۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۳۳۸۳۱

شورا نهادي سازنده بر پايه انتخاب مردم(2)

عضويت در نهاد شورا در واقع فرصتي براي خدمات رساني به مردم و افتخاري برخواسته از اعتماد مردمي است که با راي خود سرنوشت 4سال شهر يا روستاي خود را به دست منتخبان شوراي اسلامي مي سپارند.
شورا نهادي سازنده بر پايه انتخاب مردم(2)
یادداشت روز جهانبین به نقل از  پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار:
30اسفند 95تا 6فروردين 96زمان ثبت نام داوطلبان عضويت و کانديداتوري شوراهاي اسلامي شهر و روستا در سراسر کشور اعلام شد تا علاقمندان به خدمت و آنان که مي توانند به نوعي در حل مشکلات مردم نقش داشته باشند براي اعلام کانديداتوري در اين عرصه با حضور در بخشداري ها و فرمانداري ها ثبت نام کنند.
با پايان يافتن روند ثبت نام متقاضيان کانديداتوري در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا مراحل قانوني بررسي، احراز و تائيد صلاحيت افراد ثبت نام شده انجام مي شود تا بر اساس اعلام نتايج نهايي در روز 29ارديبهشت ماه همزمان با انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري انتخابات پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا هم برگزار شود و منتخبان مردم سرنوشت 4ساله شهر ها و روستاهاي کشور را در کنار دولت جديد به دست گيرند.
در بخش اول اين يادداشت به دو خصوصيت مهم و اساسي داوطلبان کانديداتوري شوراهاي اسلامي شهر و روستا اشاره شد و در ادامه ديگر ويژگي هاي متقاضيان عضويت در جمع اعضاي شوراهاي اسلامي را بر مي شمريم.
1-تعهد:
2-تخصص:
موارد 1 و 2 در بخش قبلي تشريح شدند.
3-تجربه کار و فعاليت: يکي از مهمترين ويژگي هاي هر فرد، گروه، سازمان، نهاد و ....بي شک تجربه کاري است که اگر اين خصيصه در کنار ديگر خصايص قرار گيرد بي شک باعث مي شود موفقيت هاي بسياري حاصل شود و اگر موفقيتي هم کسب نشود مشکلات کتري به وجود مي آيد.
تجربه حضور در شوراي اسلامي، تجربه فعاليت در يک زمينه شغلي و ... از جمله مواردي است که خوب است هم کانديداها و هم راي دهندگان بر آن دقت و تاکيد داشته باشند.
4- سوابق مثبت و موثر يا منفي و آسيب زا: يکي از مسائلي که در آينده مي تواند راهنماي ما باشد بررسي سوابق گذشته است. هر چند نمي توان همه ي ملاک هايمان را بر اساس سوابق گذشته استوار سازيم اما سابقه فعاليت در گذشته و نحوه عملکرد و نتايج بدست آمده در برخي موارد مي تواند راهگشا و راهنما باشد.
5-وضعيت زندگي شخصي: هر چند با نگاه ظاهري هيچ کس حق قضاوت در خصوص ديگران را نداشته و ندارد و نمي توان بر اساس ديده ها و شنيده ها زندگي کسي را به قضاوت نشست و همچنين محدوديت و ممنوعين شرعي و قانوني تجسس در زندگي ديگران مانع از اشراف کامل بر او ضاع زندگي شخصي افراد مي شود اما برخي نشانه ها، برخي رفتارها، برخي صحيت ها باعث مي شود تا اندازه اي بتوان اشخاص را از طريق خود آنها شناخت.
بي شک ملاک عمل نهايي و راي به منتخبان ليست نهايي است که پس از احراز هويت ها اعلام مي شود اما براي انتخاب افراد به عنوان عضو شوراي اسلامي شهر يا روستا خيلي بايد دقت کنيم.
جلسات انتخاباتي، وعده و وعيد ها، تهمت و افترا به ديگر رقبا و ....به خوبي چهره آنان که صلحيت ندارند را آشکار مي سازد.
6-کانديداها بايد برخواسته از جمع مردم باشند:
بي شک آگاهي از مشکلات مردم، آشنايي با وضعيت اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و ....مردم شهر يا روستا باعث مي شود کساني که قصد کانديداتوري انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا را داشته باشند بهتر و بيشتر در حل مشکلا مردم اثر بخش باشند.
مهدي بهزادي تشنيزي
انتهاي پيام/580ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۵۵:۴۲

26 Jan 2020