۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۱۷۶۵۹

افزايش 15درصدي شهريه ثابت دانشگاه آزاد يعني بی معنایی شهريه ثابت

سال هاي گذشته کساني که دانشگاه رفته اند و اکنون فارغ التحصيل شده اند خوب يادشان هست که شهريه را به دو شکل ثابت و متغير به دانشگاه مي پرداختند و شهريه ثابت تا پايان دوران تحصيلشان و در صورت رعايت سنوات مجاز تحصيلي به صورت ثابت باقي مي ماند اما گويا قانون در دانشگاه آزاد به شکل ديگري است.
افزايش 15درصدي شهريه ثابت دانشگاه آزاد يعني بی معنایی شهريه ثابت
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار شهريه رشته هاي تحصيلي به دو شکل ثابت و متغير از سوي دانشگاه پذيرنده دريافت مي شود که شهريه ثابت از ترم یک تا پايان تحصيل دانشجو و در صورت رعايت سنوات مجاز تحصيلي به شکل ثابت باقي مي ماند و اين شهريه متغير است که مي تواند ساليانه ۲۵درصد افزايش يابد اما دانشگاه آزاد در اقدامي فرا قانوني در افزايشي بي سابقه هم شهريه ثابت و هم شهريه ي متغير را تا ۱۵درصد افزايش داده است.

افزايش شهريه دانشگاه آزاد در حالي صورت پذيرفته است که جامعه ي دانشگاهي کشور با صندلي هاي خالي بسيار روبرو ست و اين مساله باعث انصراف بسياري از دانشجويان از ادامه ي تحصيل در دانشگاه آزاد مي شود که خود باعث دامن زدن به آمار بالاي صندلي هاي خالي کلاسهاي دانشگاهي مي شود.

اما در اين بين چه دانشجويان انصراف دهند و چه ادامه دهند به سود دانشگاه خواهد بود چرا که در صورت انصراف، دانشجو علي رغم هزينه هاي بسيار بدون اخذ هر گونه مدرکي دانشگاه را ترک مي کند و پولش براي دانشگاه مي ماند و اگر هم ادامه دهد که بايد ۱۵درصد افزايش شهريه را پرداخت کند.

شايسته است دانشگاه آزاد که سال هاست در کنار ديگر دانشگاه ها در عرصه ي آموزش هاي دانشگاهي سهم بسزايي ايفا کرده است و از توان بسيار بالاي مادي و معنوي و علمي برخوردار است نسبت به افزايش سطح رفاه دانشجويان اقدام کند نه با افزايش شهريه همه را از خود براند و باعث ايجاد جو بي اعتمادي در بين دانشجويانش شود.

در سال هايي که به دليل تورم و فشار مضاعف اقتصاد بر مردم معيشت دغدغه ي اصلي همگان شده است افزايش شهريه دانشگاه آزاد ديگر هيچ جايي در سبد کالاي خانوار هاي ايراني ندارد و چه بسا همين افزايش شهريه باعث توقف تحصيل بسياري از جوانان شود که لازم است مسئولان اين دانشگاه در راستاي افزايش شهريه ها تجديد نظر نمايند.

مهدي بهزادي
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۴۲:۱۸

13 Jan 2020