۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۳۳۲۷۳
گزارش زنگ خبر از معابر وخيابانهاي يخ زده در شهر بن

نور خورشيد تنها يخ شکن کوچه ها و معابر/احساس مسئوليتي که يخ زده است

با بارش برف روز گذشته در شهرستان بن گفت: امروز دانش آموزان و مردم شهر در حالي خانه هاي خود را ترک کردند که يخبندان در کوچه ها، معابر و خيابان ها تردد را سخت کرده بود ولي هيچ کسی غير از آفتاب خود را مسئول پاک کردن معابر و کوچه ها از يخ نمي داند.
نور خورشيد تنها يخ شکن کوچه ها و معابر/احساس مسئوليتي که يخ زده است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر؛ وقوع يخبندان بعد از بارش برف و به دليل سرماي هوا امري طبيعي است ولي آنچه غيرطبيعي جلوه مي کند کوتاهي مردم و مسئولان نسبت به اين امر است؛ با توجه به پيشرفت علم و پيش بيني وضعيت جوي اين انتظار وجود دارد که شهرداري با بارش برف و وقوع يخبندان اقدامات لازم را براي تردد هرچه بهتر مردم در معابر و خيابان ها انجام دهد ولي گويي روي اين احساس مسئوليت را برف گرفته است.


يکي از وظايف اصلي شهرداري ها در فصول سرما و بارش برف و يخبندان، رسيدگي به معابر شهر و جلوگيري از يخ زدگي است و به طور کلي اين امر در کشور ما از طريق شن و نمک پاشي در سطح خيابان ها و معابر صورت مي گيرد.

با کاهش شديد دماي هوا در غروب هر روز، برف‌هايي که در حاشيه خيابان‌ها و پياده‌روها در طول روز آب شدند به طور کامل يخ مي‌زند و اين موضوع موجب لغزنده شدن معابر مي‌شود.

تميز کردن برف‌ها به تنهايي براي کاهش حوادث کافي نيست و تا از نمک و شن استفاده نشود، اين مشکلات کم نمي‌شوند.


با بارش برف روز گذشته در شهرستان بن، امروز دانش آموزان و مردم شهر در حالي خانه هاي خود را ترک کردند که يخبندان در کوچه ها، معابر و خيابان ها تردد را سخت کرده بود ولي هيچ کسی غير از آفتاب خود را مسئول پاک کردن معابر و کوچه ها از يخ نمي داند.

سرماي هوا در شهرستان بن و بروز يخبندان بعد از بارش برف موجب شد تا دانش آموزان و اهالي شهرستان بن با مشقت و سختي و خطرهاي بسيار با مشکل زيادي مواجه بوده، مشکلي که به دست مردم و مسئولان قابل حل است ولي همه منتظر هستند تا آفتاب به ياري آنها بشتابد و يخ ها را آب کند.



در بارش ها و يخبندان هاي  گذشته شاهد بوديم که بلافاصله و پس از بارش برف، شهرداري نمک پاشي در سطح خيابان ها و کوچه هاي شهر را آغاز و از فرداي آن روز اقدام به شکستن يخ هاي پياده روها و خيابان ها مي نمود تا مردم به راحتي و براي انجام امور روزانه در شهر تردد کنند اما متاسفانه با بارش ديشب و يخ زدگي اين اتفاق روي نداده است.




بارش برف و سرما و به دنبال آن وقوع يخبندان امري است که هر ساله در فصول سرد سال رخ مي دهد و اگرچه مشکلاتي را به دنبال دارد ولي همين امر نيز خود فرصتي است تا کساني که به دنبال خدمت به خلق و جلب رضاي خدا هستند از اين فضا بهره گيرند چراکه امام صادق عليه السّلام فرموده اند «خداي متعال مي ‌فرمايد: مردم خانواده من هستند، پس محبوب ترين آنان نزد من كساني هستند كه با مردم مهربان ‌تر و در راه برآوردن نيازهاي آنان كوشاتر باشند«.

اميد است شهرداري که در سنوات گذشته و بارش هاي قبلي اين کار را به نحو احسن انجام داده، در انجام خدمات محله اي، زيباسازي شهري و انجام طرح هاي عمراني و آباداني بيش از پيش تلاش و کوشش نمايد.
 
انتهاي پيام1026ج /520ز
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۹:۰۳

27 Dec 2019