۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۳۴۰۸۴

نگاه به زن در اشتغال؛ چرخه تولید ارزان یا احیای ظرفیت‌های بی‌بدیل

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه بانوان کشور ما مایل هستند در کنار ایفای نقش مادری و همسری خود به فعالیت‌های اقتصادی نیز بپردازند، تصریح کرد: ارزان تمام شدن کار نباید منجر به سوء‌استفاده از زنان به عنوان کارگر یا فروشنده شود؛ چراکه جامعه ایرانی اسلامی همواره برای زنان و مادران حرمت قائل بوده و این امر باید در نوع سپردن مشاغل نیز رعایت شود.
نگاه به زن در اشتغال؛ چرخه تولید ارزان یا احیای ظرفیت‌های بی‌بدیل
به گزارش جهانبین نیوز؛ مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌وگویی به تبیین اقدامات این نهاد به منظور گام نهادن در جهت تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اشتغال و تولید» که از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده است پرداخت و گفت: با توجه به جنگ اقتصادی که دشمن ترتیب داده، شعار سال از اهمیت بسزایی برخوردار است و نگاه به داخل و توجه به تولید ملی و افزایش اشتغال می‌تواند برای رویارویی با این نبرد ما را مهیا کند.

وی با اشاره به مجموعه تمهیداتی که بسیج جامعه زنان در این زمینه مهیا کرده است، افزود: برای تحقق این هدف در مجموعه سازمان درصدد ایجاد زمینه‌های اشتغال خانگی برای بانوان هستیم تا کسانی که مشتاق هستند در زمینه پیشرفت کشور و رونق اقتصادی مؤثر باشند، بتوانند به ایفای نقش بپردازند.

اصلانی به فعالیت ۱۸ هزار پایگاه مقاومت بسیج در زمینه ایجاد اشتغال خانگی برای بانوان اشاره و عنوان کرد: در هر پایگاه یک شغل خانگی را پیش‌بینی کردیم و با ارائه آموزش‌های مرتبط زمینه فعالیت را برای بانوان مهیا کردیم. این آموزش‌ها از تنوع گسترده‌ای برخوردار است و شامل هرگونه هنر و صنایع دستی از جمله قالیبافی تا تهیه محصولات کشاورزی همچون کاشت قارچ و زعفران می‌شود. همچنین موضوع صنایع تبدیلی را با جدیت دنبال می‌کنیم و این امر باعث شده است بانوان بتوانند در زمینه میوه‌های خشک برای مصرف داخلی و صادرات از توان بالایی برخوردار شوند.

وی با تأکید بر اینکه از ظرفیت بسیار عظیم بانوان باید در زمینه پیشرفت کشور و افزایش تولید و اشتغال بهره برد، تصریح کرد: در بحث آموزش و توانمندسازی در زمینه نرم‌افزارهای تلفن همراه نیز با ارائه آموزش‌های مرتبط ورود پیدا کردیم. مقدمات این امر فراهم شده و به زودی در تهران ارائه می‌شود تا زمینه اجرا برای سراسر کشور نیز مهیا شود.

اصلانی بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های دولتی از توان بسیج تأکید کرد و گفت: بانوان از استعداد و توان و انگیزه انقلابی زیادی برخوردار هستند، اما این ظرفیت به درستی مورد استفاده قرار نگرفته است؛ در حالی که اشتغال خانگی می‌تواند در زمینه تولید و اشتغال مؤثر باشد اما هنوز به صوت جدی مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که تأکید بر حضور زنان در جامعه با حفظ شخصیت و کرامت انسانی دارند، اظهار کرد: ارزان تمام شدن کار نباید منجر به سوء‌استفاده از زنان به عنوان کارگر ارزان و یا فروشنده شود. جامعه ایرانی اسلامی همواره برای زنان و مادران حرمت قائل بوده است و این امر باید در نوع سپردن مشاغل نیز رعایت شود.

وی یادآور شد: بانوان کشور ما مایل هستند در کنار ایفای نقش مادری و همسری خود به فعالیت‌های اقتصادی نیز بپردازند و بی‌تفاوت نسبت به خانواده نیستند؛ بنابراین مشاغل خانوادگی می‌تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد.

منبع: بسیج زنان کشور

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۰:۵۱

29 Dec 2019