۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۲۳۷۷۹
نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس :

اجازه ندهيد که بي همتي برخي مسولان وزارت نيرو، دولت خدمتگذار را زير سوال ببرد

نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان گفت: برخي از مسولان در وزارت نيرو با ايجاد تبعيض هاي منطقه اي، مشکلات فراواني را در خصوص بهره گيري مردم از آب هاي کشور به وجود آورده اند.
اجازه ندهيد که بي همتي برخي مسولان وزارت نيرو، دولت خدمتگذار را زير سوال ببرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر، سيد سعيد زمانيان در نشست شوراي اداري استان که با حضور ابتکار، معاون رئيس جمهور و کودرزي وزير ورزش و جوانان و مسولان چهارمحال و بختياري، برگزار شد، گفت: هم اکنون زاينده رود دچار سوء مديريت وزارت نيرو  در زمينه انتقال و تامين منابع آبي شده است.

زمانيان افزود: هم اکنون منابع آب از طريق کارون به زاينده رود مشخص است اما با عدم اعمال شيوه هاي صحيح مديريتي در وزارت نيرو به زودي شاهد يک فاجعه ملي خواهيم بود.

وي افزود: يکي از مباحثي که خانم ابتکار به دنبال آن است اجرا پدافند غير عامل در خصوص زيست محيط است که بخش عمده آن به آبخان ها و منابع آبي مربوط است اما آيا آب خارج شده از کوهرنگ و سوادجان نمي تواند مشمول پدافند غيرعامل شود؟

فرماندار اسبق شهرستان شهرکرد عنوان داشت: متاسفاانه بر اثر اعمال نفوذ و لابي گري در وزارت نيرو، چهارمحال و بختياري تحت تاثير کم لطفي، تبعيض و بي مهري قرار گرفته است.

وي با طرح سوالي اظهار داشت: آيا اگر تونل گلاب 2 و اجراي آن خلاف ضوابط زيست محيطي و بودجه است، چرا از توقف آن خبري نيست؟ اجراي  انتقال آب از طريق تونل هاي عظيم الحفره به اصفهان مي تواند همه مناطق مرکزي و جنوبي کشور را تحت تاثير خشکسالي زود رس قرار دهد.

سيد سعيد زمانيان ادامه داد: چرا با توجه به اينکه روستاي شيخ شبان که چندي پيش به عنوان نمونه ايثارگري کشور معرفي شد مورد بي مهري سازمان محيط زيست در زمينه اجراي شکار ممنوع قرار گرفته و از حيز انتفاع خارج شده است؟

وي اظهار داشت: با انتقال آب از کارون به زاينده رود و ايجاد طرح هاي بهشت آباد و گلاب 2، جنوب کشور تحت تاثير قرار گرفته مي شود. اين انتقال آب ابتدا بايد با در نظر گرفتن منابع آب و همچنين از طريق لوله انجام شود.

زمانيان با بيان اينکه، انتظار ما اين است که رودخانه زاينده رود بايد هميشه آبش جاري باشد، گفت:وزارت نيرو هم اکنون به کشاورزان و باغداراني که براي برداشت آب از اين رودخانه از اين وزارت مجوز چند ساله گرفته اند، اجازه برداشت آب نمي دهد، اين درحالي است که بخش عمده آب اين رودخانه صرف کارخانجات توليدي همچون ذوب آهن اصفهان مي شود.


انتهاي پيام1020ج /510ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۲۵:۴۰

29 Jan 2020