۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۳۵۴۳۴
کارشناس مسائل سياسي:

تعطيلي واحدهاي توليدي پس از برجام/دولتمردان وقت مردم را تلف نکنند

کارشناس مسائل سياسي در بروجن ضمن بيان اين که پس از برجام خيلي از کارگاه ها و مراکز توليدي کشور در حالت تعطيل و نيمه تعطيل قرار گرفته است، تصريح کرد: آينده گان قضاوت خواهند کرد که مذاکرات هسته اي از اساس اشتباه بود زيرا در نتيجه اين اعتماد ضربه خورديم.
تعطيلي واحدهاي توليدي پس از برجام/دولتمردان وقت مردم را تلف نکنند
به گزارش جهانبین نیوز، رمضانعلي شريفي در گفتگو با کلار ضمن اشاره به توافق هسته اي ايران با ۱+۵، اظهار داشت: عليرغم اين که بي اعتمادي غرب و خصوصا آمريکا در قراردادهاي مختلف به دنيا ثابت شده بود اما دولت يازدهم راه حل مشکلات کشور را مذاکرات هسته اي مطرح کرد.

وي گفت: در حالي که انتظار مي رفت کشورهاي امضاء کننده سند برجام به مفاد آن پايبند باشند اما پس از گذشت چند ماه کشور آمريکا با تحميل تحريم هاي جديد به بهانه هاي مختلف نقض پيمان کرد.

اعتراف اروپايي ها به نقض برجام از سوي آمريکا

شريفي گفت: غربي ها پس از برجام به بهانه هاي مختلف از جمله نقض حقوق بشر، حمايت از تروريسم و برنامه موشکي تحريم هاي جديدي عليه ايران اعمال کردند که اروپايي ها صراحتا اعلام داشتند اقدامات آمريکا نقض برجام است.

وي ادامه داد: هنگامي که پيروزي و پيشرفت محور مقاومت در سوريه و عراق به مذاق غربي ها خوش نيامد شرکت ها و افراد مختلف را تهديد کردند که اگر با ايران رابطه اقتصادي برقرار کنيد تحريم خواهيد شد.

اين فعال سياسي ضمن بيان اين که پيش از برجام ايران به عنوان کشور هسته اي به رسميت شناخته شده بود، گفت: هم اکنون ايران در ليست سياه بانکي بين المللي قرار دارد و تنها چند کشور کوچک مي توانند با ايران معاملات بانکي داشته باشند.

اقدامات جدي "دولت ترامپ" براي نقض برجام/دولتمردان وقت مردم را تلف نکنند

وي با بيان اين که کشورها و قدرت هاي بزرگ از ترس آمريکا جرات ارتباط گرفتن با ايران را ندارند، افزود: دولت جديد آمريکا در رابطه با نقض برجام اقدامات جدي تري را انجام داده و در حقيقت توسط آنها لگد مال شده است که مي طلبد دولتمردان بيشتر از اين وقت مردم را تلف نکنند.

شريفي با اشاره به اين که در قضيه برجام سه سال از وقت مردم و کشور از بين رفت، افزود: اين فرصت ها مي توانست به پيشرفت هاي بهتري در مسير هسته اي و اقتصاد کشور با توجه به ظرفيت و داشته هاي ما منجر شود.

وي تصريح کرد: هر چند که ما منکر ارتباط اقتصادي با کشورهاي جهان نيستيم اما کشوري مانند جمهوري اسلامي ايران که ۳۸ سال از عمر آن مي گذرد عليرغم تحريم ها توانسته پيشرفت هاي چشمگيري در عرصه هاي مختلف داشته باشد.

اين فعال سياسي با اشاره به اين که غربي ها ادعا مي کردند ما توانستيم ايران را سر ميز مذاکره بنشانيم، گفت: غربي ها و خصوصا آمريکا به خاطر نياز خود دنبال مذاکرات هسته اي با ايران بودند.

واردات اجناس درجه دوم پس از برجام به کشور

شريفي اضافه کرد: اوباما در آستانه تحويل دادن کاخ سفيد و براي پيروزي هم حزبي هاي خويش در انتخابات دنبال اين برگ برنده بود که در نهايت هم به انتخاب ترامپ منجر شد.

وي تصريح کرد: غربي ها به فکر برجام هاي ديگري پس از توافق هسته اي بودند که موضع گيري هاي دلسوزان نظام و انقلاب مانع اهداف آنها شد.

اين فعال سياسي گفت: اميدواريم برجام تجربه اي براي مسئولان دولتي باشد که ديگر به غربي ها و خصوصا آمريکا اعتماد نکنند؛ امروز هم بهتر است اين مسير را ادامه ندهند و هر چه سريع تر به داخل کشور و مردم بازگردند.

وي گفت: افرادي که پيش از اين موافق برجام بودند اما اکنون مي گويند نه تنها مشکلات کشور حل نشده بلکه تحريم هاي جديد و سخت تري عليه کشور وضع شده است.

تعطيلي واحدهاي توليدي پس از برجام

شريفي بيان کرد: در حالي که انتظار مي رفت کشورهاي مختلف پس از برجام در ايران سرمايه گذاري کرده و موجب پيشرفت اقتصادي در شوند نه تنها اين گونه نشد بلکه پس از آن اجناس بنجل و درجه دوم به کشور ما سرازير شد.

وي افزود: پس از برجام خيلي از کارگاه ها و مراکز توليدي کشور در حالت تعطيل و نيمه تعطيل قرار گرفته به خاطر اين که آمريکا پشت پرده به کشورها هشدار جدي داده که حق ارتباط گرفتن و معاملات اقتصادي با ايران را نداريد.

وي گفت: آينده گان قطعا با توجه به اين که سابقه غربي ها را مي شناسند قضاوت خواهند کرد که مذاکرات هسته اي از اساس اشتباه بود؛ نبايد صورت مي گرفت زيرا در نتيجه اين اعتماد ضربه خورديم.

انتهاي پيام1026ج /540ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۱۴:۱۹

22 Jan 2020