۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۲۸۰۱۷
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌ و بختیاری در آیین افتتاح حوزه علمیه بازفت؛

شخصیت‌های بزرگ در حوزه‌های علمیه تربیت می‌شوند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح حوزه علمیه بازفت گفت: در حوزه‌های علمیه شخصیت‌های بزرگی تربیت شده و می‌شوند که در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت تمام عیار قدم برداشته اند و شیعه ناب معصومین شدند و فرشتگان الهی زیر پای آن‌ها بال پهن می‌کنند.
شخصیت‌های بزرگ در حوزه‌های علمیه تربیت می‌شوند
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در آئین افتتاح ساختمان حوزه علمیه سید الشهدا بازفت حوزه علمیه را خانه امام عصر (عج) دانست و اظهار کرد: در این حوزه علمیه شاگردان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) با معارف اهل‌بیت آشنا و تربیت می‌شوند و درس توحید و دین می‌آموزند تا به این وسیله هم خودشان رستگار شوند و هم استاد جامعه و عامل سعادت ئیگر اعضای جامعه باشند

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: در حوزه‌های علمیه شخصیت‌های بزرگی تربیت شده و می‌شوند که در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت تمام عیار قدم برداشته اند و شیعه ناب معصومین شدند و فرشتگان الهی زیر پای آن‌ها بال پهن می‌کنند و همگان به وجود این عالمان پرورش یافته در حوزه‌های علمیه افتخار می کنند

نکونام بیان داشت: با افتتاح این حوزه علمیه در بخش بازفت، خدای متعال درب بهشت، سعادت و کمال را بر روی شما گشوده است و شما از این پس مشمول توجهات خاصه حضرت ولی عصر (عج) و امام صادق (ع) هستید و امروز شما متفاوت‌تر و غیرقابل مقایسه با گذشته‌تان است

وی به مظلومیت و مهجوریت حوزه علمیه بازفت در گذشته را اشاره و خاطرنشان کرد: شاگردان این حوزه در روزهای آغازین ایجاد این حوزه علمیه درس طلبگی و کسب معارف اهل‌بیت (ع) را با فقر و کمبودها فراوان آغاز کردند اما امروز به لطف الهی و با پیگیری‌ها و عنایت‌های ویژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و کمک و همدلی مسئولان استان شاهد شکوفایی این مجموعه هستیم.

رئیس استانی حوزه‌های علمیه تاکید کرد: البته این حوزه علمیه در آغاز راه و کار است و هنوز انتظارات و آثاری که ما ازاین حوزه باید مشاهده کنیم، محسوس نیست و فعلا ما الفبای کار را مشاهده می‌کنیم.

نکونام اضافه کرد: صبح دولت حوزه علمیه بازفت با تربیت و تحویل انسان‌های مهذب و تاثیرگذار در عالم اسلام محقق می شود و در وجود شما این چشم‌انداز مشاهده می‌شود.

نکونام یادآور شد: البته انتظار ما از شما عشایر خوب و بختیاری‌های غیور آن است که تمام هم‌ و‌ غم و تلاش خود را بر تشویق و ترغیب و سوق دادن فرزندان و نوجوانان و جوانان بر حضور در حوزه علمیه به کار بگیرند و به این وسیله حوه علمیه منطقه حودشان را آباد کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: که اگر طلاب این حوزه افرایش چشمگیری پیدا کند ما آمادگی آن را داریم که بر امکانات و زیرساخت‌ها و ساخت و ساز حوزه علمیه بیفراییم به گونه‌ای که یک مرکز بزرگ علمی در منطقه شما شکل بگیرد.

امام جمعه شهرکرد وجود حوزه علمیه در این منطقه را منشا برکات فراوان و سرآغاز همه تحولات خواند و تاکید کرد: اینجانب هر زمان که به بازفت سفر می‌کنم تنها و تنها به عشق حوزه علمیه این بخش است زیرا نسبت به این حوزه علمیه احساس مسئولیت می‌کنم و تکلیف خود می‌دانم که مدام و مستمر به این بخش سفر کنم تا این حوزه علمیه به معنای دواقعی کلمه شکل بگیرد و رونق پیدا کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه بیان یک نمونه از برکات وجود حوزه علمیه در بخش بازفت پرداخت و گفت: بر زمین زده شدن گلنگ گاز رسانی به بازفت و دوآب صمصامی و احداث تونل چری که آبادانی و خارج شدن منطقه از بن بست را به دنبال دارد، از برکات وجود حوزه علمیه در این منطقه است.

نکونام در پایان خطاب به مردم بازفت گفت: اهالی بازفت با گسیل فرزندان خود به سمت حوزه علمیه و حضور و رفت و آمد و دست‌گیری از این حوزه، حق خودشان در قبال این حوزه را ادا کنند.







انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۴۷:۴۸

2 Jan 2020