۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۳۵۱۱۹
در آستانه عيد فطر/

برگزاري جلسه شوراي زكات در شهرستان بن

جلسه شوراي زكات شهرستان بن با حضور اعضا شوراي زکات شهرستان در محل دفتر امام جمعه برگزارشد.
برگزاري جلسه شوراي زكات در شهرستان بن
به گزارش جهانبین نیوز ؛ حجت الاسلام ميرافضلي امام جمعه شهرستان بن در حاشيه برگزاري جلسه شوراي زکات شهرستان در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر اصل پرداخت زکات را جزو ضروريات دين و يکي از نشانه هاي ايمان دانسته و افزود: مردم شهرستان بن يکي از باتقواترين و مومن ترين مردم  کشور بوده و امر پرداخت زکات از قديم الايام در اين شهرستان توسط کشاورزان به نحو احسن انجام گرفته  و در حال حاظر نيزشاهد پرداخت زکات در شهرها و روستاهاي شهرستان هستيم.

وي  با بيان اين که اولويت اول مصرف زکات  بايد رسيدگي به وضعيت فقرا و ساماندهي آنها باشد تاکيد کردند  زکات بايد در همان شهر يا روستا مصرف شود.

میرافضلی مسئله اعتماد سازي را يکي از مهمترين مسائل زکات برشمرده و يادآورشدند که زکات جايگزين ماليات و يا خمس نبوده و هرکدام مسئله و شرع خود را دارد.

حجت الاسلام ميرافضلي از روحانيون شهرستان خواست ، ضمن آگاه سازي و شفاف سازي مسئله زکات بين مردم بر مصرف زکات نيز نظارت داشته  و زکات جمع آوري شده را بصورت عزتمندانه و نامحسوس بين فقيران قسمت کنند.

ميرافضلي ضمن مفيد خواندن خدمات ارزنده کميته امداد امام خميني (ره)، روشنگري در موضوع زکات را خواستار شد و گفت : کار ما در موضوع زکات ، روشنگري است ، مردم بايستي به اهميت پرداخت زکات آگاه شوند ، موضوع زکات تشريفاتي نيست ، موضوع جدي دين و شريعت ماست که زمينه هاي آن در بين مردم وجود دارد و جزء اعتقاد مردم است و با کمي روشنگري ميتوان به آن دست يافت.
 

 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۱۹:۲۱

30 Dec 2019