۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۳۰۱۳۲
مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان چهار محال و بختياري:

بهره‌مندي بيش از 350 کودک و نوجوان روستايي از فعاليت‌هاي بخش مکاتبه‌اي کانون

مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان گفت: بيش از 350 کودک و نوجوان روستايي از فعاليتهاي بخش مکاتبه‌اي کانون به صورت غيرحضوري بهره‌مند مي‌شوند.
بهره‌مندي بيش از 350 کودک و نوجوان روستايي از فعاليت‌هاي بخش مکاتبه‌اي کانون
به گزارش جهانبین نیوز؛ فرزاد رحيمي مديرکل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان در گفت‌وگو با مشکات برين گفت: بيش از 350 کودک و نوجوان روستايي از فعاليت‌هاي بخش مکاتبه‌اي کانون به صورت غيرحضوري بهره‌مند مي‌شوند.
 
وی اظهار کرد: بخش مکاتبه‌اي يکي از فعاليت‌هاي مرکز آفرينش‌هاي ادبي کانون پرورش فکري کودکان ونوجوانان  است که  به منظور کشف و پرورش استعدادهاي ادبي کودکان و نوجوانان روستاها و شهرهايي که از نعمت مراکز فرهنگي و هنري محروم هستند، از طريق ارسال نامه و ايجاد ارتباط مکاتبه‌اي توسط مربيان ادبي پاسخگو به جذب و پرورش اين قشر مي‌پردازد.

رحيمي افزود: واحد پاسخگويي استان فعاليت خود را از اواخر سال 1372 آغاز کرده و به طور جدي تاکنون ادامه داده است.

وي گفت: عضوگيري اوليه اين بخش از طريق فراخوان‌ها و مسابقات استاني و با همکاري  کتابخانه سيار روستايي و واحد پستي کانون استان صورت مي‌گيرد.

رحيمي بیان کرد: در حال حاضر 350 عضو ثابت  با ميانگين ارسال 6 نامه در طول سال و 200 عضو متغيير  با ميانگين ارسال 4 نامه تحت پوشش اين سامانه مي‌باشند.

وي فراهم نمودن ديدار با شاعران و نويسندگان کشوري و استاني، برگزاري همايش‌هاي ادبي و نشست‌هاي تخصصي در سطح روستا  و مراکز استان با رويکرد ارتقا نگاه ادبي و توسعه فعاليت کتابخاني، برگزاري مسابقات مختلف و اجراي طرح‌‌هاي  ادبي کودک و نوجوان  محور در راستاي شکوفايي خلاقيت‌هاي ادبي ادبي، ارسال کارت  يادآوري، تبريک و دوستي همراه با پيام‌هايي گرايشي براي کتابخواني از  ديگر برنامه‌هاي انگيزشي و تقويتي اين بخش عنوان کرد.

رحيمي با بيان اينکه برنامه ادبي مرکز آفرينش‌هاي ادبي به صورت فرايندي در دو بخش کودکان و نوجوانان طرح و پي‌ريزي شده است اظهار کرد: تا رسيدن اعضا به نوشتن متن خلاق، شعرسرايي و داستان‌نويسي خلاق به صورت کارگاهي مکتوب اجرا مي‌گردد.

وي گفت: برقراري عدالت اجتماعي در راستاي تقسيم امکانات فرهنگي، جذب و پرورش اعضاي مستعد ادبي، ترويج فرهنگ کتابخواني و پاسداشت ادبيات فارسي در استان، شناسايي اعضاي مستعد در روستاهاي بدون امکانات، رشد و ارتقاء سطح دانش کودکان و نوجوانان در نقاط محروم و... ازجمله اهداف اين فعاليت در کانون محسوب مي‌شود.

انتهاي پيام1026ج /1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۵۴:۴۳

26 Dec 2019