۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۳۳۲۹۱
بانوي کارآفرين برتر در عرصه اقتصاد مقاومتي:

راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادي تکيه بر دانش بومي و توان داخلي است

بانوي کارآفرين برتر در عرصه اقتصاد مقاومتي گفت: به عنوان يک کارافرين توصيه من به بانوان اين است که با درک توانايي ها خود و تحقيق پيرامون نوآوري از هيچ مشکلي هراس نداشته باشند و با توکل برخدا براي تحقق آرمان هاي جمهوري اسلامي ازهيچ تلاشي دريغ نکنند.
راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادي تکيه بر دانش بومي و توان داخلي است
به گزارش مشکات برين تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادي جامعه کنوني ايران تمسک به يک مدل کاملا بومي براساس آموزه ها، فرهنگ و معيشت مردم مي باشد ،که مقام معظم رهبري کليات وسياست هاي آن را تحت عنوان اقتصاد مقاومتي بيان نموده است. يک سبک کاملا دانش بنيان و لازمه ي آن مديراني کارآمد، انقلابي و مبارز مي باشد.

خياطي صرفا هنر دوخت و دوز نيست بلکه در درجه اول هنر بکارگيري ابتکار و خلاقيت در مسير توليد طرح هاي جديد و بازار پسند است. در شرايطي که بسياري از کارگاه هاي خياطي به دلايل گوناگون از جمله واردات قاچاق پوشاک ترک و چيني و فقدان حمايت دولت از صنعت پوشاک با چالش مواجهند، ليلا نجفي توانسته با احداث کارگاه خياطي براي هفت نفر اشتغالزايي کند.
 
Related image
 

اولين و جديدترين تکنولوژي صنعت برش را وارد ايران کرديم

ليلا نجفي کارآفرين برتر در عرصه اقتصاد مقاومتي در مصاحبه اختصاصي با مشکات برين گفت: درسال ۱۳۹۰ کارگاه خياطي تاسيس کردم به دليل نبود امکانات مالي و حمايت هاي لازم مجبوربه به بسته شدن آن شدم و در سال ۱۳۹۵به کمک خانواده شهيدان احمدخان مجددا شروع به فعاليت نموده و ضمن بستن قرارداد با مدارس شهرستان فارسان تعداد هفت نفر نيرو اشتغالزايي کردم.

نجفي افزود: در حال حاضر با کمک و سرمايه گذاري خانواده احمديان اولين و جديدترين تکنولوژي صنعت برش را وارد ايران کرديم اين دستگاه به صورت تمام خودکار مي باشد و روزانه ۱۰۰۰ مترطولي پارچه برش خواهد کرد وحداقل براي هر دستگاه   پنج نفر اشتغالزايي مي شود که در حال حاضر دو دستگاه کامل با امکانات جانبي از کشور چين خريداري شده و دستگاه ها در حال حمل بر روي کشتي به مقصد بندرعباس هستند و اميدواريم در اواخر سال دستگاه ها به مرحله عملياتي برسند.

دوخت و تحويل ۵۰ دست لباس کامل براي دانش آموزان بي بضاعت مدارس

وي تصريح کرد: تعداد هفت نفر تا به امروز اشتغالزايي داشتيم و حداقل دو مدرسه به صورت کامل فرم مدارس دوخته شده که حدود ۳۵۰ دست لباس بوده ولي چون مبناي کارگاه معرفي شخصيت شهدا و خانواده آنها مي باشد حدود ۵۰ دست لباس کامل (دوخت وپارچه) به افراد بي بضاعت مدرسه ها تحويل شده است باتوجه به اينکه اين کارگاه قصد ورود تکنولوژي هاي جديد صنعت پارچه را جهت تحول در برنامه هاي سنتي اين صنعت داشته وضعيت خوبي در بازار داخل و خارج استان داشته و خواهد داشت لازم به ذکر است سرمايه گذاران کارگاه به دنبال دريافت نمايندگي هاي متعدد ازجمله نمايندگي دستگاه هاي تمام اتوماتيک پارچه براي رشد صنعتي کشور را دارند که اميدواريم به اين ترتيب خدمات شاياني را به کشور داشته باشيم.

نجفي تاکيد کرد: باتوجه به اينکه سال هاي متعدد و با تغيير دولت ها روابط خارجي و توليد داخلي کشور افت و خيزهاي متمادي داشته، اقتصادمقاومتي که مقام معظم رهبري اعلام فرمودند و سياست هاي اقتصادي که در اين برنامه هست اميدوارم دولت و ديگردستگاه هاي اجرايي به اين باور برسند که راه برون رفت کشور از مشکلات تکيه بر دانش بومي و فعاليت هاي بومي است به عنوان يک کارافرين توصيه من به بانوان اين است که با درک توانايي ها خودوتحقيق پيرامون نوآوري از هيچ مشکلي هراس نداشته باشند و با توکل برخدا براي تحقق آرمان هاي جمهوري اسلامي از هيچ تلاشي دريغ نکنند چون کارهاي کوچک با برنامه ريزي به اهداف بلندمدت تبديل خواهد شد باتوجه به اينکه چند مدت کوتاه کاري هيچ يک از ارگان هاي دولتي و لشکري توجه لازم به اين واحد را نداشته اند تقاضا مي شود که اين ارگان ها توجه ويژه اي به اقتصاد مقاومتي داشته باشند.

به دليل نداشتن امکانات و مکان مجبوريم دستگاه جديد خود رابه استان اصفهان منتقل کنيم

وي گفت: گلايه هاي بسيار زيادي داريم باتوجه به اينکه بسياري از ارگان ها و دستگاه ها هيچگونه همکاري با اين واحد را نداشته و حتي از تخصيص فضا در مصلاي شهر به اين کارگاه سرباز زده ضمن اينکه فضاهاي بسيار زيادي در مصلا وجود دارد اين واحد مجبور است دستگاه جديد خود را به استان اصفهان منتقل کرده و فقط قسمت کوچکي از اين کارگاه و فقط دوخت خود را در شهرستان انجام دهد اين کار علي رغم ميل باطني سرمايه گذاران بوده اما مجبور به اين کار هستيم چون هيچ حمايت مالي و معنوي از هيچ ارگاني نشديم و اينکه بي توجهي جلوي رشد اقتصادي شهرستان استان را خواهد گرفت.

نجفي بيان داشت: در پايان با توجه به تاکيدات مقام معظم رهبري بر تحقق اقتصاد مقاومتي پيشنهاد مي شود که در سال هفته اي به نام هفته اقتصاد مقاومتي نام گذاري شود تا مسعولان اجرايي و دولتي و لشکري در اين هفته توجه ويژه اي به اقتصاد مقاومتي داشته باشند و عملکرد خود در اين خصوص را ارائه دهند.

انتهاي پيام1026ج /۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۰۲:۱۱

1 Feb 2020