۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۳۵۹۲۹
امام جمعه سامان /

مردم ايران شهيدان رجايي و با هنر را مظهر خدمت صادقانه و الگوي مديريت انقلابي و جهادي مي دانند

امام جمعه سامان مهمترين شاخصه دولت اسلامي را مديريت جهادي و انقلابي دانست و ابراز کرد: مديريت جهادي يکي از سرمايه‌هاي کشور و يکي از عوامل استحکام قدرت ملي نظام اسلامي است و مردم ايران، شهيدان رجايي و باهنر را مظهر عشق به خدمت صادقانه و در عين حال الگوي مديريت انقلابي و جهادي مي‌دانند.
مردم ايران شهيدان رجايي و با هنر را مظهر خدمت صادقانه و الگوي مديريت انقلابي و جهادي مي دانند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما، حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور امام جمعه شهرستان سامان در خطبه هاي نماز جمعه امروز اظهار داشت: مهمترين شاخصه دولت اسلامي را مديريت جهادي و انقلابي دانست و مديريت جهادي يکي از سرمايه‌هاي کشور و يکي از عوامل استحکام قدرت ملي نظام اسلامي است.

ملک پور با بيان اينکه مهمترين اثر تقوا، همراهي خداوند با متقين است، افزود: خداوند متعال در قرآن کريم مي‌فرمايد؛ خداوند با تقوا پيشگان است، همراهي خداوند و معيت با بندگان متقين به گونه‌اي است که چنان قدرتي پيدا مي‌کند.

وي در بخش ديگري از خطبه‌ها به ديدار مسئولان و فعالان فرهنگي استان‌هاي يزد و همدان با رهبر معظم انقلاب اسلامي اشاره کرد و بيان داشت: مقام معظم رهبري در اين ديدار توصيه ها و نکات مهمي را بيان داشتند که وجه مشترک اين توصيه ها و نکات آن است که نبايد در برابر هجمه فرهنگي و رسانه اي و تلاش هاي جديد جبهه دشمن مايوس و نا اميد يا ضعيف و زبون شد.

ملک پور تصريح کرد: انقلاب اسلامي توانسته است توانايي خود را در تربيت نسل‌هاي بعدي انقلاب به خوبي نشان دهد که در اين راستا وظيفه مسئولان، تلاش براي تقويت روحيه انقلابي و تقويت نيروهاي انقلاب و جلوگيري از تضعيف آنها در همه محيط‌هاي تبليغي و به خصوص دانشگاهي خيلي مهم است و مقام معظم رهبري مي فرمايند مسئولان به گونه اي عمل نکنند که جريان انقلابي تضعيف و جريان مقابل آن در محيط هاي فرهنگي، دانشگاهي و تبليغات ديني تقويت شود که اين مهم نشان‌دهنده وظيفه مسئولان کشور است.

امام جمعه سامان بيان داشت: گاهي برخي مصلحت انديشي‌هاي قدرت محور باعث مي‌شود که برخي از اين وظيفه اسلامي و انقلابي خود شانه خالي کنند، در حالي که فراموشي اين وظيفه مساوي با صدمه به فرهنگ انقلاب اسلامي است که اميد است مسئولان کشور خصوصاً مسئولان جديد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به گونه‌اي عمل کنند که در پايان مسئوليت خود کارنامه‌اي درخشان در انجام اين وظيفه داشته باشند.

ملک پور با اشاره بر اينکه شهيد حججي علاوه بر کسوت والاي پاسدار بودن در مسجد محل زندگي از فعالان فرهنگي بود، اين روزها همه جا حرف از اين شهيد والامقام است و به حق که اين شهيد تاثير بسيار بزرگي بر جامعه و به ويژه جوانان گذاشت.

وي ادامه داد: يکي از سوالات اصلي اين روزها که توجه افکار عمومي و جهان را به خود معطوف کرده، آن است که اين شهيد بزرگوار در چه محيطي تربيت يافته که رفتار و شهادت او اينگونه مورد توجه قرار گرفته است و توانسته موج مثبتي در دنياي امروزي ايجاد کنند و به طور قطع و يقين مي توان گفت مسجد به عنوان مهمترين نهاد است که او را اينگونه تربيت کرد.

ملک پور در بخش ديگري از خطبه ها، هفته نکوداشت مساجد را يادآور شد و در اين راستا ضمن تشکر و قدرداني از همه دست اندرکاران مساجد، ادارات، کانون ها، پايگاه‌هاي مساجد، هيات امناء و خادمين، بيان داشت: هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داريم زيرا زمان، زمان مهم و حساسي است و موج بيداري اسلامي در منطقه فراگير شده است.

امام جمعه سامان با عنوان اينکه نقش مساجد در روشنگري و هدايت امت براي انتخاب راه صحيح و گرفتار نشدن در دام بدخواهان اسلام خصوصا آمريکاي جنايتکار و صهيونيسم غاصب بيشتر از گذشته اهميت دارد، تصريح کرد: به همين دليل دشمنان اسلام از هر فرصتي براي تضعيف و ضربه زدن به اين مرکز ثقل قدرت استفاده مي‌کنند و لذا کار همه دست‌اندرکاران مساجد سخت‎تر و دقيق‌تر مي‌شود که اميدواريم همه دست‌اندرکاران مساجد به اين نکته، عنايت لازم را داشته باشند.

وي به آغاز هفته دولت اشاره کرد و ضمن گراميداشت اين هفته به همه دولتمردان، خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم با راي اعتمادي که از مجلس گرفت کار خود رو در همين ايام شروع کرده که علت نامگذاري هفته اول شهريورماه به نام هفته دولت ترور و شهادت شهيدان رجايي و باهنر، اينان رئيس جمهور و نخست وزير نظام مقدس جمهوري اسلامي در انفجار دفتر نخست وزيري در سال ۱۳۶۰ است.

ملک پور بيان داشت: آن چيزي که شهيدان رجايي و باهنر را در بين مسئولان اجرايي کشور برجسته و از سايرين ممتاز مي‌کند قطعاً شهادت آنان به عنوان علت اصلي نيست، چراکه ده‌ها عزيز ديگر در بين مسئولان کشور به شهادت رسيدند و آن چيزي که علت نامگذاري اين هفته به نام هفته دولت نام گرفته است، ظهور و بروز آنان در عرصه سياست در حد و اندازه ارزش‌هاي اسلام انقلابي، خدمت انقلابي و جهادي است.

امام جمعه سامان مهمترين شاخصه دولت اسلامي را مديريت جهادي و انقلابي دانست و افزود: مديريت جهادي يکي از سرمايه‌هاي کشور و يکي از عوامل استحکام قدرت ملي نظام اسلامي است و مردم ايران، شهيدان رجايي و باهنر را مظهر عشق به خدمت صادقانه و در عين حال الگوي مديريت انقلابي و جهادي مي‌دانند.

ملک پور تصريح کرد: مديريت جهادي يعني تلاش بي وقفه، عاشقانه و تمام‌ عيار در خدمت خالصانه به مردم و مبتني بر مبارزه انقلابي در همه عرصه هاي علمي، فرهنگي، سياسي و اقتصادي است که با نيت الهي و توکل بر خدا مديريت جهادي و انقلابي با مصرف گرايي، اشرافي‌گري و رفاه طلبي، تبعيض و ترويج نظام طبقاتي فقير و غني، غرب‌گرايي، غرب گدايي، سستي و تنبلي، بي حالي، با غفلت از نفوذ دشمن، غفلت از فضاي مجازي و رفاه زدگي در تقابل مستقيم است.

ملک پور اذعان داشت: انتظار از دولت دوازدهم در آغاز دوره چهار ساله خود اين است که براي تحقق کليه موارد راهبردي و عملياتي مطرح شده در حکم تنفيذ و فرمايشات مقام معظم رهبري در جلسه تنفيذ، لحظه اي غفلت نکنند و با غنيمت شمردن فرصت‌ها از تمام ظرفيت‌هاي موجود براي پيشبرد امور با مديريت جهادي و انقلابي تلاش کند و همه نهادها هم در اين راه، دولت محترم را کمک خواهند نمود.

وی در بخش ديگري از خطبه‌ها به آغاز فعاليت اعضاي دوره پنجم شوراهاي اسلامي شهرستان سامان اشاره کرد و پيرامون اين موضوع اظهار داشت: اول آنکه اعضاي محترم شورها، براي شهر و روستاي خود چشم انداز تعريف کنند به اين معني که توسعه شهر مي خواهد به چه سمت و پيشرفتي برود، دوم آنکه براي خود برنامه چهار ساله تعريف کنند که برنامه يک سالي که موجود است کافي نمي‌باشد و سوم آنکه شما آينده شهر و روستا را در نظر بگيريد که هم‌اکنون مردم يکسري نياز و تقاضاهايي دارند که البته لازم است ولي اولويت‌ها مدنظر قرار گيرد، چهارم آنکه به نيازها و تقاضاهاي جنايي، حزبي و فاميلي توجه نکنيد و مصلحت عموم مردم رو مد نظر قرار دهيد که براي همه اين عزيزان آرزوي موفقيت را داريم.

خطيب نماز جمعه سامان در بخش ديگري از خطبه‌ها به فرا رسيدن ۶ ذي‌الحجه ۱۳۶۶، سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه خدا در مکه مکرمه، اشاره کرد و افزود: در اين واقعه صدها زائر مظلوم به شهادت رسيدند که جرم اين زائران اعلام برائت از مشرکان بود.

وي بيان داشت: اگر بخواهيم پرونده حج را ورق بزنيم و مديريت آل سعود را بيان کنيم به صراحت مي‌توان گفت در اين سال‌ها سالي نبوده که حادثه اي اتفاق نيافتاده باشد، يا آتش سوزي بوده، يا تونلي مسدود شده يا جرثقيل سقوط کرده و بعد از آن در دو سال اخير نيز حادثه عظيم فاجعه منا رخ داد که در اين راستا معلوم نيست آل سعود تا کي مي‌خواهد اين مديريت سست و بي بنيان را در رابطه با حج ادامه دهد.

ملک پور ادامه داد: همه ما دعا کنيم براي زائرين امسال خانه خدا و اميدواريم حادثه براي عزيزان پيش نيايد و دعا کنيم خداوند متعال زمينه‌اي را فراهم کند که امت اسلامي بتواند به سهولت اعمال و مناسک حج را انجام دهند.

امام جمعه سامان در بخش ديگري از خطبه ها به فرا رسيدن هفتم ذي‌الحجه، سالروز شهادت امام محمد باقر‌ (ع) و همچنين سالروز انفجار تروريستي در حرم مطهر حضرت اميرالمومنين (ع) و شهادت آيت الله حکيم و جمع زيادي از شيعيان را اشاره کرد و پيشاپيش فرا رسيدن اين ايام را خدمت نمازگذاران تسليت گفت.

وي همچنين به فرا رسيدن نهم ذيحجه روز عرفه، روز نيايش و روز شهادت مسلم بن عقيل اشاره کرد و اظهار داشت: روز عرفه روز گفتگوي عارفانه با خداوند متعال است و دليل برتري اين روز بر روزهاي ديگر به خاطر اين است که خداوند در اين روز از بنده هاي خود مي‌گذرد و آنها را مورد عفو و بخشش قرار مي‌دهد که اميد است دعاي عرفه، امسال در شهر سامان هر چه با شکوه‌تر برگزار شود.

خطيب نماز جمعه سامان در پايان، فرا رسيدن روز عيد سعيد قربان را يادآور شد و ضمن تبريک فرا رسيدن اين عيد به همه مسلمين جهان، به نکته مهمي اشاره کرد و اظهار داشت: در مواقعي که عيد سعيد فطر يا قربان مصادف با روز جمعه مي‌شود اگر نماز عيد خوانده شود، ديگر نماز جمعه برگزار نمي شود و فقط نماز ظهر و عصر خوانده مي شود.

انتهاي پيام1026ج / ۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۹:۱۲

19 Jan 2020