۰
plusresetminus
نشست مربيان بصيرتي و تربيتي شجره طيبه صالحين ناحيه مقاومت سپاه شهرستان فارسان با امام جمعه محترم اين شهرستان برگزار شد.
مهم ترين هدف از تشکيل طرح شجره طيبه صالحين کار فرهنگي است که بايد سرلوحه کار متوليان آن ها قرار گيرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پيرغار، حجت الاسلام والمسلمين حسين جمالي زاده، امام جمعه فارسان در اين نشست،بيان دغدغه هاي مربيان تربيتي طرح شجره طيبه صالحين را به جا دانست و با تأکيد بر تقويت هر چه بيشتر اين حلقه هاي معرفتي، اظهار داشت: از آن جايي که رهبر معظم انقلاب بسيار به اين حلقه هاي معرفتي بسيج دل بسته اند؛ بنابراين اين حلقه ها بايد هم از لحاظ کمي و هم از لحاظ کيفي تقويت شود.

امام جمعه فارسان با بيان اين که فلسفه تشکيل بسيج و حلقه هاي شجره طيبه صالحين در شرايط فعلي انقلاب، امور نظامي و دفاعي نيست، تصريح کرد: مهم ترين هدف از تشکيل چنين مجموعه هايي، کار فرهنگي است که بايد سرلوحه کار متوليان آن ها قرار گيرد.

وي با تأکيد بر اين که بايد به جنبه نرم افزاري اين گروه ها توجه بيشتري شود، خطاب به مربيان تربيتي و بصيرتي اين مجموعه ها گفت: در جلسات بايد با منطق و با استفاده از روش هاي استدلالي عقلي و نيز عاطفي با جوانان برخورد شود؛ چرا که آن ها حرف غير منطقي را نمي پذيرند.

حجت الاسلام جمالي زاده با اشاره به اين که جوانان بايد با دل بپذيرند و با عقل قانع شوند تا خود به مبلغي کارآمد براي امور ديني تبديل شوند، اظهار داشت: تقويت نماز در اين مجموعه ها و گروه ها بايد سرلوحه کار و محور همه فعاليت ها قرار گيرد.

رييس شوراي فرهنگ عمومي چهارمحال و بختياري با بيان اين که بايد جوانان و نوجوانان را با نماز اول وقت رفيق کنيم و اين نياز امروز مسائل فرهنگي است، تصريح کرد: اگر نماز مردم اصلاح و تقويت شود، به يقين بسياري از مشکلات جامعه نيز برطرف مي شود.

اين مقام مسؤل به حضور خود در جمع زندانيان زندان شهرکرد اشاره کرد و گفت: در جمع زندانيان از آن ها پرسيدم که آيا فردي در بين آن ها وجود دارد که اهل نماز و پرداخت وجوهات باشد که پس از بررسي مشخص شد کساني که پايبند به نمازهاي جمعه و جماعت هستند در چنين مکان هايي حضور ندارند و همچنين اهل وجوهات شرعيه جزو زندانيان مربوط به مسائل مالي نيستند.

وي با تأکيد بر اين که انسان اهل نماز گرفتار مشکلات نمي شود، اذعان داشت: قرآن مي گويد اگر مي خواهيد منکرات و انحرافات پيش نيايد،به نماز اهميت دهيد.

حجت الاسلام جمالي زاده پيوند حلقه هاي صالحين با نماز جمعه را بسيار ضروري دانست و افزود: به يقين مشکلات سياسي کشور نيز به خاطر آن است که سردمداران اين گروه هاي سياسي مشکل زا، با نماز جماعت و جمعه در مسجد رفيق نيستند.

در پايان اين نشست نيز مربيان تربيتي بصيرتي طرح شجره طيبه صالحين بسيج، به بيان نقطه نظرات و ديدگاه ها و همچنين بيان مشکلات مجموعه خود پرداختند.
انتهاي پيام 1020ج/ ۵۹۰ پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۴۵:۰۷

17 Jan 2020