۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۲۸۷۱۰
رئيس محيط زيست بروجن خبرداد؛

تصفيه خانه هاي ناقص شهرک هاي صنعتي مهمترين عامل آلودگي محيط زيست در بروجن

رئيس اداره محيط زيست بروجن تصفيه خانه ناقص شهرک هاي صنعتي بروجن را مهمترين عامل تهديد کننده محيط زيست دانست و گفت: سيستم تصفيه خانه اين شهرک ها بسيار ناقص، فاقد فيلترينگ مناسب، کلر زني و چربي گير هستند.
تصفيه خانه هاي ناقص شهرک هاي صنعتي مهمترين عامل آلودگي محيط زيست در بروجن
به گزارش جهانبین نیوز، مرتضي منصوري رئيس محيط زيست بروجن در مصاحبه اختصاصی با کلار، با اشاره به خطرات و بلاهاي طبيعي و انساني که محيط زيست بروجن را تهديد مي کند، اظهار داشت: چندين سال متمادي شهرستان بروجن ۴۷ درصد کمتر از متوسط ۳۰ سالگي بارندگي داشته است.

منصوري گفت: متوسط بارندگي در شهرستان بروجن و بارش برف که موجب تغذيه آب هاي زير زميني مي شود با کاهش جدی رو به رو است.

برداشت بي رويه از منابع زير زميني آب

وي به برداشت هاي بي رويه آب از منابع زير زميني در اين شهرستان اشاره کرد و گفت: سطح منابع آب در شهر سفيد دشت ۱۶ متر و فرادنبه ۱۳.۵ کاهش داشته که موجب نشست کردن دشت شهرستان بروجن شده است.

منصوري به عوامل انساني تهديد کننده محيط زيست در بروجن اشاره کرد و گفت: ۴۵ درصد صنعت استان چهارمحال وبختياري در شهرستان بروجن واقع شده است که بيشتر آنها فاقد تصفيه خانه هاي اصولي هستند.

تصفيه خانه هاي ناقص شهرک هاي صنعتي مهمترين عامل آلودگي محيط زيست در بروجن

رئيس اداره محيط زيست بروجن يکي از عمده ترين مشکلات را جانمايي نامناسب شهرک هاي صنعتي اين شهرستان عنوان کرد و گفت: تصفيه خانه شهرک صنعتي بروجن منتهي اليه و در مکاني مرتفع احداث شده است؛ پساب کارخانه ها در اين تصفيه خانه به صورت ناقص تصفيه مي شود که کانون توليد آلودگي، بو و آلودگي آبهاي زير زميني شده است.

وي به تصفيه خانه فاضلاب شهري و جانمايي نامناسب آن نيز اشاره کرد و گفت: شهرک الهيه و فاطميه بروجن که در حال رونق و توسعه هستند در مسير باد اين تصفيه خانه قرار گرفته اند.

منصوري تاکيد کرد: سيستم تصفيه خانه شهري بروجن قديمي است و نياز به تجديد مهندسي دارد.

وي با بيان اين که فاضلاب شهرک هاي صنعتي به علت وجود فلزات سنگين به مراتب خطرناک تر است، تصريح کرد: در زمان فشار زياد فاضلاب شهرک صنعتي بروجن را در زمين هاي معمولي و در گودالي که ايزوله نيست رها مي کنند که موجب نشست به منايع آب هاي زير زميني مي شود.

رئيس اداره محيط زيست بروجن با اشاره به شيب سطح آب هاي زير زميني از سمت شهرک صنعتي به سمت بروجن، خاطر نشان کرد: چاه ابوريحان پس از انجام آزمايشات و تاييد آلودگي از خط آب شرب خارج شد.

شهرک صنعتي بروجن و تمام شهرک هاي صنعتي اين شهرستان يا فاقد تصفيه خانه هستند و يا بسيار ناقص، فاقد فيلترينگ مناسب، کلر زني و چربي گير هستند.

دفن ناقص زباله ها در بروجن

منصوري در ادامه به مديريت پسماند در سطح شهرستان نيز اشاره کرد و گفت: زباله هاي جمع شده به طور نامناسب که فاقد ترانشه و فنس کشي هستند مخصوصا در بخش بلداجي و فرادنبه در مکان هايي تخليه مي شوند و به صورت ناقص دفن مي شوند.

وي گفت: زباله هاي عفوني در شهر بروجن با وجود بيماري هاي خطرناک همراه زباله هاي معمولي دفن مي شود؛ اين يک مخاطره بهداشتي محسوب مي شود و سلامت مردم را تهديد مي کند.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۷:۰۱

26 Dec 2019