۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۳۵۴۵۱
مقابله با شيوع بيماري تب کريمه کنگو

سم پاشي ۹۲ هزار متر مربع جايگاه دام در شهرستان لردگان

۹۲ هزار متر مربع جايگاه نگهداري دام به منظور جلوگيري از شيوع بيماري تب کريمه کنگو در شهرستان لردگان سم پاشي شد.
سم پاشي ۹۲ هزار متر مربع جايگاه دام در شهرستان لردگان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ بيژن حسين پور رئيس شبکه دامپزشکي لردگان گفت: در پي اعلام يک مورد مشکوک به بيماري ويروسي تب خونريزي دهنده کريمه کنگو در روستاي له دراز از توابع بخش منج اين شهرستان، اقدامات پيشگيري، کنترلي و آموزشي عليه اين بيماري صورت گرفت.

وي افزود: با حضور سريع و به موقع در محل و ارائه آموزش و توزيع بروشور‌هاي اطلاع رساني در اين مورد، ۹۲ هزار متر مربع جايگاه نگهداري دام در ۲۲ روستا از توابع بخش مرکزي، منج، خانميرزا، فلارد و دهستان ارمند بر عليه کنه ناقل بيماري سم پاشي شد.

وي يادآور شد: نمونه گيري لازم در مورد فرد مشکوک به بيماري در روستاي له دراز هم انجام شده است و مراقبت‌هاي درماني لازم از وي تا اعلام نتيجه آزمايش ار تهران ادامه دارد.

گفتني است: تب کريمه کنگو (CCHF) يک بيماري حاد تب‌دار و خونريزي دهنده، مشترک بين انسان و دام و نو پديد با عامل انتقال ويروس است که از طريق گزش کنه، خون، فرآورده‌هاي خوني و ترشحات منتقل مي‌شود.

کوفتگي بدن، سر درد، تب بالاي ۴۰ درجه، مشکلات گوارشي، اسهال و استفراغ و خونريزي از نقاط مختلف بدن مانند دهان، بيني و دستگاه تناسلي از علايم اين بيماري به شمار مي‌رود.

مرکز شهرستان لردگان (شهر لردگان) در فاصله ۱۶۰ کيلومتري شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري قرار دارد.

انتهاي پيام/630 ل

مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۶:۱۴

19 Jan 2020