۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۲۱۴۱۰

تولید انبوه موشک کروز قدیر

خط تولید انبوه موشک کروز دریایی ضد ناو برد بلند قدیر در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع افتتاح و مقادیر متنابهی از آن به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل شد.
تولید انبوه موشک کروز قدیر
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم افتتاح خط تولید انبوه موشک کروز ضد کشتی غدیر در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز شهدا گفت: پس از اتمام تحقیقات، نمونه سازی، انجام آزمایشات موفق پروازی و رونمایی از موشک کروز دریایی قدیر به مناسبت روز صنعت دفاعی که امسال با حضور ریاست محترم جمهور انجام شد، امروز به حول و قوه الهی شاهد افتتاح همزمان خط تولید انبوه و تحویل دهی این موشک راهبردی و موثر در عرصه دفاع و رزم دریایی هستیم.


سردار سرتیپ دهقان آماده سازی و واکنش سریع، ارتفاع پروازی پایین، دقت بالای ناوبری، اصابت دقیق به اهداف، قدرت تخریب زیاد و ضد جنگ الکترونیک بالا به واسطه مجهز بودن به رادارهای پیشرفته را از ویژگی های این سامانه موشکی برشمرد.


وی با بیان اینکه امروز وزارت دفاع با تولید کاملاً بومی انواع موشک با کاربردهای متنوع در منطقه حرف اول را می زند افزود: دقت، سرعت عمل و کیفیت بالای این محصولات مهم توان رزم نیروهای مسلح در هوا، دریا و زمین را به نحو چشمگیری افزایش داده است.


وزیر دفاع با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا و راهبرد دولت یازدهم در تقویت توان رزم نیروهای مسلح به ویژه در حوزه موشکی گفت: وزارت دفاع در دو سال گذشته بر افزایش برد، تحرک و تاکتیکی شدن موشک ها تمرکز داشته است به طوری که در تصاویر مستند پرتاب و اصابت به هدف، موشک قدیر از فاصله ۳۰۰ کیلومری از ساحل موفق شده تا هدف دریایی خود را به دقت شناسایی و مورد اصابت قرار داده و آن را به طور کامل منهدم کند.


سردار دهقان افزود: امکان استفاده و به کارگیری این موشک از روی شناورها و بالگردها هم وجود دارد و طبعاً بر افزایش برد و اثربخشی آن می افزاید.


وزیر دفاع با قدردانی از تلاش دانشمندان، نخبگان و متخصصان سازمان صنایع هوا فضا و دیگر سازمان های وزارت دفاع که در طراحی، ساخت و تولید انبوه این موشک مشارکت داشته اند گفت: موشک های جدید ساخت وزارت دفاع با قابلیت های بسیار پیشرفته تر انشاءالله در سال آینده تحویل نیروهای مسلح خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۲۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۶:۰۵

29 Dec 2019