۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۱۳۸۱۶

جزئیات بیشتری از نقش آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد منتشر می‌شود

گزارشی که کمیته اسناد تاریخی وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده، نشان می‌دهد که امسال جزئیات بیشتری از نقش سازمان سیا در جریان کودتای ۲۸ مرداد منتشر می‌شود.
جزئیات بیشتری از نقش آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد منتشر می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز، وزارت خارجه آمریکا امسال جزئیات بیشتری را از نقش سازمان سیا در جریان کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که به برکناری دولت قانونی ایران منجر شد، منتشر خواهد کرد.

کمیته مشاور اسناد تاریخی دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود به این موضوع اشاره کرده است. دکتر «استفن رندولف» از تاریخ‌نگاران وزارت خارجه آمریکا، ضمن تائید این خبر، به پایگاه «سکرسی نیوز» گفته است اگر اتفاق خاصی نیفتد، این گزارش احتمالا تابستان سال جاری منتشر می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا اولین بار در سال ۱۹۸۹ با انتشار گزارشی، اسنادی را در رابطه با روند کودتای ۲۸ مرداد منتشر کرد. در آن گزارش، هرگونه اشاره‌ای به سازمان سیا، از اسناد حذف شده بود که همین امر انتقادات زیادی برانگیخت.

نهایتا سال گذشته بود که آمریکا بعد از گذشت ۶ دهه، با انتشار گزارش جدیدی، برخی از بخش‌های حذف شده اسناد پیشین را از طبقه‌بندی خارج کرده و به نقش سازمان سیا در کودتا علیه دولت وقت ایران، اعتراف کرد.

انتهای پیام/‬خ ز/
مرجع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۲۵:۲۲

28 Dec 2019