۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۳۲۶۷۰
نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري:

برجام آفتي براي کشور و ملت بود که دستاوردش در برابر ضايعاتش ناچيز است/گفتمان ولايت؛ بهترين گفتمان براي اداره کشور

نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه شهرکردبا بيان اينکه برجام يک آفت براي اين کشور و ملت است و دستاوردش در برابر ضايعاتش به مراتب ناچيز است گفت: مسئولان هر چه سريع‌تر مسئله برجام را خاتمه بدهند و به درون بپردازند.
برجام آفتي براي کشور و ملت بود که دستاوردش در برابر ضايعاتش ناچيز است/گفتمان ولايت؛ بهترين گفتمان براي اداره کشور
به گزارش جهانبین به نقل از  مشکات برين نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد در خطبه هاي امروز نماز جمعه ضمن توصيه نمازگزاران به تقواي الهي پيرامون مسئله برجام گفت:برجام يک آفت براي اين کشور و ملت است و دستاوردش در برابر ضايعاتش به مراتب ناچيز است.

مسئولان هر چه سريع‌تر مسئله برجام را خاتمه بدهند و به درون بپردازند

حجت الاسلام والمسلمين نکونام افزود: مسئله ديگر شما داريد رصد مي کنيد مسئله برجام را. اين روزها دو مرتبه نشستن و جلسه اي شکل دادن به عنوان اين که نقض عهد را به آمريکايي ها بفهمانند که تو نقض عهد کردي ولي متاسفانه قبول نکردند. باز هم توطئه کرد. باز هم با انواع حِيل از زير اين قضيه هم گريخت و ماند همين جور مسئله. در دست انداز افتاده است. مسئله متاسفانه پيچيده شده است و حلش هم به سادگي نيست.

برجام يک آفت است براي اين کشور و ملت و دستاوردش در برابر ضايعاتش به مراتب ناچيز است

وي تاکيد کرد: انشالله با تدبير مقام رهبري و عنايتي که مسئولان به فرامين حضرت آقا داشته باشند و مطالبه اي که مردم دارند انشالله اين قضيه به زودي حل مي شود و شَّر اين‌ها[آمريکايي‌ها] کم مي شود اما اين درس عبرت باشد که اين جمله را من اين جا مي گويم که بماند در تاريخ که البته من تنها نيستم که اين جمله را مي گويم و رهبري و ديگران بارها به تعابيرمختلف بيان کردند که بدانيم برجام يک آفت است براي اين کشور و ملت و دستاوردش در برابر ضايعاتش به مراتب ناچيز است.

امام جمعه شهرکرد گفت: آن چه که ما دل بسته‌ايم به آن در برابر آن چه که از دست داديم ناچيز است. منتهي هنوز وقتش نرسيده است که پرده ها کنار برود. در آينده بيشتر حقايق مشخص خواهد شد. مسائل رو مي شود. اميدوار هستيم قبل از اين که به مشکلات عديده برسيم و بيش از اين ضايعات را شاهد باشيم، مسئولان و دست اندرکاران با سرعت وارد شوند و اين مسئله را جمع کنند. با سرعت وارد شوند مسئله برجام را خاتمه بدهند و به درون بپردازند.

وي تصريح کرد: اين که بيروني ها چيزي به ما بدهند همه اين را مي دانيد برادران و خواهران اين حرف شماها است بيروني ها هر چه به ما بدهند، ريش و قيچي دست خودشان است. هر کاري که بخواهند مي کنند. هر جور مي خواهند ما را مي چرخوانند. تا ما مسائل دست خودمان نباشد و تا خودمان مولّد نباشيم. تا خودمان تصميم گير نباشيم تا خودمان اداره امورمان را عهده دار نشويم فايده ندارد.

وي افزود: بايد قطع اميدکرد از بيرون تا انقلاب انشالله به مدد پروردگار و به حول قوه الهي به آن جايي که بايد برسد، برسد. اين نکته اساسي است که اميدوار هستيم انشاالله هر چه زودتر اين فضا به مدد پروردگار اين فضا عملياتي شود و روي آوردن به اقتصاد مقاومتي به معناي واقعي همگاني و عملياتي و در جامعه عينت پيدا کند.


نماينده ولي فقيه در استان با اشاره به ارتحال آيت الله هاشمي گفت: اين شخصيت بزرگ، مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني، شخصيت عظيم القدري که انصافا حق بزرگي به گردن نظام و انقلاب در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب دارد و خدمات قابل توجه و مردم هم انصافا به لحاظ همين اين خدماتي که صورت داده قدرداني کردند در همه جاي کشور، حتي در مناطق کوچک به ياد اين عزيز دورهم نشستن و مجلس گرفتن و در تشييع جنازه‌اش حضور فعالانه و ارزشمند داشتند.

وي افزود: خب اين ها نکات مهمي است. اين ها براي مردم ما ارزش است. قدردان هستند. چهره هاي خودشان مي دانند. خادمان خودشان را مي دانند.




Image result for ‫نماز جمعه شهرکرد‬‎


خناسان و دست هاي مرموز هميشه است که مي خواهند در کشور فتنه کنند

نکونام با اشاره به پيام رهبري در اين خصوص تصريح کرد: پيام بسيار ارزشمند مقام رهبري که در اين رابطه داشتند و تعابير خيلي زيبا. رفيق ديرين. هم سنگر و همگام دوران مبارزات. همکار، همکار نزديک در سال هاي متمادي در جمهوري اسلامي. همرز و سابقه همکاري به 59 سال مي رسد. از نسل اول مبارزان ضد ستم شاهي بودن. داراي هوش وافر. صميميت کم نظير و از رنج ديده هاي راه پر خطر و پر افتخار و فقدان او به عنوان يک غم جان‌کاه و اين که شخصيت ديگري را نمي شناسم که تجربه‌اي مشترکچنين در دراز مدت در نشيب و فرازها داشته باشم. ضخصيتي با عظمت. اين ها تعابيري بود که حضرت آقا داشتند.

وي افزود: البته به يک نکته هم اشاره شد که خيلي مهم است آن خناسي ها و نکته دوم که باز مهم است اختلاف نظرها و سلايق و اجتهادها. اين دو مسئله خيلي مهم است که بايد هميشه مراقب آن باشيم.

نکونام بيان داشت: اولا خناسي ها هميشه است. دست هاي مرموز هميشه است که مي خواهند در کشور فتنه کنند و شکاف ايجاد کنند و اذهان مردم را مشوه و چهره ها را مخدوش کنند و آسيب بزنند. مراقب خناسان هميشه بايد بود. مراقب فتنه گران هميشه بايد بود. اين يک مسئله.

وي افزود: مسئله دوم. اختلاف نظرها. خب اختلاف نظرها چيز خوبي است و بايد باشد. اجتهادها چيز خوبي است و بايد باشد اما نکته مهم اين جا است که عزيزان من اختلاف نظرها و اجتهاد حد و اندازه دارد. هر انساني حق دارد نظري داشته باشد. حق دارد در يک مسئله اي اجتهاد کند. اين اشکالي ندارد. ولي اين که تلاش کند اجتهاد خودش را بر رهبر تحميل کند، اين حق را ندارد. بر ولي امر تحميل کند اين  حق را ندارد. اين که بخواهد نظرهاي خودش و سلايق خودش را بر جامعه و امامت مسلمين تحميل کند و به يک گفتمان تبديل کند اين حق را کسي ندارد.

نماينده ولي فقيه در استان تاکيد کرد: گفتمان در جامعه يکي است. اگر بايد جامعه راه خودش را درست دنبال کند، درست به مقصد برسد يک گفتمان بايد در جامعه حاکم باشد. گفتمان مطرح باشد، فراوان گفتمان مطرح باشد هيچ اشکالي ندارد ولي گفتمان حاکم يکي است. تحميل گفتمان ها بر گفتمان حاکم آسيب مي زند. بعضي ها اين گونه هستند متاسفانه. بعضي از فتنه گران اين گونه بودند. بعضي از خناسان اين گونه بودند و الان هم هستند. بعضي ها الان هستند مي خواهند گفتمان مرض آلود خودشان را تحميل کنند به نظام. گفتمان سياست خارجي را، گفتمان اقتصادي را. گفتمان هاي مختلفي در عرصه هاي مختلف داخلي اين ها را مي خواهند تحميل کنند. کما اين که در برخي از جاها تحميل کردند.


مذاکره با آمريکا از تحميل هاي بر رهبري است

وي گفت: همين مسئله برجام يکي از تحميل ها بر رهبري بود تعارف که نداريم. مذاکره با آمريکا از تحميل هاي بر رهبري است. چرا مي گويم تحميل است چون بارها شما شنيده ايد که رهبري هيچ گاه موافق مذاکره با آمريکا و امثال اين ها نبودند.

امام جمعه شهرکرد تاکيد کرد: آفات مذاکرات را بارها گفته بودند که مذاکره با اين ها چه آفاتي داردمنتهي هي اصرار کردند که بريم سرميز مذاکره بنشينيم و مسئله حل کنيم و يک بار رفتند نشستند و آن آسيب ها و خب پلمپ به دستور آقا شکسته شد در همان دولتي که آن پلمپ زده شد. دو مرتبه تحميل کردند تا به اين جا رسيدند که شما شاهد آن هستيد. اين ها گفتمان تحميلي است و آسيب به نظام مي رساند. اين را همه بايد بدانند.



Image result for ‫نماز جمعه شهرکرد‬‎


يک گفتمان برجامعه بايد حاکم باشد و آن گفتمان ولي امر مسلمين است


وي با بيان اينکه يک گفتمان برجامعه بايد حاکم باشد و آن گفتمان ولي امر مسلمين است تصريح کرد: گفتماني است که ولي فقيه رهبر جامعه اسلامي با تاسي از اسلام و قرآن و اسلام ناب مي گيرد و به جامعه تزريق مي کند. اين استبداد نيست. اين نامش را استبداد نگذارند چون بالاخره آن گفتماني که رهبري مطرح مي کند همراه با مشورت و واقعيات درون نظان و همراه با اجتهاد اسلامي و فقاهت و مصالح جامعه اسلامي است. اين گفتمان گفتمان غالب بايد باشد. اين مهم است. اين يکي از ضايعاتي است که متاسفانه در مراحل مختلف شاهد آن بوديم و بايد مرقب باشيم که گفتمان يکم چيز و طرح مسائل و انديشه آزاد. تحمل و سعه صدر داشته باشيم.

وي گفت: مرحوم آقاي هاشمي از کساني بود که سعه صدر فوق العاده اي داشت در اين جهت. خودش هم نظرهايي داشت اما در نهايت خودش با صراحت اين را بيان کرد من در مجلس ترحيم شان اين را بيان کردم که خودشان با صراحت بيان کردند که من نظرهاي داشتم اما اختلاف نظرم با آقا را حل کردم. رفتم نشستم به آقا گفتم آقا شما نظر داريد و من هم نظر دارم اگر نظر من را پذيرفتيد چه بهتر. نپذيرفتيد اين نيست که بايد بگويم نظر من حاکم شود چرا اگر نظر من حاکم شود من در پيشگاه خدا پاسخ ندارم.

نکونام تاکيد کرد: ما که عددي نيستيم در پيشگاه خدا اما اگر نظر شما حاکم شد در پيشگاه خدا همه حجت داريم. نظر ولي امر و رهبر است و خدا امر کرده که از نظر رهبر تبعيت کنيد. بنابراين همه از نظر رهبر تبعيت کنيم. اين عين تعبيري بود که من خودم با گوش خودم شنيدم و از تلوزيون هم پخش شد و فراوان هم شنيديد معنا را. نظر رهبر را اطاعت کردن حجت الهي و پيروي از حجت الهي است اما نظر اين و آن را دنبال کردن در پيش گاه خدا انسان پاسخي ندارد. شرمنده مي شود در محضر خدا. بايد بمانيم.

وي گفت: بنابراين اين گفتمان ها را مراقب باشيم و ضايعات در مسير انقلاب را پيوندمان و همدلي مان و همراهي ما و ولايت پذيريمان و ولايت مداري مان روز به روز افزايش پيدا کند.


انتهاي پيام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۹:۱۰

2 Feb 2020