۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۲۰۶۱۹

امروز، پایان نام‌نویسی حج تمتع

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: تاکنون ۹۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تکمیل شده و امروز پایان فرصت نام‌نویسی است.
امروز، پایان نام‌نویسی حج تمتع
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر؛ مدیرکل پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت افزود: آن دسته از متقاضیان که تاکنون نسبت به نام‌نویسی در کاروان‌ها اقدام نکرده‌اند تا امروز فرصت دارند در این خصوص اقدام کنند.

حسن سرخوش ادامه داد: ممکن است بنا به دلایلی برخی از متقاضیان در زمان اعلام شده نتوانند در کاروان‌ها نام‌نویسی کنند که فرصت اندکی به آن‌ها داده می‌شود.

وی گفت: پس از فرصت اعلام شده، آن دسته از کاروان‌های که ظرفیت خالی داشته باشند اولویت جدید آن‌ها در شهرهای مدنظر اعلام خواهد شد.

مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت، تعداد کاروان‌های حج امسال را همچون سال گذشته حدود ۴۵۰ کاروان و تعداد زایران را ۶۴ هزار نفر اعلام کرد.

قیمت حج تمتع ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

سرخوش حداقل قیمت حج تمتع را در سال جاری بین ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تنها بخشی از این هزینه از متقاضیان گرفته می‌شود.

وی با توجه به ودیعه‌گذاری یک میلیون تومانی متقاضیان گفت: قسط مرحله نخست حج تمتع ۶ میلیون تومان اعلام شده است که یک میلیون تومان آن ودیعه است و بیش از ۱ میلیون تومان سود ودیعه آن‌ها خواهد بود، از این‌رو تنها حدود ۴ میلیون تومان در مرحله نخست از زائران وجه دریافت خواهد شد.

نام نویسی حج ۹۴

تمامی دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج تمتع که تا ۱۵ اسفند ۱۳۸۴ برای اعزام به حج سپرده‌گذاری کرده‌اند می‌توانند بر اساس استان محل سکونت خود برای نام نویسی در کاروان‌های حج سال ۹۴ اقدام کنند.

واجدین تشرف به حج سال ۹۴ علاوه بر امکان مراجعه حضوری به هریک از کاروان‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتیhaj۹۴.haj.ir کاروان مورد نظر خود را انتخاب و مراحل بعدی ثبت نام را دنبال کنند.

با توجه به اینکه گذرنامه واجدین شرایط تشرف به حج ۹۴ حداقل می‌بایست تا پایان سال آینده اعتبار داشته باشد کسانی که فاقد گذرنامه هستند و یا اعتبار گذرنامه آن‌ها کمتر از تاریخ یادشده است در فرصت مناسب نسبت به دریافت گذرنامه جدید بصورت انفرادی اقدام نمایند.

ضمناً تمامی کسانی که قصد واگذاری اسناد ودیعه گذاری حج خود به بستگان درجه یک (شامل پدر، مادر، همسر، برادر، خواهر و فرزند) را دارند ، قبل از فرارسیدن زمان ثبت‌نام در کاروان‌های حج باید با مراجعه به یکی از دفا‌تر مجاز خدمات زیارتی در سطح استان/شهرستان مراحل انتقال قطعی سند خود را انجام دهند و مراتب را ثبت سیستمی کنند.

انتهای پیام/1021ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۳:۰۸

13 Feb 2020