۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۳۲۷۱۵

بوجاري بيش از 11 هزار تن گندم آبي و ديم در سال زراعي جاري

مدير حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزي استان چهارمحال و بختياري، از بوجاري بيش از 11هزارتن گندم آبي وديم درسال زراعي 96-95 در سال جاري،خبر داد.
بوجاري بيش از 11 هزار تن گندم آبي و ديم در سال زراعي جاري
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ شباني مدير حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزي استان چهارمحال و بختياري اظهار کرد: در سال زراعي ۹۶-۹۵ در استان چهارمحال و بختياري ۱۱۱۸۱تن گندم آبي و ديم، ۳۴۵۱ تن جو آبي و ديم بوجاري صورت گرفته است و ميزان ۱۱۰۷۵ تن بذور گندم آبي و ديم ۲۱۶۷ تن جو آبي و ديم با سموم قارچکش توصيه شده به ميزان ۱۷۴۰۱ کيلوگرم ضدعفوني گرديده است.

وي، با اشاره به اينکه، اگر بذر علف هرز همراه بذر باشد، موجب آلوده شدن مزرعه مي شود و بذور علف هرز سريع تر از بذر غلات رشد کرده و موجب ضعف گياه اصلي مي شود افزود: براي جلوگيري از حمله آفات و بيماري ها در دوره رشد اوليه گياه، بايد بذر را ضدعفوني کرد ازجمله بيماري هاي مهم غلات که خسارت زيادي وارد مي آورند انواع سياهک ها را مي توان نام برد که با انجام عمل ضدعفوني به راحتي مي توان آنها را کنترل کرد.

وي، تاکید کرد: با دستگاه بوجاري مي توان بذر را به منظور عاري کردن ازمواد خارجي ازقبيل سنگ و کلوخ و ناخالصي هاي ديگر که موجب مسدود شدن نازل هاي بذرکاري مي شود تميز کرد.

مدير حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزي گفت: باتوجه به اينکه، خصوصيات گياهان با بذور کاشته شده انتقال مي يابد براي دستيابي به ميزان محصول گندم باکيفيت و عملکرد بالا، رعايت نکات فني مهمي ازجمله انتخاب بذرهاي خوب و سالم و انجام عمليات بوجاري و ضدعفوني بذور قبل از کاشت از اهميت خاصي برخوردار است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۵۵:۱۱

27 Dec 2019