۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶
کد مطلب : ۴۱۳۹۲

فرهنگ داستان خوانی نسبت به سال های گذشته کمرنگ شده است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: فرهنگ داستان خوانی نسبت به سال‌های گذشته بسیار کمرنگ تر شده که یکی از دلایل اصلی آن فصای مجازی است.
فرهنگ داستان خوانی نسبت به سال های گذشته کمرنگ شده است
به گزارش جهانبین نیوز ؛ جواد کارگران در آیین نخستین اختتامیه جشنواره استانی داستان نویسی بومی و محلی چهارمحال و بختياري اظهار کرد: فراخوان این جشنواره از ابتدای مهرماه در استان آغاز شد که این جشنواره با ایده انجمن نویسندگی سخن استان در راستای تداوم و احیای فرهنگ داستان نویسی انجام شد و استقبال بسیار گسترده ای صورت گرفت.

وی افزود: پس از اتمام زمان فراخوان در ۲۰ دیماه تعداد ۳۸۷ اثر در بخش های کودک و نوجوان و بزرگسالان به ثبت رسید که داوری آن توسط اساتید دانشگاه انجام شد.

وی یادآور شد: توجه و ارتقای سطح این فرهنگ در استان الزامی است چراکه داستان نویسی و داستان خوانی اثرگذاری بیشتری در سطح جامعه خواهد داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: این جشنواره احیاگر فرهنگ داستان نویسی بومی و محلی است و امید است که این جشنواره در سال های آینده در راستای تقویت فرهنگ داستان نویسی ادامه داشته باشد و موجب انتقال تاریخ و فرهنگ استان به نسل آینده شود.

کارگران خرید آثار، تسهیلات در راستای خلق اثر و برگزاری کارگاه های آموزشی از برنامه های آتی این اداره در جهت ارتقای سطح فرهنگ داستان نویسی و داستان خوانی در استان است.

در این جشنواره در بخش کودک و نوجوان امیرعلی اژدر از شهرکرد با اثر قفل خدا به عنوان رتبه اول، مریم هاشمی از باباحیدر، رتبه دوم، بهار رئیسی وحمیدرضا قایدامینی از شهرکرد رتبه سوم مشترک را کسب کردند.

احسان قائدی از بن، سجاد محبی دستگردی از دستگرد امامزاده و فاطمه ظفریان ریگکی از اردل به ترتیب رتبه های اول تا سوم این جشنواره را در بخش جوان را به خود اختصاص دادند.

در بخش بزرگسال نیز فریبا کاظمی از کوهرنگ، با اثر حریم به عنوان نفر اول، ایمان ویسی از لردگان، با اثر میرزاحسن، نفر دوم و علیرضا کبیری از سامان، مادیون نفر سوم این جشنواره در بخش بزرگسالان معرفی شدند.

لازم به ذکر است که هیأت داوران اثر نازنین ابراهیمیان را به عنوان اثر منتخب جشنواره با موضوع شهدای مدافع حرم معرفی کردند.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۴۵:۱۹

26 Dec 2019