۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۱۸۴۰۵
عضو شورای شهر شهرکرد:

صلابت هر جامعه‌ مرهون وجود خانواده‌های سالم و با تقوا است

جايگاه معنوي خانواده به عنوان تأثيرگذارترين نهاد تربيتي در پرورش سرمايه‌هاي انساني از اهميت به‌سزايي برخوردار است، به نحوي که سلامت اجتماعي و صلابت هر جامعه‌اي مرهون وجود خانواده‌هاي سالم و با تقوا است.
صلابت هر جامعه‌ مرهون وجود خانواده‌های سالم و با تقوا است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، زهرا عطايي عضو شوراي شهر شهرکرد به مناسبت گرامي داشت روز خانواده و با اشاره به جايگاه معنوي خانواده به عنوان تأثيرگذارترين نهاد تربيتي، گفت: در نگاه قرآن کريم، جايگاه معنوي خانواده در پرورش سرمايه‌هاي انساني از اهميت به‌سزايي برخوردار است.

وي، سلامت اجتماعي و صلابت هر جامعه‌اي را مرهون وجود خانواده‌هاي سالم و با تقوا دانست.

عضو کميسيون فرهنگي شوراي شهر شهرکرد ادامه داد: روز خانواده به مناسبت فرارسيدن ۲۵ ذي‌الحجه که متبرک به نزول آيات نوراني سوره انسان در وصف خاندان نبوت عليهم السلام بوده نامگذاري شده است و اميدوارم جامعه امروز و فرداي ما همواره از برکات وجودي و تجربيات ارزنده، سيره نبوي بهره‌مند باشد.

عطايي با اشاره به نگاه امانت‌دارانه خانواده نسبت به یکديگر، تصريح کرد: در خانواده دو نگاه وجود دارد؛ نگاه امانتدارانه، خانواده را در مسير رشد وتعالي قرار مي دهد و به بهترين شکل به صاحب اصلي برگردانده مي شود ولي نگاه مالکانه نگاهي سليقه‌اي است که مانع رشد و تعالي مي‎شود.

وی افزود: علاوه بر آن پدر و مادر در خانواده بايد نسبت به فرزندان خود نگاه امانت‌دارانه داشته باشند، نگاه منت‎گذاري در خانواده وجود ندارد زيرا در آخرت از وظايف پدر و مادر در قبال فرزند سوال مي شود.

اين استاد دانشگاه با اشاره به روابط زن و شوهر در خانواده، گفت: زن و شوهر تا قبل از ازدواج نگاه عيب‌جويي نسبت به هم دارند ولي بعد از تشکيل خانواده بايد نگاه عيب‌پوشي پيشه کنند.

عضو کميسيون فرهنگي شوراي شهر شهرکرد گفت: خانواده ها هر چه به تربيت فرزندان دقت بيشتري داشته باشند به نفع جامعه است.

وي به ريشه محبت در خانواده اشاره کرد و افزود: بايد محبت درون خانواده تزريق شود اگر ريشه آن خشک شود استحکام خانواده از دست مي رود.

اين استاد دانشگاه در پايان خاطرنشان کرد: در نگاه امانتدارانه نسبت به همه اعضاء خانواده، ظرافت در رفتار و لطافت در انديشه و تفکر به وفور ديده مي شود.

انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۵۴:۳۷

28 Dec 2019