۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۳۰۱۱۳
يادداشت/

افزایش آمار طلاق در کشور نگران‌کننده است

هم آمار طلاق بسيار بالاست و هم مسير آن به سويي است که این آمار در حال افزايش است، و با توجه به آثار شوم و مخرب و سياست استکبار جهاني در راستاي اندلسي کردن ايران مسئولين کشور بهتر است به جاي سياسي کار کردن و باند بازي به فکر آينده خانواده هاي ايراني بوده و براي مقابله با روند رو به رشد پديده طلاق برنامه هاي لازم را انجام نمايند.
افزایش آمار طلاق در کشور نگران‌کننده است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار سامان ما، مسعود یوسفی کارشناس مسائل فرهنگي شهرستان سامان در يادداشتي نوشت:

طلاق به معني پايان ازدواج و جدا شدن همسران از يکديگر است و در پي آن حقوق و تکاليف که بين زوجين در هنگام ازدواج وجود داشته از ميان مي رود، طلاق معمولا وقتي اتفاق مي افتد که استحکام روابط زناشويي از بين مي‌رود و ميان زوجين ناسازگاري و تنش وجود دارد.

طلاق اجتماعي، تغييرات و دوستي ها و ساير روابط اجتماعي است که مرد و زن طلاق گرفته با آن ها سروکار دارند، طلاق رواني، موقعيتي است که از طريق آن فرد پيوندهاي وابستگي عاطفي به همسرش را قطع کند و به تنها زيستن تن در دهد.

طلاق و فسخ ازدواج متفاوت است، فسخ ازدواج به اين معني است که ازدواج صورت گرفته از ابتدا باطل و بي اعتبار بوده و همچنين شيوه انجام طلاق در قوانين کشورهاي مختلف بسيار متفاوت است اما در اغلب کشورها نياز به تاييد يک دادگاه يا مرجع رسمي حقوقي وجود دارد،مذاهب مختلف نيز رويکرد هاي متفاوتي به طلاق دارند که همچنين طلاق در اسلام به اختيار شوهر انجام مي شود اما زن نيز درشرايط خاصي ممکن است حق طلاق را به دست بياورد.

آثار طلاق نبود ناگهاني همسر ممکن است احساس اضطراب با هراس ايجاد کند،هرچند برخي نيز ممکن است پس از طلاق احساس خوشحالي داشته باشند معمولا زنان از طلاق بيش از مردان از نظر اقتصادي زيان مي بينند اما فرايند هاي سازگار رواني و اجتماعي براي مردان و زنان تفاوت چنداني ندارد بعضي از مردان و زنان ممکن است پس از طلاق به ازدواج مجدد تن در دهند.

قابل ذکر است کودکاني که والدينشان از ازدواج خود راضي نيستند اما با هم زندگي مي کنند،ممکن است تحت تاثير تنش ناشي از روابط آن ها به اضطراب يا افسردگي مبتلا شوند،کودکان پس از جدايي پدر و مادرشان نيز به اضطراب عاطفي دچار مي شوند،کودکان بزرگ تر بهتر مي توانند انگيزه پدر و مادرشان را براي طلاق درک کنند،کودکان ممکن است به خاطر اثرات طلاق بر آينده خويش نگران باشند يا اين احساس تنهايي را داشته باشند.

پنج آسيب اصلي طلاق که عبارتند از ؛ حاشيه نشيني، اعتياد، طلاق، مفاسد اخلاقي و اجتماعي و موضوعاتي تحت عنوان حاد و آسيب پذيري که بيش از ميانگين کشور هستند، اين پنج اولويت را تشکيل مي دهند، همچنين بحث رشد طلاق و نسبت طلاق و ازدواج به گونه اي است که در قبال هر ۱۰۰ ازدواج ۲۲ طلاق ثبت مي شود البته اين آمار ميانگين است ما در برخي استان ها به ازاي هر ۱۰۰ ازدواج، ۳۷ طلاق داريم و در برخي شهرستان ها به ازاي هر ۱۰۰ ازدواج بيش از ۵۰ طلاق ثبت مي شود و متاسفانه در برخي از شهرستان ها به ازاي هر ۱۰۰ ازدواج ۶۰ مورد طلاق داريم.

قابل ذکر است هم آمار طلاق بسيار بالاست و هم مسير آن به سويي است که این آمار در حال افزايش است، و با توجه به آثار شوم و مخرب و سياست استکبار جهاني در راستاي اندلسي کردن ايران مسئولين کشور بهتر است به جاي سياسي کار کردن و باند بازي به فکر آينده خانواده هاي ايراني بوده و براي مقابله با روند رو به رشد پديده طلاق برنامه هاي لازم را انجام نمايند.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۰۵:۵۶

4 Jan 2020