۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۳۰۲۶۷

توليد 14 درصد بادام کشور در شهرستان سامان

فرماندار شهرستان سامان گفت: انواع مختلف بادام مانند بادام پوست کاغذي، ربيع، سنگي و مامايي و شاهرودي در اين شهرستان توليد مي‌شود.
توليد 14 درصد بادام کشور در شهرستان سامان
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار سامان ما، بادام يکي از محصولات پرارزش در حوزه توليدات کشاورزي و باغداري به شمار مي‌رود که اين محصول در توليد فراورده‌هاي مختلف غذايي، دارويي و... اهميت بالايي دارد.

وجود آب و هواي مناسب و خاک حاصلخيز شرايط مناسبي را براي توليد بادام در شهرستان سامان فراهم کرده اگرچه بادام‌هاي چيني بي‌کيفيت و ارزان به فروشگاه‌هاي کشور ورود پيدا کرده است اما هنوز نتوانسته بر فروش بادام با کيفيت اين شهرستان تاثير قابل توجهي داشته باشد.

بادام در نقاط مختلف چهارمحال و بختياري کشت مي‌شود اما برخي از مناطق استان را باتوجه به گستردگي باغات بادام مي‌توان قطب توليد اين محصول دانست، شهرستان سامان ازجمله اين مناطق است که بيشترين محصول بادام استان در باغات اين منطقه توليد مي‌شود.

هنگامي که از سمت شهرکرد به سمت شهرستان سامان حرکت مي‌کنيم، با طي مسافت حدود ۲۰ کيلومتر وارد شهرستان سامان مي‌شويم و باغات گسترده بادام آغاز مي‌شود. بر روي پستي و بلندي‌ها تا چشم مشاهده مي‌کند درختان بادام کاشته شده است.

توسعه باغات بادام اين منطقه علاوه بر توليد فراوان محصول و درآمد حاصل از آن، در بحث گردشگري نيز مؤثر بوده و گردشگران بسياري را به اين منطقه جذب کرده به طوري که اين منطقه را به عنوان يکي از پردرآمدترين مناطق استان مطرح کرده است.

کاشت بادام در سامان در بخش اشتغال‌زايي منطقه تاثير بالايي داشته است، جنگلي شدن منطقه به دليل وجود درختان بي‌شمار ميوه که بيشتر آن بادام است موجب ورود بي‌شمار مسافر و گردشگر از استان‌هاي همجوار مانند اصفهان، خوزستان و ديگر به اين استان شده است.
ورود مسافر و گردشگر باعث ايجاد شغل‌هاي جديد در حوزه گرشگري در اين منطقه شده و درآمد اهالي را افزايش داده است، هم‌اکنون بسياري از مردم اين منطقه در نتيجه ورود مسافر و گردشگر شاغل شده‌اند و بيکاري در اين منطقه کمتر از مناطق ديگر است.

سعيد صالحي اردلي فرماندار شهرستان سامان در گفت‌وگو با خبرنگار سامان ما گفت: بيشترين درختان بادام چهارمحال و بختياري در اين شهرستان واقع شده است و حدود ۱۴درصد بادام کشور در اين منطقه توليد مي‌شود.

سعيد صالحي ادامه داد: هم‌اکنون در اين منطقه بيش از ۱۳هکتار باغات بادام وجود دارد که سالانه بيش از ۱۰ هزار تن بادام از اين منطقه جمع‌آوري مي‌شود.‌

وي گفت: انواع مختلف بادام مانند بادام پوست کاغذي، ربيع، سنگي و مامايي و شاهرودي در اين شهرستان توليد مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه توسعه کشاورزي مبتني‌بر کشاورزي مدرن با بهره‌گيري از روش‌هاي جديد آبياري در شهرستان قابل مشاهده است اذعان داشت: بيشتر باغات بادام اين منطقه مجهز به آبياري‌هاي مدرن و امروزي هستند که سطح توليد را افزايش داده است.

فرماندار سامان در ادامه با اشاره به اينکه توسعه کشاورزي و باغداراي توسعه گردشگري را در اين منطقه در برداشته است، تاکيد کرد: اين منطقه به واسطه داشتن جاذبه‌هاي گردشگري مانند رودخانه زاينده‌رود و سرسبزي باغات مسافران بسياري زيادي را به سمت خود جذب کرده و هميشه در صدر شلوغ‌ترين مناطق گردشگري استان قرار دارد.

صالحي گفت: ورود مسافر و گردشگر موجب شده است توسعه اين منطقه بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد و زيرساخت‌هاي گردشگري در اين منطقه در حال توسعه است.

وي گفت: انواع مختلف بادام مانند بادام پوست کاغذي، ربيع، سنگي و مامايي و شاهرودي در اين شهرستان توليد مي‌شود.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۲۰:۲۶

27 Dec 2019