۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۲۸۶۱۱
رئيس سازمان صنعت،معدن و تجارت چهارمحال و بختياري:

راه‌اندازی طرح‌های راکد و نیمه‌راکد پتانسیل ایجاد 6000 شغل درچهارمحال و بختیاری را دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، ۲۴۵ واحد تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی و صنعتی استان تا پایان امسال فعال می شود.
راه‌اندازی طرح‌های راکد و نیمه‌راکد پتانسیل ایجاد 6000 شغل درچهارمحال و بختیاری را دارد
سید نعیم امامی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، ۲۴۵ واحد تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی و صنعتی استان تا پایان امسال فعال می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۲۴۵ طرح فعال، راکد و نیمه راکد در استان، گفت: با راه‌اندازی طرح‌های راکد و نیمه راکد در مجموع زمینه اشتغال شش‌هزار نفر فراهم خواهد شد.

امامی با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی رونق صنایع کوچک و متوسط، اظهار کرد: این کمیته تا کنون چهار جلسه داشته و در حال حاضر وارد فاز عملیاتی شده است.

سیدنعیم امامی با اشاره به اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی و تکمیل این ۲۴۵ طرح، افزود: دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع موانع تولید و فعال شدن این واحدها نیاز است و با بهره برداری و راه اندازی از این تعداد واحد، شش هزار فرصت شغلی در استان تثبیت و ایجاد می شود.

وی در پایان از پرداخت تسهیلات برای راه‌اندازی بسیاری از واحدها خبر داد و گفت: تا پایان خردادماه سقف مورد نظر برای پرداخت تسهیلات مشخص و تصویب خواهد شد

امامی تصریح کرد: پیش بینی شده امسال ۵۰ طرح تولیدی و صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان در صورت تخصیص هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان سال بهره برداری شود.

وی میزان سرمایه گذاری این ۵۰ طرح را شش هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح ها دو هزار و ۱۰۶ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: پس از پایش و بررسی های انجام شده یکهزار و ۲۲۶ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که ۴۹۹ واحد از این تعداد ظرفیت تولید بالای ۵۰ درصد دارند.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان فعال هستند، گفت: ۲۷۷ واحد تولیدی و صنعتی ظرفیت زیر ۵۰ درصد و ۴۵۰ واحد نیز تعطیل هستند.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۶:۳۵

26 Dec 2019