۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۲۰۴۴۹
نشریه هیل مطرح کرد؛

مخالفت سنگین‌وزن‌های امنیت ملی آمریکا با تحریم ایران

نشریه هیل در گزارشی از جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا، از مخالفت دو شخصیت پیشکسوت سیاسی آمریکا با وضع تحریم های جدید علیه ایران خبر داده است.
مخالفت سنگین‌وزن‌های امنیت ملی آمریکا با تحریم ایران
به گزارش جهانبین نیوز، نشریه هیل که به خبرها و گزارش های مربوط به کنگره آمریکا می پردازد، نوشت: «کفه مخالفت با تصویب طرح تحریم های جدید علیه تهران با پیوستن دو مشاور برجسته پیشین امنیت ملی آمریکا در دولت های جمهوری خواه و دموکرات، که این نشریه از آن‌ها با عنوان سنگین وزن های امنیت ملی یادکرده، سنگین‌تر شد.»

بنابر این گزارش، برنت اسکوکرافت و زبیگنیو برژینسکی، با حضور در جلسه روز چهارشنبه کمیته نیروهای مسلح سنا گفتند مخالف وضع تحریم های جدید علیه ایران هستند زیرا این تحریم ها موجب تخریب مذاکراتی خواهد شد که هدف آن محدود کردن و تحت کنترل آوردن برنامه اتمی ایران است.

اسکوکرافت که در دولت های جمهوری‌خواه جرالد فورد و جورج بوش پدر مقام مشاور امنیت ملی را برعهده داشت، در این جلسه گفت: «باید به مذاکره کنندگان فرصت داد راهشان را ادامه دهند و نباید گامی برداشت که موجب تخریب مذاکرات شود و تصویب تحریم های جدید همین کار را انجام خواهد داد. پایان مهلت مذاکرات نزدیک است. من معتقدم که می توانیم استراتژیمان را تغییر دهیم اما نه در این مرحله از مذاکرات.»

برژینسکی نیز که در دولت جیمی کارتر، رئیس جمهوری دمکرات آمریکا، سمت مشاور امنیت ملی را داشت گفت: «من هم در این زمینه دیدگاه های مشابهی دارم. ایران در حال تغییر است و نباید فراموش کنیم که ما تنها کشوری نیستیم که در این مذاکرات حضور داریم.»


به گزارش صدای آمریکا، سناتور منندز و سناتور کرک می خواهند طرحی را به تصویب برسانند که در صورتی که ایران مفاد توافق نهایی را نقض کند و از میز مذاکرات کناره گیری کند، تحریم های جدید علیه تهران اعمال شود. اوباما تهدید کرده که در صورت تصویب این طرح آن را وتو خواهد کرد. جمهوری‌خواهان اگرچه در سنا اکثریت را در دست دارند، اما برای آن که لغو وتوی اوباما به حد نصاب قانونی برسد، به دنبال راضی کردن تعدادی از سناتورهای دموکرات هستند.

انتهای خبر/1024ج
مرجع : جام نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۵۱:۱۲

29 Dec 2019