۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۳۵۵۴۱
زنگ خبر گزارش مي دهد؛

شهر بن صرفه جوترين شهر در مصرف آب

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان چهارمحال و بختیاری گفت: فرهنگ مذهبي مردم شهرستان بن باعث شده است که در زمينه مصرف و صرفه جويي آب اين مردم دقت لازم را داشته باشند و در مصرف آب بسيار صرفه جو باشند.
شهر بن صرفه جوترين شهر در مصرف آب
به گزارش جهانبین نیوز؛ قدرت‌الله بیگلری مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار زنگ خبر گفت: فرهنگ مذهبي مردم شهرستان بن باعث شده است که در زمينه مصرف و صرفه جويي آب اين مردم دقت لازم را داشته باشند و در مصرف آب بسيار صرفه جو  باشند.

وي افزود: در شهرستان بن بخصوص شهر بن اين خود مردم هستند که رعايت کرده و در مصرف بهينه آب تلاش هاي مي کنند تا بتوانند مصرف آب خود را کنترل و حال علاوه بر والف هاي تنظيم فشاري که ما در شهر بن قرار داده ايم؛ مصارف اين شهر نسبت به شهر هاي ديگر پايين تر و قابل کنترل تر بوده است.

بیگلری‌ گفت: ميزان مصرف خانگي شهر بن باتوجه به نورم جهاني به این صورت است که ميزان نرم جهاني 150 بوده و ميزان مصرف شهر بن در حدود 170 ليتر در روز به ازاي هر نفر مي باشد.

وي در مورد فرهنگ سازي که اداره آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري انجام داده است بیان داشت:  فرهنگ سازي در کل استان با برنامه هاي خوب و منسجمي در حال پيگيري است و همچنين نصب شيرهاي فشار شکن و والف هايي که نصب مي شود براي تنظيم فشار شبکه بي تاثير نيست.

بیگلری‌ در مورد تشويقات و تمهيدات براي مشترکين کم مصرف گفت: يک سري برنامه هاي با گروه هاي و سازمان ها در حال رايزني هستيم تا بتوانيم براي اين افراد انجام دهيم تا اين افراد و خانواده ها هم تشويق بشوند و هم ديگر خانواده ها ترقيب شوند و صرفه جويي کنند و البته محاسبه ميزان مصرف مشترکان کم مصرف  به صورت پلکاني مي باشد که ميزان مصرف آن ها هرچقدر کمتر باشد در پلکان هاي بالاتر براي محاسبه قرار مي گيرند و اين خود بگونه اي تشويق مي باشد.

وي افزود: بهتر است مردم عزيز باز هم در نحوهي مصرف دقت هاي لازم را بکار بگيرند و در اين محدوده ي زماني که اوج مصرف مي باشد ميزان مصرف خود را به حداقل برسانند و صرفه جويي هاي لازم را انجام دهند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان با بيان وضعيت ميزان بارندگي وسطح آب شرب در شهر بن بیان داشت: امسال يک مقدار بحث ميزان بارش ها کمتر شده است و ميزان سفره هاي آب زيرزميني نيز يک مقدار کم شده است و البته مشکل کمبود آب نداريم اما بهتر است که باز هم مردم عزيز شهر صرفه جويي هاي لازم را انجام دهند.

وي گفت: شايد در نگاه اوّل، وظيفه ما به عنوان کارشناسان فني مسائل آب، حل مشکلات فني و دشوار تأمين، انتقال، تصفيه و توزيع آب هدف اصلي باشد ليکن اطمينان داريم حتي اگر درصد کمي از راهکارهاي پيشنهادي تهيه شده را ما و مردم فهيم ما عمل نمايند و قدرشناس قطره هاي زلال آب باشند حداقل قسمتي از رسالت خود را انجام داده ايم.

بیگلری‌ بيان داشت: بدون شک رعايت همگاني اين موارد، آبرساني و تداوم جريان آب را به دنبال خواهد داشت و متأسفانه عدم رعايت صرفه جويي، کمبود و قطع آب را به ميزان قابل توجهي افزايش خواهد داد،پس ياد بگيريم به جاي اسراف و مصرف نادرست اين مايه حيات، آن را درست و بهينه مصرف کنيم.

وي در پايان افزود: با توجه به کمبود آب در کشور و تاکيدهاي فراواني که در رسانه ها از سوي افراد مختلف در جهت صرف جويي آب مي شود از عموم مردم شهرستان و بخصوص از مشترکين تقاضا دارم تا از مصرف آب لوله کشي در جهت مصارف غير ضروري مانند شستشوي خودروها، آبياري درختان و باغ ها جداً پرهيز نمايند چون کشور با بحران کم آبي مواجه است و استفاده از آب شرب لوله کشي براي اينگونه مصارف جايز نيست.

انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۳۰:۰۴

2 Jan 2020