۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۳۸۵۷۵
در خطبه های نماز جمعه شهرهای استان چهارمحال و بختیاری مطرح شد؛

مسئولان گره گشاي مشکلات مردم باشند/اقتصاد مقاومتي هنوز بر روي ميز دولت باقي مانده است

قدردانی مسئولین از مردم و گره گشایی از مشکلات مردم مهم ترین موضوع خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان های استان بود.
مسئولان گره گشاي مشکلات مردم باشند/اقتصاد مقاومتي هنوز بر روي ميز دولت باقي مانده است
به گزارش منطقه آزاد به نقل از جهانبین نیوز حجت‌الاسلام جهانبخش يوسفي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهر فارسان گفت: خود و شما را به رعايت تقواي الهي سفارش مي‌کنم، انسان به برکت تقوا بسياري از نارسايي‌ها و ناتواني‌هاي خودش را جبران مي‌کند، به برکت تقوا انسان به امتيازهاي غيرقابل‌تصوري دست پيدا مي‌کند.

وي تصريح کرد: خداوند عزوجل به برکت تقوا انسان را ازآنچه از عقلش به آن نمي‌رسد حفظ مي‌کند اگر انسان تقوا داشته باشد جاهايي که ديگر عقلش راه نمي‌دهد خدا راه را به او نشان مي‌دهد: يُجَلّى بِالتَّقوى عَنهُ عَماهُ وَ جَهلَهُ کوردلي و ناداني را خداوند به برکت تقوا برطرف مي‌سازد.

حجت‌الاسلام يوسفي به شهادت حضرت فاطمه (س) اشاره داشت و بيان کرد: الگو قرار دادن زهراي مرضيه در تمام شئون زندگي براي همه ما چه زن و چه مرد تکليف است زيرا آن بانوي بزرگوار در دوران زندگي کوتاه خود تجارب موفقي را به بشريت آموخت.

وي ابراز کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) سرآغاز انقلابي بود که تا پاي جان از رهبري و ولايت حمايت کرد. تمام ائمه معصومين (ع) نيز در طول دوران زندگي و مبارزاتي خود در اين مسير حرکت کردند.

وي با اشاره به اينکه انقلاب اسلامي ما بر اساس حرکت انقلابي فاطمه زهرا (س) شکل‌گرفته است، بيان کرد: دشمنان امروز به اين واقعيت رسيد‎ه‌اند تا زماني که محور انقلاب اسلامي ولايت، رهبري و ايستادگي مردم باشد، کاري از پيش نخواهند برد.

حجت‌الاسلام يوسفي به مهم‌ترين پيام حرکت عظيم مردم در ۲۲ بهمن اشاره داشت و گفت: افتخارآفريني مردم تحکيم پيوند استوار امت با امام خويش است، اين حضور با آن معرفت و صلابت و بصيرت و عزم و اراده ستودني در پرتو شناخت رهبر صالح و فهم درست از رهنمود و پيام او و التزام عملي به رهنمودهاي معظم‌له تحقق‌يافته است.

امام‌جمعه موقت شهر فارسان به سخنان مقام معظم رهبري در ديدار اعضاي ستاد برگزاري کنگره ملي شهداي استان سيستان و‌ بلوچستان اشاره داشت و گفت: ياد شهدا را بايد گرامي داشت. اين کشور و اين نظام همچنان نيازمند ذکر و ياد شهداي عزيز ما است؛ همه به اين نيازمنديم. بانام شهدا و ياد شهدا است که افتخاراتِ توليدشده‌ي به‌وسيله‌ي جمهوري اسلامي، خودش را نشان مي‌دهد.

وي تصريح کرد: جمهوري اسلامي يک نظامي است که در طول اين سال‌هاي متمادي در مقابل نظام جاهليت مدرن ايستادگي و مقاومت کرده است، لذا جاهليت مدرن با همه‌ي ابزارهاي خودش به دشمني با او برخاسته است.

حضور باشکوه مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن دشمنان را مايوس کرد/ مسئولان گره گشاي مشکلات مردم باشند

حجت الاسلام مهرداد بهرامي امام جمعه شهر اردل ظهر امروز در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقوالي الهي و تسليت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) با تاکيد بر الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) به عنوان يک زن نمونه در اسلام براي زنان مسلمان اظهارداشت: اين بانوي بزرگوار بايد از نظر اخلاق اجتماعي الگوي زنان ايران باشد تا تمام زنان ايراني راه سعادت را بپيمايند.

حجت الاسلام بهرامي با تأکيد بر اينکه بانوان جامعه ما بايد فاطمه (س) را الگوي زندگي خود قرار دهند، افزود: امروز دفاع از ولايت‌ فقيه و پيروي از انقلاب بر همه واجب بوده و اگر آن روز حضرت زهرا (س) آن‌گونه از ولايت دفاع کرد ما هم بايد راه ايشان را ادامه دهيم و امروز مدافع ولايت و رهبري باشيم.

بهرامي حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوي مناسب رعايت تقواي الهي ذکر کرد و گفت: سيره حضرت فاطمه (س) بهترين الگو براي جامعه بشري است و آن حضرت (س) تمام زندگي خود را در مسير جلب رضايت الهي سپري کرد.

وي حضرت فاطمه زهرا (س) را به عنوان مظهر دين، اسوه تقوي، سرور زنان جهان و الگوي عفت و فضيلت نام برد و زندگي آن حضرت را براي قرون و اعصار متمادي، الگويي ارزنده و پر ارزش براي زنان مومن و خداجو دانست که با گذشت زمان نيز بر شکوه و عظمت آن افزوده شده است.

حضور باشکوه مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن دشمنان را مايوس کرد/ مسئولان گره گشاي مشکلات مردم باشند

حجت الاسلام مهرداد بهرامي امام جمعه شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل با اشاره به سوم اسفندماه ۱۲۹۹ سالروز کودتاي انگليسي رضاخان اظهار داشت:انگلستان متوجه شد که بزرگ‌ترين مانع در راه توسعه اهداف استکباري و استعماري که دارد، اسلام است و در راستاي اسلام‌زدايي در منطقه در چهار کشور ترکيه، ايران، افغانستان و پاکستان با روي کار آوردن دست‌نشانده‌هاي خود تلاش در راه اسلام‌زدايي کرد و در ايران رضاخان قلدر به روي کار آمد و مهم‌ترين هدف او اسلام‌زدايي در ايران بود.

حجت الاسلام بهرامي ضمن تقدير از حضور پرشور ملت انقلابي در راهپيمايي ۲۲ بهمن امسال، تاکيد کرد: حضور مردم در اين راهپيمايي به جهان ثابت کردند که ملت انقلابي ايران هنوز پاي آرمان‌هاي انقلاب اسلامي هستند و اين حضور حماسي بار ديگر تمامي نقشه هاي دشمنان را برملا و آنها را مايوس کرد.

بهرامي گفت: امروزاين ملت همان ملت درطراز انقلاب است که درصحنه هاحاضربود،سرسختي هاراتحمل کرد،درجنگ جانفشاني کرد ،درتحريمهاصبرکرد لذا مامسئولان هم بايدببينيم درطرازانقلاب اين مردم هستيم يانه اگرنيستيم برگرديم به ملت و شجاعانه ،هوشيار و محکم بر سرآرمانهاي انقلاب اسلامي خدمتکار مردم باشيم.

امام جمعه شهر اردل در پايان با اشاره به سرکشي هاي خود که از نقاط مختلف شهرستان اردل انجام داد گفت: در اين سرکشي اکثر کارگاهاي توليدي که بيشتر آنها هم جوان هستند از حمايت نکردن برخي مسئولين جهت توسعه اين کارگاها گلايه مندند و انتظار است مسئولين در اين زمينه کوتاهي نکنند و براي رفع مشکلات اين جوانان تلاش کنند.

حجت الاسلام بهرامي با اشاره به آلودگي آب کشاورزي منطقه ميانکوه و خسارات جبران ناپذير به مزارع شيلات اين منطقه گفت: آلودگي نفتي باعث خساراتي به کشاورزان به خصوص توليد کنند گان ماهي سردابي اين منطقه شد که اين روزها به جاي اينکه اين مشکل اساسي حل شود برخي مديران بانکي براي پرداخت وام هايشان فشار به آنها آورده و هيچ مهلتي نمي دهند که اين کار از نظر اسلام درست نيست.

بهرامي افزود: قرار بود در اين منطقه شيلاتي زده بشود و فلان شغلي ايجادبشود اما نشد مقصرهم اينها نيستند آب دچار مشکل شد چرا بايد از طرف بانک اينقدرفشار و تهديد باشد.

وي گفت: انتظار است مسئولان مربوطه براي رفع مشکلات اين منطقه چاره جويي کنند و به جاي اينکه آنها را دادگاهي کنند راه حلي براي رفع اين مشکل پيدا کنند.

هرگاه پاي منافع و مصالح ايران به ميان آيد مردم يکدل و يکپارچه به صحنه مي‌آيند

امام جمعه کوهرنگ در خطبه هاي نماز جمعه ۲۷ بهمن ۹۶ که در مصلي نماز جمعه شهر چلگرد برگزار شد ضمن تقدير از حضور مردم دراهپيمايي ۲۲ بهمن گفت: دشمنان قسم خورده اين نظام همواره سعي مي‌کنند انقلاب و امام راحل را از ياد مردم ببرند، اما دهه فجر و ۲۲ بهمن تبلور اراده ملت و پيوند با آرمان‌هاي بلند حضرت امام بود.

حجت الاسلام سعيد حسين پور با بيان اينکه بار ديگر حضور چشمگير و برخواسته از آگاهي و شور و شعور مردم فهيم و با وحدت و اتحاد مثال زدني در راهپيمايي عظيم ۲۲ بهمن ماه، برگ زرين ديگري را همگام با ملت بزرگ و شريف ايران در تاريخ انقلاب اسلامي رقم زد، افزود: مردم آگاه و هوشيار ثابت کردند که هرگاه و هرجا پاي منافع و مصالح اسلام و ايران عزيز و اسلامي به ميان آيد همچون سي و نه سال گذشته يکدل و يکپارچه به صحنه مي‌آييد و پاسخ محکمي به دشمنان و ايادي استکبار جهاني مي‌دهيد.

وي با تسليت ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، آن حضرت، را نمونه کامل يک زن فداکار، همسر خوب و مهرباني براي شوهر و نيز مادر و مربي خوبي براي فرزندان دانست و تصريح کرد: يکي از مصداق هاي تربيتي و الگويي حضرت زهرا (س)، شخصيت بخشي به فرزندان، تقويت اعتماد به نفس و خودباوري در آنان بود تا آن ها احساس شخصيت کنند و از تمام استعدادها و توانمندي هاي خود در جهت رشد و کمال خود بهره مند شوند که نياز امروز جامعه، محبت به فرزندان و دميدن روحيه خودباوري و احساس شخصيت و اعتماد به نفس در آنان است.

خطيب نماز جمعه کوهرنگ افزود: ملت فهيم و انقلابي ايران با اين حرکت حماسي و شور پرشور و شعور خود، سبب تقويت انقلاب و پايبندي به آرمان هاي آن و نااميدي و خنثي شدن توطئه ها و فتنه هاي دشمنان انقلاب و نظام شدند.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي کوهرنگ از مديرکل ميراث فرهنگي و گردشگري استان بخاطر حضور ايشان در شهرستان جهت رفع مشکلات گردشگري و نيز از قول هاي مساعد در جهت ايجاد خدمات رفاهي گردشگران قدرداني کرد.

مردم با تنگناهاي اقتصادي مواجه هستند/اقتصاد مقاومتي هنوز بر روي ميز دولت باقي مانده است

حجت الاسلام عليرضا هراتي مطلق در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن توصيه نمازگزاران به تقواي الهي و قدرداني از حضور گسترده و پرشور مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن، اظهار داشت: دشمن امسال در صدد بود راهپيمايي ۲۲ بهمن را به اغتشاشات تبديل و به نام خود مصادره کند اما حضور تماشايي مردم مشت محکمي به دهان آمريکا زد.

وي سلامتي و امنيت را دو نعمت بزرگ براي انسان دانست و گفت: آمريکا صندوق دلارهاي خودش را براي بر هم زدن امنيت در ايران اسلامي نگه داشته است.

حجت الاسلام هراتي مطلق با بيان اين که ولد نامشروع وهابيت عربستان سعودي در اغتشاشات اخير ايران پول هزينه کرد، گفت: کساني که پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران را در اغتشاشات به آتش کشيدند در قبال پول چنين اقدامي را انجام دادند.

وي با اشاره به اين که دشمن پشت بخش اعظمي از اغتشاشات اخير در ايران بود، گفت: در اين اغتشاشات ريال هاي عربستان سعودي و دلارهاي آمريکا هزينه شد و رژيم صهيونيستي و انگليس آنها را تقويت مي کرد.

خطيب نماز جمعه بروجن ضمن اشاره به امنيت حاکم در کشور ايران، گفت: امروز در کشور آمريکا که مدعي امنيت است يک دانش آموز چند ساله با اسلحه ۱۷ نفر ار همکلاسي هاي خود را به قتل مي رساند.

وي گفت: کشورهايي که از امنيت و جامعه مدني دم مي زنند و خود را سردمدار جهان مي دانند از لحاظ اقتصادي، اجتماعي و سياسي و... بزرگترين گرفتاري ها را دارند.

حجت الاسلام هراتي مطلق تصريح کرد: امروز قدرت جمهوري اسلامي ايران در دنيا زبانزد است اما نبايد آب به آسياب دشمن بريزيم و خواسته هاي او را دنبال کنيم.

مردم با تنگناهاي اقتصادي مواجه هستند

هراتي مطلق گفت: چه دليلي دارد امروز رئيس جمهور سابق کشور قوه قضاييه را زير سوال مي برد؟ مطالبي که دشمن بيان مي کند از دهانشان خارج مي شود و بعد هم سايت هاي منافقين مطالبشان را تحليل مي کنند که شخصي در جمهوري اسلامي ايران ۸ سال رئيس جمهور بوده است اما امروز نظام اسلامي را به چالش مي کشد؛ قوه قضاييه بايد با اين افراد برخورد کند.

وي به سخنراني رئيس جمهور در راهپيمايي ۲۲ بهمن نيز اشاره کرد و گفت: رئيس جمهور ما صحبت از رفراندوم مي کند! قبلا رفراندوم برگزار شده مردم ايران هم به جمهوري اسلامي آري گفتند.

هراتي مطلق ادامه داد: نظام جمهوري اسلامي تثبيت و امروز به يک درخت تنومند تبديل شده است؛ شما مردم را به اصل ۵۹ قانون اساسي ارجاع مي دهيد.

اقتصاد مقاومتي هنوز بر روي ميز دولت باقي مانده است

حجت الاسلام هراتي مطلق ادامه داد: اصل ۵۹ قانون اساسي مي گويد اگر مشکل و معضل سياسي، اجتماعي و اقتصادي پيش آمد که نتوانستند حل کنند قوه مقننه با دو سوم آراء نمايندگان مي تواند در اين امور سخت به آراء مردم توجه کند.

وي خطاب به رئيس جمهور گفت: امروز مردم ما در تنگناهاي اقتصادي هستند؛ در رابطه با اقتصاد مقاومتي رفراندوم برگزار کنيد. اقتصاد مقاومتي که رهبر انقلاب ابلاغ کردند هنوز روي ميزهاي شما باقي مانده است.

خطيب نماز جمعه بروجن با بيان اين که امروز استان ما احتياج به اتحاد دارد، گفت: صدا و سيماي چهارمحال و بختياري راهپيمايي عظيم مردم بروجن در ۲۲ بهمن را سانسور مي کند اما راهپيمايي مرکز استان شش دقيقه پخش مي شود.

وحدت؛ پيام همه اديان الهي است

حجت الاسلام زماني در خطبه اول نماز جمعه شلمزار گفت: تفرقه و نفاق گناه کبيره است و زمينه ساز تضعيف قوا و از بين رفتن توان ملت هاست‌ و يکي از اهداف و سياست هاي دشمنان تفرقه انگيزي و ايجاد اختلاف بين مسلمانان است و سياست هاي استکبار جهاني به گونه اي طراحي و برنامه ريزي شده است که با ايجاد اختلاف و تفرقه برنامه ها و اهداف خود را پيش ببرند.

وي افزود: اتحاد، يکپارچگي و هم بستگي مسلمانان و حتي پيروان اديان الهي و آسماني باعث مي شود قدرت برتر شکل گيرد و مهمترين پيام اديان الهي دعوت به وحدت است که متاسفانه بسياري از پيروان اديان الهي و حتي مسلمانان به اين مساله بي توجه اند.

امام جمعه شلمزار در خطبه دوم نماز جمعه مرکز شهرستان کيار گفت: حضور همگاني مردم در راهپيمايي ۲۲بهمن نه تنها نمايش اقتدار نظام بود بلکه اعلام برائت مردم از شرق و غرب بود.

حجت الاسلام زماني افزود: مسئولان بايد پيام راهپيمايي ۲۲بهمن را در يابند و تلاش خود براي اعتلاي فرهنگ، اقتصاد، امنيت و ....را روز افزون نمايند.

وي در پايان گفت: پيشاپيش فرارسيدن شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها را تسليت عرض مي نمائيم و اميدواريم هيئات مذهبي و دسته هاي عزاداري در ايام فاطميه به بهترين شکل عزاي آن حضرت را به جا آوردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۲:۲۶

27 Dec 2019