۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۳۰۰۴۱
امیرعبداللهیان در دیدار با وزیرخارجه نروژ:

به کمک‌های مستشاری به عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم

دستیار ویژه رئیس مجلس درامور بین الملل، در دیدار با وزیرخارجه نروژ گفت: به کمک‌های مستشاری به عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم.
به کمک‌های مستشاری به عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس درامور بین الملل، با "بورگه برنده" وزیر خارجه نروژ دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبدالهیان در ابتدای این دیدار با توجه به مسائل منطقه به اوضاع سه کشور سوریه،یمن و عراق اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها تمایل زیادی به حل مسائل منطقه به صورت دوجانبه با ایران داشتند، اما بدعهدی های آمریکا و سوابق تاریخی رفتاری آمریکا در قبال ایران مانع جدی هرگونه اعتماد به آمریکا در مسائله منطقه ای است، ضمن اینکه مسائل منطقه را باید در منطقه و با اهل منطقه به گفت وگو نشست.

دستیار ویژه رئیس مجلس درامور بین الملل به نقش مثبت گروه بین المللی حمایت از سوریه و تلاش های نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه اشاره کرد و افزود: اگر آمریکا و عربستان کارشکنی و اقدام به پیگیری حمایت از تروریست ها و گروه های مسلح بی مسئولت نمی کردند، اوضاع سوریه اکنون در مسیر حل سیاسی متمرکز بود.

*به کمک های مستشاری خود به عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم ادامه می دهیم


وی ادامه داد: موضع ایران از آغاز این مناقشات برحل مسئله از طریق گفت وگوهای سیاسی و ناکارآمد بودن روش های امنیتی و نظامی بوده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل همچنین به اوضاع کشور عراق اشاره کرد و گفت: ما همچنان به کمک های مستشاری خود به عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم ادامه می دهیم.

*بشار اسد آمادگی دارد که در چارچوب دموکراتیک مصالحه سیاسی صورت گیرد


امیرعبدالهیان افزود: بشار اسد این آمادگی را دارد که در چارچوب دموکراتیک مصالحه سیاسی صورت گیرد و دولت با معارضین معتقد به راهکار سیاسی به مذاکره بنشینند. ولی نباید از او انتظار داشت که کلید حکومت را به مخالفان تسلیم کند. بشار اسد نمی تواند در برابر نقض امنیت و ثبات کشورش و تحرکات تروریستی که با حمایت خارجی انجام می شود، بی تفاوت باشد.

وی در پایان به شرایط بحرین اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر به اوضاع حقوق بشر در این کشور شد.

وی با اشاره به لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم، این حرکت را خلاف اصول انسانی دانست و اضافه کرد: قدمت حضور اجداد شیخ عیسی قاسم در حوزه جغرافیایی بحرین ده ها سال بیشتر از حضور آل خلیفه در بحرین است و نقض تابعیت این روحانی عالیقدر نمونه بارزی از نقش حقوق بشر در بحرین است.

*بورگه برنده: نروژ از راه حل سیاسی در سوریه حمایت می کند

"بورگه برنده" وزیر خارجه نروژ نیز با اشاره به دیدارهای مهم خود با مسئولان ایرانی آمادگی کشورش برای کمک به حل مسائل و مناقشات منطقه از جمله سوریه را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه نروژ افزود: نروژ از راه حل سیاسی در سوریه حمایت می کند و به تسریع این روند نیز کمک خواهد نمود و از طرفین می خواهد که به یک اصول مشترک برسند.

وی در پایان به همکاری گسترده ایران و روسیه در بخش های مختلف اشاره نمود و این را برای حل بحران سوریه مناسب دانست.

"بورگه برنده " از وجود دیدگاه های متفاوت کشورها در مورد بشار اسد و سوریه گفت.

وزیرامورخارجه نروژ همچنین دیدگاه های کشورش را در مورد تحولات عراق و بحرین تبیین کرد و بر ضرورت رعایت حقوق ملت ها تاکید کرد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۲:۵۳

26 Dec 2019