۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۱۸۴۰۶
عضو کمیسیون عمران مجلس:

توجه به اقتصاد غیرنفتی مهمترین راهکار رفع چالش‌های موجود/ اقتصاد مقاومتی به یک باور عمومی تبدیل شود

یکی از مهمترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی عدم وابستگی به درامدهای نفتی است و چنانچه ما تمرکز خود را بر ظرفیت‌های و توانمندی‌های بخش غیرنفتی اقتصاد کشور معطوف کنیم بی‎شک اقتصاد کشور به سامان می‎شود.
توجه به اقتصاد غیرنفتی مهمترین راهکار رفع چالش‌های موجود/ اقتصاد مقاومتی به یک باور عمومی تبدیل شود
مجید جلیل عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی جهانبین‌نیوز با اشاره به چالش‌های اقتصادی چند سال اخیر کشور اظهار کرد: توجه به اقتصاد اسلامی ایرانی یکی از ضرورت‌های مهم کشور است که بی‌توجهی به ان سبب بروز چالش‌های اساسی در حوزه اقتصادی کشور شده است.

وی افزود: چالش‌های اساسی پیش رو این را به ما تذکر می‎دهد که در تحقق منویات مقام معظم رهبری در مقوله اقتصاد آنطور که شایسته است عمل نکرده‌ایم و نتوانسته‌ایم در حوزه جنبش نرم‎افزاری و تولید دانش بومی که همواره تحت عنوان اقتصاد غیرنفتی و اقتصاد مقاومتی از آن یاد می‎شود به خوبی اقدام کنیم.

جلیل بر ضرورت عملیاتی کردن شاخص‌های اقتصاد دانش‎بنیان در کشور تاکید کرد و گفت: مجلس در این راستا تلاش می‎کند تا با تدوین قانون‌های حمایتی و در نظر گرفتن بودجه‌های سنواتی به این امر، زمینه مناسب را برای اجرای این مهم در کشور فراهم کند.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی توجه به اقتصاد غیرنفتی را مهمترین راهکار رفع چالش‌های پیش رو دانست و تصریح کرد: یکی از مهمترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی عدم وابستگی به درامدهای نفتی است و چنانچه ما تمرکز خود را بر ظرفیت‌های و توانمندی‌های بخش غیرنفتی اقتصاد کشور معطوف کنیم بی‎شک اقتصاد کشور به سامان می‎شود.

جلیل با بیان اینکه باید اقتصاد مقاومتی به یک باور عمومی در جامعه تبدیل شود، افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی هم مسئولان و هم مردم باید تلاش کنند به گونه‌ای که تبیدل به یک باور همگانی در کشور شود.

وی خاطرنشان کرد: البته تحقق همه سیاست‌های اقتصادی مقاومتی کاری نیست که شبه انجام گیرد بلکه نیاز به زمان بیشتری دارد و باید همه دستگاه‌ها، مسئولان و مردم در این راستا تلاش ویژه‌ای داشته باشند.


جلیل، نیروی انسانی تحصیلکرده و دانشگاهی کشور را بزرگترین فرصت کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: جوانان تحصیلکرده کشور، نخبگان علمی و کارشناسان اقتصادی باید کمک کنند تا از مرحله تولید علم به مرحله کاربردی کردن تحقیقات و یافته‌های پژوهشی برسیم.

نائب رئیس کمیته مسکن مجلس شورای اسلامی، سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی کشور را از دیگر راهکارهای رفع چالش‌های موجود دانست و گفت: توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای هر استان، توجه به صنعت توریسم، ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و کنترل بر واردات بی‎رویه کالاهای خارجی از مهمترین راهکارهای رفع چالش‌های اقتصادی پیش رو است.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۳۵:۵۲

12 Jan 2020