۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۲۸۵۰۳
امام جمعه سامان:

شناخت ضروريات جامعه مهم‌ترین ويژگي مربيان است

امام جمعه سامان با بيان اينکه شناخت از ضروريات جامعه ويژگي اصلي شهيد مطهري بود گفت: مربيان و معلمان نيز امروزه بايد اين ويژگي را دارا باشند.
شناخت ضروريات جامعه مهم‌ترین ويژگي مربيان است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از سامان ما؛ حجت‌الاسلام و المسلمين محسن ملک‌پور شهرکي در ديدار با مسئول نمايندگي ولي‌فقيه در ناحيه مقاومت بسيج شهرستان سامان و کارکنان اين ناحيه و اعضاء کانون بسيج فرهنگيان شهرستان سامان ضمن گراميداشت هفته عقيدتي سياسي در سپاه و هفته معلم اظهار کرد: شرط مربيگري يک مربي موفق اين است که بر اساس نياز مخاطبان، با يک نيازسنجي صحيح و به موقع با رعايت زمان‌شناسي مطلوب پاسخگوي نياز مخاطبان خود باشد.

وي با بیان اینکه شناخت واقعي داشتن از ضروريات یک اصل مهم است افزود: درک جامع از واقعيت‌هاي جامعه يکي از ويژگي‌هاي شاخص استاد شهيد مرتضي مطهري بود و همين مسئله نيز مي‌بايد براي مريبان، معلمان و متوليان امر تربيت در بسيج که مي‌خواهند در عرصه تعليم و تربيت کار کنند سرلوحه قرار بگیرد چون برای تعلیم و تربیت به اين ابزار علمي و عملي نياز دارند.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش ديگري از سخنان خود با تشريح جايگاه رفيع ولايت‌فقيه افزود: در مواجهه با موضوع ولي‌فقيه و به طور ويژه، منويات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالي) سه نوع ديدگاه وجود دارد: اول نگاه سطحي و تشريفاتي و دوم، نگاه جناحي و گروهي و سوم، نگاه عميق و مبنايي.

حجت‌الاسلام ملک‌پور خاطرنشان کرد: بعضي‌ها، جايگاه ولايت‌فقيه را تنها، جايگاه نظارتي و با رويکرد ارشادي مي‌دانند، که اين تفکر، متاثر از فرهنگ غرب است و چه‌بسا برخي از آنان ولي‌فقيه را عوام فرض مي‌کنند و نهادي تشريفاتي که در نهايت، آحاد مردم و مديران و مسئولان را با مواعظ و نصايح، ارشاد مي‌کند که اين نگاه در امور حکومتي و اجرائي بردي ندارد.

وی درخصوص سيره عملي امام خامنه‌اي (حفظه‌الله) گفت: سيره عملي ایشان، همان سيره امام خميني (ره) است و چه مي‌شود کرد که برخي به دليل بيماري سياسي و تعصبات کور، اين حقيقت را نمي‌بينند که نمونه بارز آن در جريان فتنه آمريکايي ۸۸ و مواضع ديگر مثل نفوذ، برجام، مفاسد اقتصادي و از همه مهم‌تر توطئه‌هاي شيطان بزرگ يعني آمريکاست.

وي در پايان افزود: اساس قوام، اتحاد، اقتدار، سربلندي و عزت کشور و امت اسلامي در گرو اقتدار و عظمت ولايت مطلقه فقيه و رهبري ديني است که داشتن نعمت ولايت‌فقيه و مقتدر، هوشمند و بصيري مانند امام خامنه‌اي، نعمتي منحصربه‌فرد است و شکرگزاري اين نعمت الهي الزاماتي دارد که نبايد از آن غفلت نمود.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۴۸:۵۷

26 Dec 2019