۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۴۰۴۲۹
جانشين قرارگاه حضرت سیدالشهدا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دفاع مقدس وابسته به قشر و جناح خاصی نیست/آمریکا توان حمله به ایران را داشت، یک لحظه درنگ نمی‌کرد

جانشين قرارگاه حضرت سیدالشهدا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: دوران دفاع مقدس وابسته به یک قشر، گروه و جناح نبود بلکه تمام مردم ایران در این پیروزی دخیل بودند اگر پشتیبانی مردم نبود دولت‌ها توان اداره جنگ را نداشتند.
دفاع مقدس وابسته به قشر و جناح خاصی نیست/آمریکا توان حمله به ایران را داشت، یک لحظه درنگ نمی‌کرد
به گزارش جهانبین نیوز، آیین گرامیداشت هفته‌ دفاع مقدس با حضور سردار عبدالله عرب‌پور، جانشين قرارگاه حضرت سیدالشهدا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سعید کریمی سرپرست دانشگاه شهرکرد، سرهنگ مهران مرادی معاون اجرایی سپاه پاسداران استان چهارمحال و بختیاری و جمعی از دانشگاهیان در سالن فارابی دانشکده علوم دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

سردار عبدالله عرب پور جانشین قرارگاه سیدالشهدا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع) و حادثه تروریستی اهواز و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس فرصتی است که در آن به مسائل دوران دفاع مقدس بپردازیم، جنگ هشت سال دفاع مقدس جنگی است که تمام‌عیار به جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد و کشور ایران در وضعیتی بود که ارتشی نداشت، سپاه پاسداران به‌تازگی تشکیل‌شده بود و بسیج نیز فاقد سلاح نظامی بود و تمام کشورهای شرق و غرب از صدام حمایت می‌کردند، این دشمنی از ترور شخصیت‌های ارزشی و کودتاها در درون کشور آغاز شد.

سردار عرب پور علاوه‌بر لطف خدا و صداقت، نقش نیروهای مردمی و پشتیبانی مردم در پشت جبهه‌های جنگ در هشت سال دفاع مقدس را در پیروزی در جنگ تحمیلی بسیار مؤثر ارزیابی کرد و بیان داشت: ارتش و سپاه بدون حضور نیروها و کمک‌های مردمی به این پیروزی دست نمی‌یافتند.

جانشین قرارگاه سیدالشهدا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دشمنی علیه نظام و جمهوری اسلامی ایران را بسیار عمیق خواند و تاکید کرد: بعد از جنگ تحمیلی نیز دشمنی‌ها ادامه داشت و تاکنون نیز به بهانه‌های مختلف ازقبیل حقوق بشر، آزادی زنان، انرژی هسته‌ای و... با اعمال تحریم‌ها این دشمنی‌ها ادامه دارد، ولی دانشمندان ما با اتکا به دانش خود توانستند به دانش هسته‌ای دست یابند و این جمهوری اسلامی ایران است که روز به روز از لحاظ علمی و نظامی پیشرفت می‌کند و مورد حمایت بسیاری از کشورهاست و ان‌شاالله این انقلاب به انقلاب جهانی متصل شود.

وی افزود: چندی از انقلاب اسلامی نگذشته بود که جنگی تمام‌عیار علیه ایران به راه افتاد، از طرفی اختلافات داخلی معضلاتی را برای کشور ایجاد کرده بود به‌طوری‌که غرب و شرق پشت این کشور ایستاده بودند.

سردار عرب‌پور گفت: تمامی توطئه‌ها علیه انقلاب صورت می‌گرفت، دنیا به دو نیمه شرقی و غربی تقسیم شده بود به‌طوری‌که نیمی به رهبری آمریکا و نیمی در اختیار شوروی بود.

وی بیان کرد: صدام به نمایندگی از استکبار جهانی به ایران حمله کرد و آمریکا و شوروی پشت سر صدام بودند و آن را حمایت می‌کردند، در صورتی که کشور ما توقع داشت کشورهای منطقه از ایران طرفداری کنند ولی دربست پشت سر صدام بودند.

سردار عرب‌پور ادامه داد: کره شمالی به دلیل اینکه با آمریکا مخالف بود و قصد داشت سلاح‌های خود را به ایران بفروشد ایران را حمایت کرد از طرفی سلاح‌های آن‌ها از کیفیت لازم برخوردار نبودند.

وی گفت: هر کشوری که نمی‌خواهد بجنگد باید یا قدرت نظامی قوی داشته باشد، یا سلاح‌های استراتژیک و راهبردی، یا هر کشوری جزء پیمان‌های نظامی دنیا باشد و یا تسلیم شود، راهکاری که از سوی امام مطرح شد این بود که دفاع از کشور با آنچه در اختیار است و مردم نیز همین کار را انجام دادند.

جانشين قرارگاه حضرت سیدالشهدای سپاه با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس با موفقیت پشت سر گذاشته شد، تصریح کرد: اگر جوانان در جبهه‌ها حضور نداشتند ارتش و یا سپاه نمی‌توانستند دفاع کنند که لطف خدا، اخلاص و حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران پیروزی را نصیب کشور کرد و هر آنکه بیان کند من ایران را به پیروزی رساندم به صراحت بیان می‌کنم غلط کرده است.

وی اضافه کرد: دوران دفاع مقدس وابسته به یک قشر، گروه و جناح نبود بلکه تمام مردم ایران در این پیروزی دخیل بودند اگر پشتیبانی مردم نبود دولت‌ها توان اداره جنگ را نداشتند.

سردار عرب‌پور گفت: روزی می‌گفتند چرا آزادی بیان در ایران وجود ندارد، چرا حقوق بشر رعایت نمی‌شود، چرا در ایران آزادی زنان وجود ندارد، چرا ایران از تروریست‌ها حمایت می‌کند، چرا ایران دارای موشک و انرژی هسته‌ای است، تمام این قضایا علیه انقلاب اسلامی به شکلی ادامه داشته و دارد که برخی از افراد علت آن را ریشه داخلی می‌دانند.

جانشين قرارگاه حضرت سیدالشهدای سپاه ادامه داد: انقلاب اسلامی در تمام ابعاد پیشرفت کرد، وضعیت اقتصادی امروز کشور با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.

وی افزود: امروزه جمهوری اسلامی در مدیترانه، لبنان و سوریه می‌جنگد و کشورهای بسیاری از جمهوری اسلامی طرفداری می‌کنند.

سردار عرب‌پور گفت: امروزه وضعیت آمریکایی‌ها بدتر شده است و اگر به همین منوال پیش روند چیزی برایشان باقی نخواهد ماند به‌گونه‌ای که اعتبار نظامی خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: اگر آمریکا می‌توانست به جمهوری اسلامی حمله کنند یک لحظه درنگ نمی‌کردند، قطعاً به نتیجه نخواهند رسید.

سردار عرب‌پور با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال بر هم ریختن داخل کشور هستند، تصریح کرد: خوشبختانه روز به روز انقلاب پیشرفت کرده و همچنان به پیشرفت ادامه می‌دهد تا ریشه کفر کنده شود.

جانشين قرارگاه حضرت سیدالشهدا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مشکلات اقتصادی که امروز در کشور وجود دارد مربوط به تحریم‌ها نبوده شاید تنها ۳۰ درصد به تحریم‌ها ارتباط داشته باشد ولی با این وجود مربوط به بی‌تدبیری مسئولان است، اگر این مشکلات مربوط به تحریم‌ها است وضعیت بسیار بدتر بود.

وی ادامه داد: جناح‌بازی در کشور ما را بیچاره کرده است، احتمالاً وضعیت موجود مربوط به نفوذی‌های ما بوده است، به‌طور کلی می‌توان گفت وضعیت کشور بد نیست و تمام اشکالات از خود ما است.

جانشين قرارگاه حضرت سیدالشهدای سپاه با اشاره به اینکه در گذشته وضعیت بسیار بدتر بود، تصریح کرد: امید است مشکلات برطرف و انقلاب اسلامی این مرحله را همانند گذشته و به راحتی پشت سر بگذارد.

وی بیان کرد: علم و تکنولوژی در کشور وجود دارد و مراکز علمی کشور دارای سطح علمی بالایی هستند.

سردار عرب‌پور خاطرنشان کرد: فشارهایی که از هر طرف به انقلاب وارد کرده‌اند اگر به هر نظام دیگری وارد می‌شد، قطعاً از بین رفته بود.

انتهای پیام/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۱:۰۹

27 Dec 2019