۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۳۶۱۷۲
مسئولين فرهنگي شهرستان به فکر باشند

سينما يکي از پايه هاي اصلي فرهنگي هر شهر است/نبود سینما، خلاء بزرگ فرهنگی در شهرستان فارسان

يکي از ضرورت هايي که در راستاي مسائل فرهنگي ضرورت دارد درشهرستان ايجاد شود ايجاد سينما است و نبود سینما، خلاء بزرگ فرهنگی در شهرستان فارسان است که باید پیگیر و رفع شود.
سينما يکي از پايه هاي اصلي فرهنگي هر شهر است/نبود سینما، خلاء بزرگ فرهنگی در شهرستان فارسان
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روز 21 شهريور ماه به نام روز سينما نامگذاري شده است، اين روز براي شهرهاي که بدون سينما هستند مفهوم چنداني ندارد و اين در حالي است که شهرستان فارسان از اين قاعده مستثني نيست.
 
سينما براي اين شهرستان يک نياز است چون جوانان شهر بدليل نبود مکان هاي تفريحي احساس سردرگمي، نبود شور و نشاط بسيار زيادي دارند و به نوعي مي توان گفت شاداب بودن و داشتن روحيه در بين جوانان به دليل نبود مکان هاي تفريحي سالم از بين رفته و به نوعي دچار سرخورگي شده اند.

سينما به‌ واسطه اثرگذاري بر مخاطبان و قدرت جاذبه خود مي تواند موجبات فرهنگ‌ سازي در مقولات مختلف را فراهم آورد و انديشه ها و افکار عمومي را به سوي آرمانها و اهداف جامعه سوق دهد.

آقاي محمدي فعال فرهنگي با ابراز تاسف از اينکه در شهرستان فارسان حتي يک سينما وجود ندارد، اظهار داشت: سينما يکي از پايه هاي اصلي فرهنگي هر شهر محسوب مي شود و مي تواند نقش قابل توجهي در ايجاد روحيه نشاط در بين جوانان داشته باشد، زماني که جوانان مکان خاصي جهت گذراندن اوقات فراغت خود نداشته باشند خواه ناخواه به تفريح هاي نا مناسب روي مي آورند و همين امر مي تواند زمينه ساز افزايش آسيب هاي اجتماعي باشد.

وي تصريح کرد: سينما يک مکان تاثيرگذار فرهنگي است و تاثيري که ديدن يک فيلم با محتواي ارزشي مي تواند بر افکار و فرهنگ مردم يک منطقه داشته باشد با ساير کارهاي فرهنگي قابل قياس نيست چراکه اين تاثير تا مدتها ذهن مخاطبان را به خود مشغول مي کند و به همين علت است سينما به هنر هفتم مشهور است.

محمد محمدي دوست در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار اظهار کرد: يکي از ضرورت هايي که در راستاي مسائل فرهنگي ضرورت دارد در شهرستان ايجاد شود ايجاد سينما است.
 
وي با اشاره به اينکه به بيشتر استان ها براي کارهاي فرهنگي مسافرت کرده ام که داراي سينما مي باشد گفت: هر چند شايد عده اي فکر کنند با وجود فضاي مجازي دیگر نياز نيست عده اي در يک سالن به تماشاي يک فيلم سينمايي بنشينند اما بايد گفت حضور در سالن سينما باعث برانگيختگي حسي در درون تماشاچيان مي‌شود که قابل قياس با ديدن يک فيلم در خانه نيست و سينما به گونه‌اي بي‌واسطه و مستقيم قادر است که شيوه‌هاي ذهني را بار ديگر بسازد و بر پرده به نمايش بگذارد.
 
اميدواريم مسئولين فرهنگي شهرستان در راستاي ايجاد سينما در سطح شهرستان اقدام لازم را بعمل آورند.

انتهای پیام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۱:۱۰

30 Dec 2019