۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۳۲۵۸۰
آموزش صحيح خواني قرآن مهم است

انتقاد دوستدار فرهنگ قرآني از برگزاري ضعيف ختم قرآن در کوهرنگ

يکي از دوستداران فرهنگ قرآني شهر چلگرد با انتقاد از برگزاري ضعيف ختم قرآن در مراسمات گفت: اگر مراسم ختم، مانند مهماني باشکوهي برگزار شود که در آن غذاهاي رنگارنگ تهيه شده و در اختيار مهماناني قرار گيرد که خود را آن چنان آراسته اند که گويا به جشني پا مي گذارند، آيا مي توان آن را يادآور آخرت دانست؟
انتقاد دوستدار فرهنگ قرآني از برگزاري ضعيف ختم قرآن در کوهرنگ
به گزارش جهانبین نیوز، تقي غيبي، از دوستداران فرهنگ قرآني شهر چلگرد در گفت و گو با خبرنگار کوهرنگ خبر، با انتقاد از برگزاري ضعيف ختم قرآن در مراسمات اظهار کرد: توجه به اين نکته ضروري است که يکي از حکمت هاي شرکت در مراسم عزاداري آن است که انسان را به ياد خدا و قيامت انداخته و او را از دلبستگي به دنيا باز دارد.

وي گفت: اگر مراسم ختم، مانند مهماني باشکوهي برگزار شود که در آن غذاهاي رنگارنگ تهيه شده و در اختيار مهماناني قرار گيرد که خود را آن چنان آراسته اند که گويا به جشني پا مي گذارند، آيا مي توان آن را يادآور آخرت دانست؟ و آيا اساساً سزاوار است که مراسم ختم، به همراه پذيرايي باشد؟!

اين فعال فرهنگي و مذهبي افزود: در بسياري از موارد، در اين رفتارهاي تجملاتي بيش از آن که به تسلاي خاطر صاحبان مصيبت انديشيده شود، گويا موقعيتي به دست آمده که برخي افراد، ثروت، هنر، مقام و… خويش را در معرض تماشاي آنها و ديگران گذاشته و از آن لذت ببرند. طبيعي است که چنين رفتاري مورد تأييد دين مقدس اسلام نيست.

غيبي بيان داشت: ما متأسفانه در بيشتر موارد به اين سنت اسلامي عمل نکرده و به جاي آن که باري از دوش مصيبت ديدگان برداريم، سربار آنها شده و هزينه هاي سرسام آوري را بر دوششان تحميل مي کنيم و حتي اگر آنان مشکلي از لحاظ مالي نداشته باشند، دغدغه فکري چگونگي پذيرايي از مهمانان خوانده و ناخوانده، آنان را رنج خواهد داد.
 
وي تصريح کرد: در مقابل، خود نيز متحمل هزينه هايي چون خريدن تاج گل هاي گران قيمت، اعلام تسليت در قالب تابلوها، اوراق تبليغاتي و... مي شويم که نه سودي به متوفي خواهد رساند و نه به خانواده آنها، بلکه موجب آزار و شرمندگي افرادي خواهد شد که توانايي مالي انجام چنين هزينه هايي را نداشته و با اين وجود، قصد اعلام همدردي با مصيبت ديدگان را دارند!
 
فعال فرهنگي کوهرنگ اذعان داشت: در بسياري از موارد، در اين رفتارهاي تجملاتي بيش از آن که به تسلاي خاطر صاحبان مصيبت انديشيده شود، گويا موقعيتي به دست آمده که برخي افراد، ثروت، هنر، مقام و... خويش را در معرض تماشاي آنها و ديگران گذاشته و از آن لذت ببرند. طبيعي است که چنين رفتاري مورد تأييد دين مقدس اسلام نيست.
 
غيبي افزود: نتيجه آن که شرکت ما و جوانان عزيز در مراسم ختم، بايد دست کم سه نتيجه مثبت به دنبال داشته باشد که يکي از آنها آرامش دادن به مصيبت ديدگان و ديگري عبرت گرفتن خويش و دل نبستن به دنياي فاني و سوم هم موجب بالا رفتن درجه متوفي است و هر چه که در اين راستا نباشد، نمي تواند رفتاري مثبت به شمار آيد.

آقاي غيبي از طرح جديدي که قرار است در شهرستان کوهرنگ و بخصوص شهر چلگرد براي جوانان برگزار شود خبر داد و گفت: بنابه درخواست مردمي در خصوص برگزاري مجالس ختم قرآن يک دوره آموزش روخواني و روان خواني کلام وحي برگزار ميشود و پس از اين دوره، اين قاريان در مجالس خانگي و محافلي توسط گروه فرهنگي مسجد جامع به مراسمات عزا اعزام مي شوند.

وي گفت علاقمندان و جوانان برومند دوستاني که مايل به شرکت مي باشند، تا پايان تاريخ 95/10/22 با شماره 09131831606 اطلاع دهيد.

غيبي بيان داشت: در پايان دوره به عزيزان جوايز نفيس اهدا خواهدشد.

انتهاي پيام1026ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۰۹:۵۹

30 Dec 2019