۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۳۱۴۸۳

۱۳ آبان، حرکت ضد استکباری و تفکر رشادت طلبی در مسیر انقلاب

۱۳ّآبان روز پرفروغی در تاریخ انقلاب است که ۳رویداد بزرگ تبعید ۱۴ساله حضرت روح ا...(ره) به ترکیه، عراق و فرانسه ازسال۴۳ و خروش ضد طاغوتی دانش آموزان در سال۵۷ و حرکت انقلابی دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال۵۸ روز ملی مبارزه با استکبار را در تقویم انقلاب اسلامی رقم زد.
۱۳ آبان، حرکت ضد استکباری و تفکر رشادت طلبی در مسیر انقلاب
به گزارش جهانبین نیوز، حرکتهایی که در ۳رویداد مهم این روز شکل گرفت و نمادی از تقابل جبهه ایمان و کفر و حق و باطل بود افق روشنی در آشکار ساختن چهره تزویر دشمنان است که با بهره گیری از روشهای استبدادی و خشونت گرایی سعی در تثبیت اوضاع سلطه گرانه خود در کشور داشتند .

افشاگری حضرت امام با تأسی از روح آزادی خواه آرمانی اسلامی در دفاع از حق انسانی مردم در برابر کاپیتولاسیون ننگین آمریکایی هشدار به دنیا بود که نظام سلطه با تحقیر و زور و ارعاب ملتها داعیه کدخدایی و حکمرانی در دنیا دارد و با تحمل هزینه معنوی سنگین که برابر بود با۱۴سال تبعید و فراق از وطن، بر مواضع انقلابی و رهبری حکیمانه و مدبرانه حتی در کیلومترها دوری از کشور پافشاری کرد و مردم را نسبت به طرح نقشه های شیطانی استکبار آگاه ساخت.

خروش انقلابی دانش آموزان در اعتراض به طاغوت در۱۳ آبان۵۷ در دانشگاه تهران با شلیک و تیراندازی به نوجوانان پاک متعصب خاموش شد تا ندای«هیهات منا الذله» منادیان نهضت عاشورایی انقلاب با مسلسلهای آتشین پهلوی اجیر استکبار به سکوتی غم انگیز مبدّل گردد.
تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به همت و رشادت دانشجویان پیرو خط امام نیز حرکتی انقلابی از طرف سرسپردگان ولایت بود که در آغازین ماههای شکل گیری نظام اسلامی اسناد تلاشهای معاندان و دشمنان نظام را برای براندازی حکومت اسلامی برملا ساخت و در بیان حکیمانه پیرجماران انقلاب دوم شکل گرفت و حضرتش با تکیه بر روح انقلابی، حماسی و آرمانی آن جوانان فرمود:«آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.»
حرکت شهادت طلبانه دانش آموزان در نبرد با طاغوت و مجاهدت طلبی دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی، شناخت طریق معرفت و پیمودن راه انقلاب بود که مسیرش توسط امام و مقتدای بزرگ نظام ترسیم و عاشقانش عاشقانه در این هدف پا گذاشته و روز ملی مبارزه با استکبار را به عنوان سند همیشه جاوید در فریاد حماسی مرگ بر آمریکا متجلی ساختند.

سالها از این حوادث تاریخ ساز می گذرد و ابعاد استکبارمنشی لشکر کبر و کفر بر مردم دنیا آشکارتر می شود و هر روز مردم کشوری بیدارو ظلم طلبی جبهه کفر را به نظاره می نشیند اما در کشوری که اول منادی استکبار ستیزی بوده است و مبنای بیداری ملتها، عده ای رهنمودهای روشنگرانه حضرت روح ا... که فرمود:« تمام بدبختی ما آن روزی است که حرف از رابطه با آمریکا بزنیم» را فراموش کرده اند.
کاپیتولاسیون محروم کردن مردم از حقوق انسانی بود اما امروز کاپیتولاسیونهای زیادی طراحی و علیه کشور و مردم اجرا می شود اما با نگاه روشنفکران تاریک فکر فرصت تلقی می گردد.

مسئله ننگین«fatf» در محدود سازی مبادلات مالی و هموار سازی راه برای نظارت و دخالت بیگانگان جلوه ای جدید از کاپیتولاسیون نیست؟
قراردادهای جدید نفتی به بهانه فاصله دانش ایران با تکنولوژی و میسر ساختن حضور شرکتهای خارجی و رقیب پروری برای وزارت نفتی که به عنوان صنعت ملی نفت می شناسیمم، باج دادن به استکبار و محروم نمودن کشور از توسعه نیست؟
تفکر محدود نمودن دانش و توان نظامی کشور به بهانه ترسیم راه مسالمت آمیز برای تعامل با دنیا لبخند به استکبار نیست؟ و آیا این تفکر تعارضی با آموزه ها و رهنمودهای دینی و قرآنی که به تجهیز و آمادگی نظامی در برابردشمنان با تمام توان را دستور می دهد نیست؟
کرنش در برابر دشمنان و تن دادن به خواسته های دشمن در محدود ساختن مراکز صلح آمیز هسته ای و عقب نشینی از پیشرفت های روز علمی با شعار تعامل با دنیا خیانت به خون شهدای دانش هسته ای و محروم شدن از پیشرفتهای فنی، مظهر کاپیتولاسیون نیست؟

دولت مردان و مسئولین باید توجه داشته باشند که کاپیتولاسیون های زیادی در حال اجراست و فریادهای رهبری با طرح مسائلی همچون نفوذ در حوزه های مختلف و متفاوت همان مواضع امام راحل(ره) در مقابله با استکبار است.

مسئولین به گوش و به هوش باشید ۱۳آبان در اعتراض به کاپیتولاسیون و درراستای مجاهدت دانش آموزان و بصیرت دانشجویان جاودانه شد و امروز هم مواضع روشنگرانه مقام معظم رهبری در تشخیص نقشه های ضدانسانی استکبار که نشانه های زیادی از قانون کاپیتولاسیون دارند و هم بینش و بصیرت مردم و روحیه ایثار و مجاهدت جوانان انقلابی آماده خلق حماسه۱۳آبانهای دیگری علیه دشمن، منافق و استکبار است...

یادداشت از احسان ربیعی

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۸:۲۶

10 Jan 2020