۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۲۳۴۱۹
مدرس دانشگاه:

دانشگاه و دانشجویان باید از سیاست‌زدگی به دور باشند

مدرس دانشگاه گفت: دانشگاه یک کارخانه انسان‌سازی است و بار مختلف علمی دارد و در واقع یک محیط علمی محسوب می‌گردد.
دانشگاه و دانشجویان باید از سیاست‌زدگی به دور باشند
محمود تقی‌پور استاد دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: دانشگاه یک کارخانه انسان‌سازی است و بار مختلف علمی دارد و در واقع یک محیط علمی محسوب می‌گردد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری بیان کرد: بنا به گفته رهبر انقلاب دانشجو باید سیاسی باشد اما نباید سیاست‌زده شود و بازیچه دست سیاست گردد.

تقی‌پور با بیان اینکه از دانشجو نباید برای مقاصد سیاسی و به کرسی نشاندن حرف خود در جامعه استفاده شود ادامه داد: دانشجویان با آگاهی می‌توانند جلوی هرگونه سوء استفاده را گرفته و از اینکه توسط افراد فرصت‌طلب به نردبانی تبدیل شوند جلوگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: دانشجویان باید از سیاست سر در بیاورند اما نباید سیاست زده شوند چون در غیر این صورت هم دانشجو و هم استادان به یک میدان تاخت و تاز سیاست تبدیل خواهند شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: اگر دانشجویان سیاست‌زده شود هر نیروی سیاسی از او سوء استفاده کرده و خواسته‌های شخصی خود را به واسطه دانشجو که طیف دست نخورده‌ایی است گسترش خواهد داد.

تقی‌پور کسب رتبه ۱۶ علمی در دنیا را افتخاری برای کشور دانست بیان کرد: کشور در مسیر توسعه قرار دارد و قطع یقین با این روند این زمان یک فرصتی است برای ایران.

وی قرارگیری در مسیر توسعه را راهی برای کسب رتبه بهتر عنوان و خاطرنشان کرد: امیدواریم ایران به این مقام دست یابد و راه توسعه را با سرعت بیشتری طی کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی گفت: متاسفانه این مقوله به عنوان یک شعار در نظر گرفته شده اما بهترین راه پرداختن به آن گام برداشتن به سمت تولید ملی است.

وی راه گام برداشتن به سمت تولید ملی را پرداختن به آموزش‌های عملی و مهارتی دانست و تاکید کرد: آموزش مهارتی آموزشی است که منجر به تولید و اشتغال گردد.

وی آموزش مهارتی را زیربنای اساسی تولید معرفی کرد و ادامه داد: اقتصاد مقاومتی ماندن در یک چارچوب نیست و اقتصادی است که در آن هم ارتباط با کشورهای دیگر و هم استقلال مد نظر است.



انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۲:۵۶

30 Dec 2019