۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۱۸۸۶۶
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قضایی تهران:

انتخابات آمریکا اثبات پوشالی بودن ادعای حاکمیت اراده عمومی/احزاب حاکم پشتوانه مردمی ندارند

استادیار دانشگاه علوم قضایی تهران گفت: انتخابات اخیر آمریکا نشان می‎دهد که در این کشور مردم راه خود را از حاکمیت سیاسی جدا کرده‌اند و نه موافق سیاست‌های این دولت بوده و نه برای ادعاهای حاکمیتی آن اهمیتی قائل هستند.
انتخابات آمریکا اثبات پوشالی بودن ادعای حاکمیت اراده عمومی/احزاب حاکم پشتوانه مردمی ندارند
دکتر ناصر علیدوستی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قضایی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین‌نیوز با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر در آمریکا، اظهار کرد: با وجود تبلیغاتی که در رسانه‌های غربی مطرح می‎شود و صحبت از دموکراسی در غرب است، اما انتخابات در این کشورها همواره با اتفاقاتی همراه بوده که عدم صحت ادعای مردم‌سالاری و دموکراسی در این جوامع را به اثبات رسانده است.

وی افزود: از یک سو صرف هزینه‌های کلان تبلیغاتی به منظور کسب آرای مردم خود نشانگر حاکمیت ثروت و نه حاکمیت رای مردم است و از سوی دیگر کاهش فزاینده رای‌دهندگان در آمریکا نشانگر پوشالی بودن ادعای حاکمیت اراده عمومی در این کشور است.

علیدوستی تصریح کرد: توجه به چگونگی انتخابات اخیر آمریکا و نتایج آن نشان می‎دهد که در این کشور مردم راه خود را از حاکمیت سیاسی جدا کرده‌اند و نه موافق سیاست‌های این دولت بوده و نه برای ادعاهای حاکمیتی آن اهمیتی قائل هستند.

استادیار دانشگاه علوم قضایی تهران خاطرنشان کرد: برهمین اساس می‎توان گفت که دولت‌ها در آمریکا پشتوانه مردمی قابل توجهی ندارند و هر دو حزب حاکم در  این کشور به مدد ثروت و توان اقتصادی به حاکمیت خود ادامه می‎دهند.

علیدوستی با اشاره به نقش و نفوذ لابی صهیونیسم در معادلات سیاسی کشور آمریکا، اظهار کرد: تردیدی نیست که هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا از کمک‌های لابی صهیونیست و غول‌های چندملیتی کمک اقتصادی می‌گیرند و پیش از آنکه نماینده مردم باشند نماینده این ذی‎نفوذان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا مردم آمریکا نقش چندانی در تعیین هیچ یک از این دو حزب به عنوان حزب حاکم ندارند و با علم به این موضوع تمایلی هم برای شرکت در انتخابات از خود نشان نمی‎دهند.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۱۳:۴۹

27 Dec 2019