۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
کد مطلب : ۲۰۵۳۹
امام جمعه بن:

انجام تکاليف الهي موجب رشد و تعالي مي شود

امام جمعه بن در جمع دانش آموزان شهرستان بن انجام تکاليف الهي را يکي از وظايف اصلي مکلفان دانست و گفت: براي رشد بهتر بايد تکاليف الهي را به نحو احسن انجام بدهيم.
انجام تکاليف الهي موجب رشد و تعالي مي شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، حجت الاسلام سيد محمد تقي غضنفري امام جمعه شهرستان بن در جمع دانش آموزاني که به سن تکليف رسيدن خود را جشن گرفتند گفت: تکليف يعني بندگي و دانش آموزان سوم ابتدايي ما از امروز مکلف به انجام واجبات و ترک محرمات مي شوند.


غضنفري تصريح کرد: مکلف شدن يعني تکاليفي را که خدواند متعال بر دوش ما گذاشته است تا با انجام آن ها به رشد و کمال برسيم؛ به خوبي انجام داده و بدانيم اگر آن ها را انجام ندهيم رشدي نخواهيم کرد.


وي سن تکليف دختران را نه سال قمري عنوان کرد و گفت: نه سال قمري به تاريخ شمسي هشت سال و هشت ماه و بيست و پنج روز است و از اين سن دختران مکلف به رعايت تکاليف خودهستند.



غضنفري گفت: سهل انگاري فرزندان در اقامه نماز به والدين برمي گردد و اگر در زمان پخش اذان والدين به اين امر توجه ويژه داشته باشند؛ فرزندان نيز با الگو قرار دادن والدين خود اين فرضيه مهم را به پا خواهند کرد.


وي نماز را ستون و تکيه گاه ساير اعمال دانست و افزود: اگر ستون و تکيه گاه؛ تکيه گاهي مطلوب نباشد موجب مي شود باقي اعمال نيز از بين برود.


امام جمعه بن استطاعت در روزه را امري ضروري دانست و گفت: طبق فتواي مراجه روزه نيز همانند حق نياز به استطاعت دارد و درصورت عدم توان جسمي نيازي به گرفتن روزه نيست و بايد قضاي آن را در آينده به جاي آورد.


وي گوش دادن به موسيقي هاي متناسب با مجالس لهو و لعب را يکي از محرمات دانست و گفت: مراجع تقليد در اين باره مصداقي نياورده و تشخيص اين موضوع را بر اساس عرف قرار دادند.


غضنفري خاطر نشان کرد: استفاده از آهنگ هاي متناسب با مجالس لهو و لعب آن هم در جشن تکليف که جشن بندگي است اشتباه بوده و بايد جشن تکليف رنگ و بويي خدايي به خود بگيرد.


وي در پايان از زحمات اداره آموزش و پرورش تقدير کرد و گفت: هرساله اين جشن در شهرستان برپاشده است اما امسال به صورت متمرکز برگزار شدن آن امري مهم وستودني است.


انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۲۲:۲۷

27 Dec 2019