۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۲۳۴۰۹

قدر قدر

ثانيه، دقيقه، ساعت، روز، ماه، سال، همه اينها براي آن است که بدانيم از ابتداي خلقتمان چقدر فرصت در اختيار داشته ايم و چه ها کرده ايم اما در طول سال خداوند بزرگ و مهربان فرصتي در اختيار تک تک بندگان قرار داده است تا با قدر دانستن آن بتوانند فرصت هاي از دست رفته را باز يابند.
قدر قدر
به گزارش جهانبین نیوز یادداشت روز پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار:

پروردگار بزرگ با عنايت زماني براي زندگي کردن به تک تک ما انسان ها اين فرصت را در اختيار ما نهاده است تا با بهره گيري از لحظه لحظه آن بتوانيم خود را تا مقامي در حد قرب الهي بالا ببريم و در اين راستا همه چيز را براي ما مهيا نموده است به گونه اي که اگر در اين زمينه از آنچه باري تعالي در اختيار ما قرار داده است بهره برداري کنيم موفقيت و اعتلا مقام معنوي مان و چه بسا مقام مادي مان ضمانت شده است اما واي بر احوال کساني که با وجود همه ي امکانات موجود به بيراهه روند و نه تنها پشيرفتي حاصل نکنند که از اين سطح مادي پائين تر رفته و گاهي حتي از پست ترين موجودات عالم هم پست تر شوند.

خداوند باري تعالي در کنار همه ي امکانات فراهم شده اعم از رسول الهي، قرآن ، ائمه اطهار با توجه به محدوديت هاي موجود در زندگي انسان ها فرصت هاي خاصي نيز در طول سال براي ما آدميان براي توبه و انابه از اشتباهات و گناهان و معاصي مان قرار داده است و با وجود تمام بدي هايمان اما اين پروردگار عظيم الشان است که هيچ گاه ما را فراموش نکرده و نمي کند.

ماه رمضان يکي از فرصت هاي ناب توبه و بازگشت ما انسان ها به مسير درست بندگي است، ماهي که سراسر نور و معنويت و رنگ و بوي خدايي و الهي و قرآني دارد اما در دل اين ماه بزرگ و خاص شبي خاص نيز قرار داده شده است که به گفته ي صدق الهي ارزش آن از هزار ماه بيشتر است.

شب قدر، بهترين شب سال، زمان نزول فرشتگان و روح و اي کاش قدر اين شب را بدانيم و نه فقط اين شب که همه ي ايام سال زماني باشد براي ابراز بندگي راستين و خالصانه ما.

هر توضيحي براي اين شب بزرگ چون کلام زيباي الهي در سوره مبارک قدر نيست و براي درک عظمت اين شب بزرگ که زمان آن را متفاوت ذکر کرده اند بهترين مطلب و بهترين دليل سوره ي مبارک قدر است که در ادامه با هم تلاوت مي کنيم.

بسم الله الرحمن الرحيم
انا انزلناه في ليله ِالقدر و ما ادرئک ما ليلهُ القدر
ليلهُ القدر خيرا من الف شهر
تنزل الملائکه والروح فيها باذن ربهم من کل امر
سلام هي حتي طلع الفجر

مهدي بهزادي تشنيزي


انتهاي پيام1020ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۱۹:۰۸

28 Dec 2019