۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۳۶۳۵۱
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری:

رانش خاک و سنگ حین عملیات ایمن‌سازی ورودی تونل چری عامل ریزش تونل بوده است

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: رانش خاک و سنگ حین عملیات ایمن‌سازی ورودی تونل چری عامل ریزش تونل بوده است.
رانش خاک و سنگ حین عملیات ایمن‌سازی ورودی تونل چری عامل ریزش تونل بوده است
 قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت وگوبا جهانبین نیوز، با اعلام این خبر افزود: پیمانکار پروژه حفر تونل چری با دستور کار ارائه شده توسط مهندسان مشاورناظر پروژه، مشغول عملیات ایمن سازی و احداث گالری (حفاظ بتنی) برای عبور و مرور ایمن نیروی انسانی مشغول به کار درکارگاه مذکور بوده که متأسفانه حین این عملیات ، رانش قسمت بالادست سازه درحال احداث، باعث فوت سه نفر و مصدومیت ۴ نفر از عوامل کارگاه گردید.

وی ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار این افراد اضافه کرد: تونل چری با مطالعه و نظارت یکی از شرکت‌های مهندسین مشاور مجرب، توسط یکی از پیمانکاران توانمند استان در حال احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: ریزش توده سنگ و خاک در داخل تونل نبوده ، بلکه عوامل در حال اجرای بتن ریزی حفاظ ورودی تونل بودند تا در صورت شروع عملیات حفر تونل، ازمخاطرات احتمالی جلوگیری به عمل آمده و عبور و مرور و عملیات اجرایی با ایمنی کامل صورت پذیرد که متأسفانه درحین انجام اقدامات پیشگیرانه مذکور، توده خاک و سنگ قسمت بالادست تونل ریزش می‌کند.

قاسمی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال گذشته قسمتی از تونل حفاری شد اما پس ازشروع بارندگی‌ها و تعطیلی کارگاه ناپایداری‌هایی در قسمت ورودی تونل مشاهده شد، با توجه به جنس خاک منطقه و وجود آب فراوان در بافت آبرفتی این نقطه، عملیات حفر تونل متوقف و اقدام به ایمن‌سازی ۳ مرحله ای شد که این مراحل شامل کاهش شیب، ایجاد پله در ترانشه ورودی و ساخت حفاظ بتنی بوده است.

وی افزود: عملیات جستجوی فرد محبوس شده به دلیل خطر ریزش مجدد و مشکلات جاگیری و دسترسی ماشین آلات تا ساعت ۲ بامداد روزچهارشنبه طول کشید که متأسفانه جسد سومین فوتی این سانحه نیز تحویل پزشکی قانونی شد.

قاسمی خاطرنشان کرد: در این سانحه دلخراش ۴ نفر مصدوم شده‌اند که یک نفر از آنها در بیمارستان فارسان، یک نفر در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد، یک نفر در بیمارستان الزهراء اصفهان بستری شده‌اند و یکی از مصدومین نیز بعد از مداوا از بیمارستان ترخیص شده است.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۵:۱۹

16 Jan 2020