۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۳۶۶۸۵
کارشناس مشاوره خانواده در لردگان/

استفاده مناسب از فضاي مجازي نيازمند فرهنگ سازي است/ نگاه چشمي، بهترين روش تربيت کودک، از ديد روانشناسان است

کارشناس مشاوره خانواده در جمع انجمن اولياء و مربيان دبستان دخترانه فاطمه لردگان گفت: عشق و محبت به روش متعادل مي تواند فرزندان خوب تحويل جامعه دهد، اگر عشق و محبت بيش از حد باشد فرزندان را لوس و اگر کمتر از حد متعادل باشد فرزندان را عقده اي بار مي آورد .
استفاده مناسب از فضاي مجازي نيازمند فرهنگ سازي است/ نگاه چشمي، بهترين روش تربيت کودک، از ديد روانشناسان است
به گزارش جهانبین نیوز؛به نقل از خبرنگار سلام لردگان، فريبرز جباري کارشناس و مشاور خانواده در جمع انجمن اولياء و مربيان دبستان دخترانه فاطمه لردگان گفت: دين اسلام براي تربيت فرزندان نگاه چشمي را خيلي مهم مي داند؛ نگاه چشمي روي فرزندان خيلي زياد در تربيت فرزندان تأثير دارد اما متاسفانه فضاي مجازي اين نگاه چشمي از والدين و فرزندان  سلب کرده است .
وي افزود: در قديم هنگامي که خانواده اي دور يک کرسي مي نشستند و با نگاه کردن به صورت و چشم فرزند خود امر و نهي مي کردند تأثير آن در تربيت فرزندان خيلي بالا بود و رفته رفته کرسي ها جاي خود را به راديو، تلويزيون، و حالا نيز به گوش ها و شبکه هاي مجازي داده است .

ضرورت کنترل والدين بر استفاده فرزندان از فضاي مجازي
 
کارشناس مشاوره خانواده گفت: استفاده مناسب از فضاي مجازي نيازمند فرهنگ سازي است.
جباري در اين جمع بيان داشت: کنترل و اشراف والدين در استفاده فرزندان از فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي مهمترين راه براي مقابله با معضلات و مشکلات اين فضا است.
وي افزود: متاسفانه والدين بدون آگاهي از معضلات و مشکلات فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي، تلفن هاي همراه هوشمند و تبلت را در اختيار فرزندان خود قرار مي دهند و هيچ نظارتي نيز در اين خصوص انجام نمي دهند.
وي ادامه داد: جوانان و نوجوانان نيز بدون هدف و انگيزه خاصي به فضاي مجازي رجوع مي کنند که اين امر در مواردي باعث ورود افراد به شبکه هاي غير اخلاقي مي شود که مشکلات بسياري براي آن ها و جامعه ايجاد مي کند، بنابراين رجوع هدفمند افراد به فضاي مجازي بايد در جامعه نهادينه شود.
دکترجباري افزود: زمينه آسيب هاي اجتماعي زنان و دختران امروز در جامعه عدم شناخت نيازهاي رواني دختران در سن بلوغ، عدم ارتباط عاطفي صميمي بين دختران و پدران، متزلزل بودن ارتباط بين والدين در خانواده و همچنين شکل نگرفتن باورهاي ديني و اعتقادي و فاصله گرفتن از مذهب و قرار گرفتن در محيط نا سالم در جامعه هستند.
اين کارشناس افزود: به منظور کاهش آسيب هاي اجتماعي، افراد جامعه بايد فرهنگ استفاده از تکنولوژي جديد را فرا گيرند چراکه فضاي مجازي مانند شمشير دو لبه است که خسارت هاي بسيار زيادي را در پي خواهد داشت .
 
محبت به فرزندان و نتيجه ي آن در رفتار با ديگران
کارشناس مشاوره خانواده تصريح کرد: به فرزندان خود محبت و توجه کنيد و سعي کنيد در تربيت، نگاه چشمي باشد چرا که نگاه چشمي، فرزندان نکات تربيتي را بهتر مي آموزند .
جباري افزود: از فرزندان خود حمايت و برايشان وقت صرف کنيد تا خود را انسان هاي مستقل و شايسته اي ببينند که مي توانند روي پاي خود بايستند و محتاج تصديق و تاييد اين و آن نباشند.
اين کارشناس گفت: عشق و محبت به روش متعادل مي تواند فرزندان خوب تحويل جامعه دهد، اگر عشق و محبت بيش از حد باشد فرزندان را لوس و  اگر کمتر از حد متعادل باشد فرزندان را عقده اي بار مي آورد .
 
دکتر فريبرز جباري کارشناس مشاوره خانواده در پايان از والدين خواست تا به فرزندان محبت کنيد تا احساس عشق و محبت کنند. محبت به فرزندان در تربيت آنان تاثير بسزايي دارد و مي تواند نقش پررنگي داشته باشد . با ايجاد احساس ارزش و ارزشمند بودن به او اتکاي به نفس و قدرت مي بخشد .

انتهاي پيام/630 ل
 
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۲:۵۴

19 Jan 2020