۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۳۴۷۴۰

گلايه‌هاي مردم لردگان از نبود پزشک متخصص سونوگرافي زن در اين شهرستان

مردم اين شهرستان با کمبودها و مشکلات متعددي در خصوص حضور پزشکان متخصص مواجه هستند که از جمله آنها مي توان به کمبود پزشک متخصص سونوگرافي دراين شهرستان اشاره کرد.
گلايه‌هاي مردم لردگان از نبود پزشک متخصص سونوگرافي زن در اين شهرستان
به گزارش جهانبین نیوز؛ چندين نفر از بيماران زن در لردگان، در گفت و گو با خبرنگار سلام لردگان خواستار پيگيري و رفع اين مشکل شدند.

از آن جایی که پزشک متخصص سونوگرافي در اين شهرستان کم است که آن هم آقاست، اين امر سبب ايجاد نارضايتي براي بيماران خانم مي شود، چراکه رويارويي با پزشک مرد براي برخي از بيماران خانم راحت نيست.
اين مسئله باعث مي شود بانوان بيمار از بازگو کردن تمام حالات و نشانه هاي بيماري خود صرف نظر کنند که اين امر بي شک در روند درمان آنان خلل ايجاد خواهد کرد،

در اکثر موارد در تشخيص بيماري هاي زنان سونوگرافي از روي شکم انجام مي شود ولي در برخي از موارد که تشخيص آن برعهده متخصص زنان يا پزشک معالج است روش سونوگرافي واژينال مفيدتر و دقيق تر است که در اين شهرستان به دليل عدم وجود پزشک متخصص سونوگرافي زن، بيشتر بانوان اين شهرستان به دليل سطح پايين درآمد و بالا بودن هزينه رفت وآمد از مراجعه به مراکز درماني در مرکز استان و ساير شهرها جهت پيگيري روند بيماري خود خودداري مي کنند که اين موضوع براي سلامت جسمي و روحي آنان بسيار خطرناک مي باشد.

يکي از بانوان اين شهرستان در اين زمينه گفت: بارها براي درمان بيماري خود به مرکز سونوگرافي مراجعه کرده ولي به دليل عدم وجود پزشک متخصص زن از رفتن نزد پزشک خودداري کرده ام.

وي ادامه افزود: به نظر مي رسد حل مشکل نبود پزشک متخصص سونوگرافي زن بايد به صورت جدي در دستور کار مسئولان و مديران بهداشت و درمان قرار گيرد تا خداي نکرده بانوان متدين اين شهرستان مجبور نباشند بين رعايت موازين شرعي و مراجعه به پزشک يکي را انتخاب کنند.

يک دانشجوی خانم گفت: بسياري از خانواده هاي اين شهرستان به دليل گرايش هاي ديني در خصوص بيماري هاي زنان به مراجعه به پزشک متخصص زنان مقيدند و با توجه به وضعيت نامطلوب مرکز سونوگرافي و حضور يک پزشک مرد و ازدحام جمعيت در محل نامناسب اين مرکز، باعث خودداري آنان از پيگيري درمان بيماري های شایع در بین بانوان مي شود.

هزينه هاي بالاي سونگرافي

يکي از بانوان روستايي گفت: تعرفه سونوگرافي معمولي در شهرستان لردگان بالاي 900 هزار ريال است.

اين بانوي روستاي افزود: تعرفه سونوگرافي سه بعدي براي هر جنين بالاي 200 هزار تومان و براي جنين دوقلو بيش از 500 هزار تومان، که اين نهايت بي عدالتي براي قشر کم درآمد است.
 
پيامد نبود سونوگرافي

مردم شهرستان لردگان که براي انجام آزمايش سونوگرافي به درمانگاه تخصصي مراجعه مي ‌کنند، اغلب با ازدحام جمعیت به صف ايستاده مواجه مي‌شوند. روزهاي تعطيل نيز سونوگرافي در اين درمانگاه تعطيل است و مردم مجبورند براي انجام سونوگرافی به شهرستان هاي همجوار و يا استان هاي همجوار اصفهان و... مراجعه کنند. اين معضل، هم باعث اتلاف وقت بيماران مي‌ شود و هم هزينه‌ هاي درمان اين خانواده ‌ها را چند برابر مي‌ کند.

بيماران زيادي با ناراحتي کمبود دستگاه سونوگرافي و نبود متخصص زن به خبرنگار سلام لردگان گفتند: چرا يک شهرستان با اين گستره جغرافيايي و جمعيتي بالغ بر 215 هزار نفر فقط يک يا دو مرکز سونوگرافي و آن هم متخصص مرد داشته باشد؟

وقتي حجم تقاضاي آزمايش سونوگرافي در لردگان بسيار بالاست، چرا مسئولان براي رفع اين کمبود اقدامي نمي ‌کنند؟

انتهاي پيام1026ج /630ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۸:۲۰

1 Feb 2020