۰
plusresetminus
گرچه به یمن فتاوای علما در عراق شکی وجود ندارد که کار تروریستها رو به زوال خواهد رفت اما اینکه اصلی ترین فرماندهان کشته شده در صف داعش از سران رژیم بعث صدام و البته با ارتباط ترین افسران نظامی با ایالات متحده هستند بسیاری از پرده های پنهان را تفسیر کرده است.
"آتش" سرنوشت یخ فروش سرخ مویی که عاشق صدام بود/ از پافشاری برای بمباران حلبچه تا مرگ در کسوت فرمانده ارشد تکفیری‌ها
به گزارش جهانبین نیوز، به نقل از پایگاه خبری مرصاد وقایع اخیر عراق مخصوصا در شانزده روز گذشته به وضوح نشان داد که عقبه حزب ممنوعه بعث عراق نقش ویژه ای در پیشبرد اهداف تروریستی در عراق دارد و عناصر وهابی و تکفیری را از مدت ها قبل برای به هم ریختن امنیت در سرزمین رافدین سازمان دهی کرده است.

عیان شدن اصل ماجرا با ظهور الدوری سرخ موی/ عزت ابراهیم چه کسی بود؟

حضور حزب بعث عراق و ابراز ارادت آنها به صدام، خود دلیل محکمی است که وقایع اخیر نبرد میان شیعه و سنی نیست. موضوعی که از همان ابتدا با معرفی عزت ابراهیم الدوری به عنوان فرمانده نظامی گروه های تروریستی در عراق بیش از پیش عیان شد.


عزت ابراهیم الدوری معاون اول سابق صدام و هم شهری او، یخ فروش سرخ مویی بود همواه مورد تمسخر و تحقیر مردم قرار می گرفت. کینه توزی و عنادی که الدوری از مردم در دل داشت تنها با وحشیگری هایی که از صدام می دید تسکین پیدا می کرد و همین موضوع بود که او را دلداده دیکتاتور معدوم عراق کرد.


پوست و موی سرخ روی چهره ای که خشونت و قساوت در آن موج میزند و البته هیکل چهارشانه و صدای آرام و خشن او از الدوری شخصیتی ساخته بود که می توانست درجات ترقی را در ارتش بعث به سرعت طی کند و همین اتفاق هم افتاد.


صدام در روزهای پایانی عمر خود از او به عنوان یک بت یاد می کرد. البته الدوری هم به حدی به جنایت های صدام عشق می ورزید که به او می گفت اگر محمد (ص) نبود می گفتم که تو خاتم پیامبرانی.


بعد از اعدام صدام هم الدوری گفت که ایرانی ها او را اعدام کرده اند.


پس از صدام هم متواری شد و گزارش های متعددی از اختفای او در یمن، عربستان، بیابانهای هم مرز با سوریه و ... به گوش می رسید .


حتی بارها خبر کشته شدن و دستگیری او در رسانه های عربی منتشر شد اما او به عنوان ژنرال پیر و فرسوده معتقد به تصوف رژیم بعث، بعد از ۹ سال به همراه جریان تروریستی داعش و وهابی ها ظهور کرد و خبر معرفی او به عنوان رهبر این جریان ها ماهیت اصلی وقایع عراق را بیش از گذشته عیان نمود.


شهرت الدوری به خاطر فرماندهی جوخه اعدام کردها و فرمان حمله به حلبچه

اما شهرت اصلی الدوری به دلیل همه اینهایی که شرح خلاصه ای از آن رفت نبود، او تنها افسر عالی رتبه صدام بود که جایگاه خود را به اندازه یک جلاد و زندانبان تقلیل می داد و شخصا جوخه های اعدام کردهای عراق را مدیریت می کرد.


الدوری به عنوان یکی از اصلی ترین مشوق های صدام بود که در جریان جلسات متعدد با دیکتاتور عراق اورا متقاعد کرد که حلبچه را بمباران شیمیایی کرده و نسل کشی کردها در این منطقه را رقم بزند.


دشمنی دیرینه او با جلال طالبانی به دلیل ارتباطش با ایران به گونه ای بود که در بسیاری از درگاه های اینترنتی وابسته به حزب ممنوعه بحث از تشکیل اقلیم کردستان اظهار خشم و عصبانیت کرد.


این موضوع بارها اعلام شده بود که الدوری مترصد فرصتی است که دیکتاتوری صدام بر همه عراق مخصوصا کردها و شیعیان را حاکم کند گرچه چهره پیر و فرسوده او در آخرین ویدئویی که در روز های نخست ظهور داعش منتشر شد و او دیکته عربستان را قرائت می کرد نشانی از توانمندی برای رسیدن به این هدف نداشت.


اما بالاخره "رائد الجبوری" استاندار استان صلاح الدین گزارش داد: عزت ابراهیم الدوری معاون فراری صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق در منطقه حمرین استان صلاح الدین کشته شد.


پایگاه عراقی سومریه نیوز روز جمعه به نقل از الجبوری نوشت: نیروهای ارتش با اجرای عملیاتی ضربتی در منطقه حمرین توانستند عزت الدوری را به هلاکت برسانند.



تلویزیون عراق نیز به نقل از الجبوری گزارش داد: درگیری ارتش و نیروهای مردمی با تروریست ها در منطقه حمرین به کشته شدن عزت الدوری منجر شد.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۳:۳۹

4 Mar 2020