عدم وجود مشاوره مناسب قبل از ازدواج، موجب بالا رفتن آمار طلاق شده است و مسئولين شهرستاني بايد در اين امر ورود پيدا کنند
افزايش مهريه ،نبود مشاوره قبل از ازدواج آمار طلاق را افزايش داده است
به گزارش جهانبین نیوز؛ مسعود فروزنده رئيس دفترخانه رسمي ازدواج37 شهرستان بن در گفت گو با زنگ خبرگفت: متاسفانه در این شهرستان افزایش بی رویه مهریه و بی توجهی خانواده ها نبست به این مساله موجب کاهش چشم گیر ازدواج در دهه گذشته شده است.

وي افزود: افزايش شديد مهريه ها  و کاهش ازدواج خود عواقبي را پی دارد که همگان بر آن واقف اند،وقتي جوان اقدام به ازدواج مي نمايد و به آينده و مخارجي که در پيش رو دارد مي نگرد از ازدواج منصرف مي شود.

فروزنده گفت : چون شهرستان بن شهرستان کوچکي است، ميتوان از طريق مسئولين و بزرگان نسبت به افزايش مهريه اقدام و  توجه خاصي  به آن انجام دادن آن  و براي جلوگيري از افزايش مهريه تدابيري را انديشيد ، بطورمثال يک ميزان مشخص براي مهريه  را در سطح شهرستان مشخص نمايند ،خود اين موضوع کمکي خواهد بود براي آسان تر شدن ازدواج جوانان.

وي با اشاره به افزايش مهريه ها در شهرستان بن گفت : متاسفانه در شهربن مدتي باب شده بود که مهريه ها را بر اساس سال و يا تاريخ تولد فرد مي نوشتند ، با يک محاسبه ي سرجمعي در يک مهريه حدود 800 يا 900 ميليون تومان مي شد.

افزايش آمار طلاق در جامعه

فروزنده ضمن اشاره به افزايش آمار طلاق در جامعه و آمار طلاق هاي در شهرستان بن گفت : طبق آماري که از سطح شهرستان بن وجود دارد و طبق مراجعاتي که به دفتر خانه ما شده، متاسفانه آمار طلاق شهر بن نسبت به شهر هاي ديگر زياد است که مي توان از علت هاي آن به فاصله ي سني زياد بين زوجين  ، ازدواج زودهنگام ،بيکاري و  عوامل بسيار ديگر اشاره کرد.

وي ادامه داد : يکي از دلايل مهم در به وجود آمدن طلاق اختلاف ها و دخالتهاي خانوادگي نابجا مي باشد، هر خانواده با يک روش و مصلحتي فرزند خود را تربيت کرده است و همه ي خانواده ها يکسان نيستند و متفاوت هستند و حال دو نفر که با هم تازه ازدواج کرده اند مطمئنن داراي مشکلاتي خواهند بود، اين مشکلات به واسطه ي تحقيقات قبل از ازدواج کم مي شود  و يا به دليل عدم شناخت کافي از يک ديگر اين مشکلات زياد خواهند شد که با مشورت، مشاور و صحبت با هم ديگر ميتوان اين مشکلات را حل کرد.

فروزنده عدم مشاوره قبل از ازدواج را يکي ازمهمترين عوامل اختلافات زوجهاي جوان در دوران عقد و يا سالهاي اوليه زندگي دانست و افزود : اين موضوع همکاري تمامي دستگاههاي فرهنگي را مي‌طلبد و بايد مشاوره قبل از ازدواج در جامعه نهادينه شود و بر همين اساس شناخت زوجين از يکديگر و حضور در کلاس هاي اموزشي و مشاوره اي مي تواند امار طلاق را در جامعه کاهش دهد و حضور جوانان در کلاس هاي مشاوره قبل از ازدواج يک امر مهم و ضروري است چرا که در آن افراد با کمبود ها و کاستي هاي خود و همچنين ترفند هايي براي رفع کاستي ها آشنا مي شود.

عدم زير ساخت هاي مناسب مشاوره در شهرستان بن

فروزنده  با تاکيد بر اينکه در شهرستان  بن به دليل عدم وجود کلاس هاي آموزش و مشاور قبل ازدواج جوانان دچار مشکلات خاص خود هستند،گفت :يک زوج براي ازدواج چندين مرتبه بايد مراجعه کند به آزمايشگاه هاي شهرکرد،يک روز براي آزمايش،يک روز براي دريافت جواب آزمايش،يک روز براي کلاس هاي مشاوره و.... همين رفت و آمد تا مرکز استان و پرداخت هزينه ها باعث دلسرد شدن جوانان از امر رفتن به کلاس های مشاوره  مي شود.

فروزنده در پايان افزود :  درخواست بنده از مسئولين شهرستان بن ايجاد يک مرکز مشاوره ازدواج در شهرستان بن،ايجاد کلاس هاي مشاوره و آموزشهای لازم قبل از ازدواج براي جوانان ،ايجاد آزمايشگاه براي انجام آزمايش هاي لازم قبل از ازدواج، مي باشد .
 
انتهاي پيام1022ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۵۲:۰۹

31 Dec 2019